960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Meget dårlig mave!!!:( Meget dårlig mave!!!:(

Jeg har en lille pomeranian på 11 måneder, og hun har fået en frygtelig dårlig mave.
Igår til hendes aftensmad fik hun alm piller, og så puttede jeg for første gang lidt olie over, fordi jeg havde hørt det skulle gi sådan en flot pels. Det startede i nat hvor hun skulle på toilet og det var meget tyndt, derefter var hun på toilet igen om morgen 2 gange, hvor det nærmest var flydende, hun har nu været på toilet 5-6 gang i løbet af dagen hvor det har været så tyndt så tyndt, og det hænger i hendes pels. Hun ligger for det meste og sover og er rigtig skidt tilpas. Er der nogen GODE RÅD jeg kan gøre til natten over? Må jeg bade hende, for hun er smurt ind i afføring bagtil? Nogen der har oplevet noget lignede?
Det gør ondt i ens hjerte at se hende sådan.

Maria

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget dårlig mave!!!:(
  • #1   19. aug 2010 Hvis hun ligefrem er alment påvirket af det, ville jeg nok kontakte dyrlægen. Har du fortsat med at give hende almindelig mad i dag?

• #2   19. aug 2010 Hvis hun er skidt tilpas, så er det til dyrlægen............ Der er en del parvo i øjeblikket:-(

• #3   19. aug 2010 Jeg plejer at bruge bruseren på vores og så bare skylle der, hvor der er noget. Det har jeg ikke hørt, der skulle ske noget ved.

• #4   19. aug 2010 jeg tror bestemt heller ikke det er olien der gør det.. Men derimod alt det mave onde der florere blandt hunde for tiden. Blandt andet den farlige parvo.. Så du må vist en tur forbi dyrlægen. God bedring

• #5   19. aug 2010 jeg ville ikke betænke mi et øjeblik har selv siddet med en poms som på ganske kort tid dehudret og blev helt slap...det er jo en lille hund så der skal ikke så meget til

• #6   19. aug 2010 Du laver noget havresuppe til hende (1 dl havregryn og 4 dl vand) - det koger du til en lidt tyk suppe, men ikke helt til grød. Husk at tilsætte en anelse salt (ikke for meget) og lidt sukker - for at genoprette hendes salt og sukker-balance.
    Hvis hun ikke vil spise havresuppen rent, så kog noget kyllingbryst e.l. og skær i små stykker og putte i - ikke for meget, men bare så det er kræs.
    Der udover så skal du kun have kogt afkølet (stuetemperatur) vand i hendes vanskål.
    Så giver du hende 2 teskefulde havresuppe hver time sammen med lidt ekstra kogt vand rørt i. Der udover giver du hende vand i munden direkte med en sprøjte eller lignende.
    Det er ekstremt vigtigt hun får væske. Og havresuppen er skånsom for maven.

Og så kontakter du din dyrlæge i morgen og får en tid gerne tidligt, så hun kan blive sat i antibiotika. Kontakt evt. dyrlægen før, hvis hun bliver alt får dårlig.

Jeg har lige været det samme igennem med min Riiini - startede tirsdag aften. Han har det nu til eftermiddag aften langt bedre, maven skal bare helt i orden.

Rigtig god bedring med hende.

• #7   19. aug 2010 min lill Erna havde meget dårlig mave i går.. det startede om natten.. om formiddagen virkede hun frisk, så jeg kogte kylling og ris+gav hende zoolack...
    men over middag blev hun mere og mere afkræftet... gav hende sukkervand i en engangs sprøjte,da hun ikke ville hverken spise eller drikke... kontaktede selvfølgelig dyrlægen, og tog omgående derned.. Hun var slap og fraværende..
    Han undersøgte hende, og kunne høre hendes tarme rumlede og skreg... hun havde fået en voldsom mave/tarm infektion...hun fik binyrebarkhormon, antibiotika og kvalmestillende sprøjtet ind i nakken, og piller med hjem til 5 dage... derud over fik hun specielfoder til diarre hunde med hjem... dyrlægen sage det var godt jeg havde sørget for hun havde fået væske..og at det var rigtig godt jeg var så opmærksom på mine hunde, at jeg var kommet så snart hun viste tegn på at have det værre.. for som han sagde, kunne hun uden behandling havde endt med at dø fra mig pga dehydrering.....allerede om aftenen havde hun det super igen.. hun fiser en del, men hun er frisk,spiser,drikker og laver ballade

Kommentér på:
Meget dårlig mave!!!:(

Annonce