{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er engelsk staffordshire bull terrier en muskelhund?
  • #2   29. jul 2010 og det vill sige hvad??? er det så en muskelhund eller hvad??

  • #4   29. jul 2010 okay så du siger til mig at jeg kan godt tage den med på en camping plads hvor de har forbudte muskelhunde??? er det det du siger ?? :

  • #6   29. jul 2010 Lise - Ja en SBT går under kategorien muskelhund/kamphund, og ligger på vippen til at skulle på listen også....
    Så nej du kan ikke medbringe den.


  • #8   29. jul 2010 Men du har vel kun Hemi nu?

  • #9   29. jul 2010 Maj-Britt P...........synes da du skal svare på pigens spørgsmål.....tænker du at hun skal sige "engelsk staffordshire bull terrier er en terrier, den hører til i gruppe 3, hverken mere eller mindre..........det er en selskabshund" når hun kommer til campingpladsen?.


  • #10   29. jul 2010 majbrit:det var dog dejligt at det ikke kun er mig der hader ordet muskelhund.
    har sku hørt på så mange der siger nej nej det er en muskelhund det er kun hvis den er trænet til kamp at det er en kamphund mener bare en husky er jo en slædehund en tysk ruhåret er en jagthund og en Whippet er en mynde trænet eller ej


  • #11   29. jul 2010 Enig Dan

  • #12   29. jul 2010 ENIGE Maj-Britt P og Dan..

    kald nu de hunde for hvad de er i stedet for at der skal opdiktenye flotte og fine ord for at dække over historie eller for at kunne samle en masse under et tag...


  • #13   29. jul 2010 Jeg mener det er muskelhundeejere selv der har indført den fine titel.......fordi de ville erstatte den liden flatterende titel <b>kamphund</b>
    Jeg er enig i at udtrykket er misvisende.

    Det var blot ikke den diskussion TS efterlyste.....men om man i daglig tale betegnede racen som muskelhund.


  • #14   29. jul 2010 Nu kom begrebet Muskelhund, længe før begrebet Kamhund, begyndte at blive brugt... Og det er faktisk steder som HG hvor dette begreb er opstået... Er kommet i hundeverdenen i mange mange mange år, og ikke før i 2005 hvor jeg fik profil herinde at jeg hørte begrebet Muskelhund.. Kamhund var kun noget der blev brugt hvis man snakkede om nogle racers historie..

    Men ja, trådstarter Staffen vil ude i det ganske land blive betragtet som en Muskel/Kamphund....


  • #15   29. jul 2010
    I følge Wikipedia skulle begrebet "kamphund" være opstået i starten af 1800 tallet....tvivler på om de dengang havde navnet "muskelhund".... ;o)


  • #16   29. jul 2010 Lise Ø

    En ting er hvad der står, en anden ting er om Begrebet er brugt i folkemunde!!

    Og det er det jeg kommenter!

    Ps
    Og jeg tager altid Wikipedia med et gran salt, emmervæk et sted hvor både du og jeg kan gå ind og rette som vi lyster...


  • #18   29. jul 2010 Lad lige være med at kalde muskelhunde for kamphunde, med mindre de bliver brugt til KAMP !!

  • #20   29. jul 2010 Nej.

  • #22   29. jul 2010 Godt at vi er enige

  • #24   29. jul 2010 Ja præcis. Det er en jagthunderace.. ! Og din er en hyrdehunderace. Min er en kamphunderace, men bestemt ikk en kamphund!

  • #25   29. jul 2010 Ordkløveri...


  • #26   29. jul 2010 *Ggg* - det er fandme en skarp tråd den her..... Så min hund er af jagthunderace, men ikke jagthund, fordi han ikke bliver brugt jagt......men stadig jagthund af jagthunderacer????;oD

    Det er dælme den bedste jeg har længe hørt..... - Det er dagens grin, jeg takker mange gange.....;oD


  • #27   29. jul 2010 I har jeres mening og jeg har min. Pointen var bare at min hund ikk ska kaldes for en kamphund, for det er den IKKE!!

  • #28   29. jul 2010 Nej, - det blir vi nok aldrig enige om. Muskelhund er jo blot en mildere udgave af ordet....
    Men hvor er det dejligt at se at du har købt en hund med tavle, og som er opdrættet for racens skyld og ikke for modens skyld. Og du har støttet det seriøse avlsarbejde som også ligger bag diise typer hunde....

