Min hund er blevet blind! Min hund er blevet blind!
Hej alle.
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd.
For nogle uger siden begyndte min hund, Cindy som i kan se på min profil, at ændre adfærd. Hun kunne pludselig ikke se pinden når den blev kastet, og i løbet af kort tid er det blevet meget værre. Hun går ind i møbler og andre ting og nærmest føler sig frem med snuden. Og hendes linse er uklar og grå. Hun er en gammel hund og har sikkert ikke lang tid tilbage at leve i. Men min søster er i New Zealand og kommer først hjem om 3 måneder, og eftersom vi allerede har mistet en person meget tæt på os mens hun har været væk, ønsker jeg ikke at vores dejlige hund også skal være væk når hun kommer hjem.
Så jeg vil høre om der er nogen er har erfaring med blinde hunde. Vil virkelig gerne hjælpe min hund med at tilpasse sig så hun måske kan holde til min søster kommer hjem.
Hun er endnu ikke blevet tjekket af dyrlægen men det bliver hun i løbet af næste uge. Jeg har selvfølgelig også søgt på nettet, men jeg vil virkelig gerne høre fra nogen som har gået igennem det samme med deres hund som vi gør lige nu. Såhvis der er nogle der har nogle gode råd og måske vil skrive dem til mig, vil det bare være helt fantastisk. Jeg tager imod al den hjælp jeg kan få.
Mange hilsner fra Nicoline
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.459
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Hvis det viser sig hunden har smerter bør den ikke vente på din søster kommer hjem, men aflives nu.
Den skal ikke lide fordi den skal vente.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Den klarede sig fint, bare der ikke blev flyttet rundt på møblerne og, at gåturene foregik på kendte steder.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
Jeg fik at vide at der ikke var noget at gøre ved det da man ikke opererer for det.
En dag læste jeg en annonce for et naturpræperat kaldet "Blue Berry".
Det bruges til svagtseende mennesker og endda jægerpiloter.
Jeg gav hende 2 piller dagligt og efter 2 måneder testede jeg hende igen på agilitybanen. Og hun sprang mere præcist end nogensinde før. Jeg kunne endda kaste små godbidder til hende og hun greb dem - og gør det stadig her 6 år senere til trods for at hun nu er 13år og fik kontateret grå stær for så mange år siden
Min dyrlæge har tjekket midlet igennem og der er intet i det som er farligt for hunde.
Idag hvor hun ikke længere springer agility får hun 1 pille dagligt. Nu ved jeg jo ikke lige om din hund er en lille hund, men ellers er en sikkert også nok.
Jeg køber dem i matas - det er ikke helt billigt, men det gør jeg gerne for min pige!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=344030
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=23601
Prøv at skriv til Christina og spørg mere til det.
Krydsede fingre og god bedring med din hund"
jul 2010
jul 2010
Det var som om hun fik et helt nyt liv.
Jeg er bare så glad for at finde noget som virkede...
jul 2010
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Til alle: I skal have stort tak for alle de råd og beskeder der er kommet indtil videre, bliv endelig ved. Jeg er åben for hvad som helst.
Mange hilsner fra Nicoline
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Det lyder som om beslutningen om at den skal aflives er taget, hvorfor så ikke vise dyret en smule respekt og få det gjort nu?
jeg har intet imod at man vælger at have en blind hund, men for mig lyder det som om det er af de forkerte grunde og det forstår jeg ikke man kan bifalde. men sådan er vi nok så forskellige.
jul 2010
Synes der er lidt mange på HG som straks griber til sætningen om "at nu har den også haft et langt og godt liv" så snart der er tale om en ældre hund...
Hunden er jo ikke syg - den ser "bare" dårligt...
jan 2006
Så er Cindy blevet tjekket af dyrlægen. Det viser sig desværre at hun har sukkersyge og det er højst sandsynligt det der har resulteret i hendes blindhed. Hun er dog ikke helt blind, hun reagere på lys. Hun er nu begyndt at få noget special foder som hun skal have flere gange dagligt. Det er ikke sikkert at hendes syn bliver bedre, men hendes krop skulle gerne komme til at fungere godt igen, hun har nemlig tabt sig en del de sidste par uger og drikker utrolig meget vand.
Dyrlægen sagde at hun sagstens kan leve videre, hun lider ikke, men både hun og vi andre skal vænne os til hendes nye adfærd.
Men nu må vi se hvordan det går.
Mvh. Nicoline
maj 2004
<i>jeg har intet imod at man vælger at have en blind hund, men for mig lyder det som om det er af de forkerte grunde og det forstår jeg ikke man kan bifalde. men sådan er vi nok så forskellige.</i>
Det er udelukkende det faktum at man åbent skriver at hunden ikke har det helt godt længere men for søsters skyld vælger man ikke at få hunden aflivet.
Det er i mine øjne dybt egoistisk ikke at gøre en ende på et dyrs lidelser hvis det er fordi man vil tilgodese ens søsters følelser. Så svigter man sit ansvar som hunde ejer.
maj 2004
jan 2006
Grunden til at jeg skrev det, var at jeg på dette tidspunkt ikke kendte noget til blinde hunde, og var nærmest overbevist om at aflivning var den eneste løsning. Det ved jeg nu, efter at have snakket med dyrlægen, at det ikke er. For Cindy er en frisk hund, som nu har fået sukkersyge og er blevet næsten blind. Nu gør vi vores bedste for Cindy. Hun har ingen smerter og lever indtil videre fint på trods af sit handikap. Men får hun smerter er det selvfølgelig klart at hun skal aflives uanset om min søster er kommet tilbage eller ej. Men lige meget hva du skriver, er jeg ikke klar til at give op!
Min hund er blevet blind!