Meget dårlig mave!!!:( Meget dårlig mave!!!:(
Jeg har en lille pomeranian på 11 måneder, og hun har fået en frygtelig dårlig mave.
Igår til hendes aftensmad fik hun alm piller, og så puttede jeg for første gang lidt olie over, fordi jeg havde hørt det skulle gi sådan en flot pels. Det startede i nat hvor hun skulle på toilet og det var meget tyndt, derefter var hun på toilet igen om morgen 2 gange, hvor det nærmest var flydende, hun har nu været på toilet 5-6 gang i løbet af dagen hvor det har været så tyndt så tyndt, og det hænger i hendes pels. Hun ligger for det meste og sover og er rigtig skidt tilpas. Er der nogen GODE RÅD jeg kan gøre til natten over? Må jeg bade hende, for hun er smurt ind i afføring bagtil? Nogen der har oplevet noget lignede?
Det gør ondt i ens hjerte at se hende sådan.
Maria
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.480
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Hvis hun ikke vil spise havresuppen rent, så kog noget kyllingbryst e.l. og skær i små stykker og putte i - ikke for meget, men bare så det er kræs.
Der udover så skal du kun have kogt afkølet (stuetemperatur) vand i hendes vanskål.
Så giver du hende 2 teskefulde havresuppe hver time sammen med lidt ekstra kogt vand rørt i. Der udover giver du hende vand i munden direkte med en sprøjte eller lignende.
Det er ekstremt vigtigt hun får væske. Og havresuppen er skånsom for maven.
Og så kontakter du din dyrlæge i morgen og får en tid gerne tidligt, så hun kan blive sat i antibiotika. Kontakt evt. dyrlægen før, hvis hun bliver alt får dårlig.
Jeg har lige været det samme igennem med min Riiini - startede tirsdag aften. Han har det nu til eftermiddag aften langt bedre, maven skal bare helt i orden.
Rigtig god bedring med hende.
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
men over middag blev hun mere og mere afkræftet... gav hende sukkervand i en engangs sprøjte,da hun ikke ville hverken spise eller drikke... kontaktede selvfølgelig dyrlægen, og tog omgående derned.. Hun var slap og fraværende..
Han undersøgte hende, og kunne høre hendes tarme rumlede og skreg... hun havde fået en voldsom mave/tarm infektion...hun fik binyrebarkhormon, antibiotika og kvalmestillende sprøjtet ind i nakken, og piller med hjem til 5 dage... derud over fik hun specielfoder til diarre hunde med hjem... dyrlægen sage det var godt jeg havde sørget for hun havde fået væske..og at det var rigtig godt jeg var så opmærksom på mine hunde, at jeg var kommet så snart hun viste tegn på at have det værre.. for som han sagde, kunne hun uden behandling havde endt med at dø fra mig pga dehydrering.....allerede om aftenen havde hun det super igen.. hun fiser en del, men hun er frisk,spiser,drikker og laver ballade
Meget dårlig mave!!!:(