    Tro mig - jeg står 200 % bag de ramte af hundeloven, som erkender deres race, og dens gener og indhold. Men det er heller aldrig dem, som råber højt i debatterne herinde....


  • #29   29. jul 2010 ring derned og få en snak med dem, og fortæl hvilken hund du har, alder og køn...

    Vores årlige træf med staffer bliver faktisk holdt på en campingplads og folk er fuldstændig vilde med de "små" basser, du kunne jo evt sende dem en mail og lige komme til at putte et billede på smiley

    Folk som ikke aner hvilke hunde vores er, aner ikke de høre ind under kamphunde, de får som regel et chok når de høre de, for de er jo bare sådan nogle små dejlige basser smiley

    Men held og lykke og håber du får lov til at tage din staff med dig på ferie smiley






  • #31   29. jul 2010 LOOOL Maj Britt

    M&R - du må underbygge din påstand om ægget kom før hønen (eller omvendt?)

    Ordet "muskelhund" er et populistisk ord der blev opfundet for ganske nyeligt i denne sammenhæng. Kamphund er noget ældre.....


  • #32   29. jul 2010 godt s¨å. hemi får jeg aldrig med på ferie men vi ha snakket med campingpladsen og de siger det er kun de racer som står på listen som ikke må være på pladsen så vi må godt tage hende med men ikke min hemi så han mp bare blive passet smiley

  • #33   30. jul 2010 m og r du siger at du ikke hørte ordet muskelhund før 2005 på hg prøv og finde nogle gamle bøger feks carl cemencic(staves ?) world of figting dogs kamp hunde er et gammelt begreb da jeg fik min første DDB for 14 år siden var der ikke noget der hed muskelhund der blev den type hunde bare kaldt kamphunde....
    jeg syntes ikke det er et grimt ord men første gang jeg hørte ordet var fra en 20 årig afbleget dåse der sagde min amerikanske staffordshire bull terrier er ikke en kamphund men en muskelhund og den skal bare socialiceres så er den ikke anderledes end en labrador ......hmm har haft den type hund i 14 år og nej de er ikke labradorer...men hvad pigebarnet vidste jo ikke engang hvilken race hendes hund er
    Majbritt:din spade er først en spade når den har gravet MIN køkkenhave LOL ....fed sammenligning


  • #34   30. jul 2010 Der findes ingen racer der heder amerikansk staffordshire bullterrier, og der findes ingen racer der hedder engelsk staffordshire bullterrier.

    Der findes dog:
    Staffordshire bullterrier også kaldet staff
    Amerikansk staffordshire terrier også kaldet amstaff
    Pitbull også kaldet pit
    Bullterrier også kaldet buller
    Miniature bullterrier også kaldet mini buller

    Om de forskellige hunde så er kamphunde, muskelhunde, terriers eller andet, det må være op til den enkelte at mene. Der findes ikke nogen facit liste, blot en masse meninger om, hvordan man definerer nogle pop begreber.


  • #35   31. jul 2010 tonny og maja; nemlig også det jeg mente med hun ikke vidste hvilken hund hun havde er så træt af folk der mener de ved en masse om hundene men ikke engang deres navn eller historie

  • #36   2. aug 2010 Hvis i nu læste hvad jeg skrev, ville det være meget nemmere:o))
    Citat
    "Nu kom begrebet Muskelhund, længe før begrebet Kamphund, begyndte at blive brugt"

    èn ting er hvad der kom først, en anden ting er hvad der er blevet brugt.. Og aldrig før disse hunde blev moderne hørte jeg ordet kamphund brugt i flæng som idag.. Ordet kamphund kom frem hvis man talte om en race´s historie..

    Og Min oplevelse er at Kamphund først begyndte at blive brugt efter Muskelhund... Så er ikke af den oplevelse som Lise Ø påstår; At Muskelhund er opfundet af folk der ikke ville kalde deres hunde for kamphund, for det kaldte man dem ganske enkelt ikke.. Før kaldte man dem hvad de er, altså deres racenavne..:o))


  • #37   3. aug 2010 Disse 2 står under kamphunde:

    1) Pitbull terrier.

    2) Tosa inu.

    Så må blandinger lige såvel gå ind under vel?



Kommentér på:
Er engelsk staffordshire bull terrier en muskelhund?

Annonce