{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring
  • #1   26. apr 2006 3 gange dagligt...

• #2   26. apr 2006 Ok.. Det er fordi han ikke vil spise op.. Kan det være fordi vi giver ham for meget af gangen?
    i kan se på min profil hva han er for en.. Hvor mange gram vil i foreslå han skal have om dagen / pr portion???

Troede jeg havde styr på det.. Men bliver lidt i tvivl når han ikke spiser op.. :o)

• #3   26. apr 2006 min har mad hele tiden.. altid er der en stor skål fyldt med mad. er den halv fyldt fylder jeg den op igen. hvis i kigger på mine billeder kan i se ingen af dem er overvægtige.. de er meget slanke og atletiske at se på..

men ikke alle hunde kan styre det. dde tømmer aldrig en skål. synes faktisk ikke de spiser så meget, sikkert meget normalt,

• #4   26. apr 2006 Du skal give max 15 min til at spise i - har han ikke spist op eller ikke rørt maden efter 15 min, fjern den, og så skal den først have med, næste gang den skal have mad...

• #5   26. apr 2006 men ellers ville jeg også sige 3 gange dagligt, når den ikke er ældre..

• #6   26. apr 2006 karina S

Tror du det er sundt for hunden, jeg synes at det er synd..

Du glemmer en vigtigt ting, og det er at hunden er et rovdyr, og et rovdyr spiser kun når den er sulten, men vi mennesker har lavet helt om på det,,

• #7   26. apr 2006 synd at den har mad hele tiden..

nej det synes jeg bestemt ikke, ved jo hvad de spiser. og nogle gange kan jeg da se han slet ikke spiser en hel dag næsten.. han kan jo selv styre det. og spiser ikke mere end andre hunde på hans størrelse.. og når han spiser, spiser han lidt af gangen.. er det bedre at en hund æder alt den får hver gang?? når han nu selv kan styre det, og han går jo måske ud og spiser en til to gange om dagen højst.. og igen det er ikke meget af gangen..

• #8   26. apr 2006 du skriver selv den er et rovdyr og spiser når den er sulten. det er jo netop det mine hunde gør, forstår dig ikke helt må jeg sige..

• #9   26. apr 2006 karina S

Je, hunden manve for ingen hvile, hvis den har adgang til mad hele tiden, og hvis du også træner med, kan det meget vel udvikle sig til en mavevending..

Hunden kan tåle at faste ëngang om ugen, hvor der kun står vand..

Det er bare et godt råd.

• #10   26. apr 2006 karina S

Nej du foorstå mig ikke, ok... vi mennesker har taget hunden til os, fordi vi holder af hunden...

Men fiordi vi holder af hunden, er det jo ikke meningen, at hunden skal æde hele tiden, her gør vi så hunden en bjørnetjeneste, ved at give den mad hele tiden..

• #11   26. apr 2006 tror ikke du læser det jeg skriver ellers misforstår du noget..

de spiser næsten ingenting af gangen.. og spiser højst en gang om dagen nogle gange to. men sikkert intet i forhold til andre hunde på deres størrelse.. og ikke ret meget af gangen. og som jeg så skrev ofte så er der en dag hvor han vælger ikke at spise.. derfor mener jeg han selv kan styre det..

• #12   26. apr 2006 de æder jo ikke hele skålen den står i flere dage.. og som jeg skrev før holder jo øje med det. mine hunde æder netop ikke alt de får som mange andre fordi de ved der altid er mad.. og igen den spiser kun en gang om dagen måske to nogle gange. og igen ikke ret meget, ikke mere end den skal spise..

• #13   26. apr 2006 Vil også sige at det med at lade maden stå hele dagen ikke er noget godt råd at give...
    1 en hund har ikke godt af at spise hele tiden - den skal have hvile og ikke rende rundt med fyldt mave dagen lang...
    2 du fjerner lederskabet fra dig selv over til hunden - da den jo så ikke ser at det er DIG der giver den maden hvis du bare fylder op når du synes der mangler mad i skålen...

Jeg vil synes at en hund på den alder skal have mad 2-3 gange om dagen alt efter hvor stor en spiser den er...

Kan også være i skulle prøve med andre metoder hvis den ikke vil spise sin mad - feks foderbold eller spræde foderet ud over græsplænen og lade den aktivere til at spise...

Hvor meget foder giver du ham nu ?? (altså hvor mange gram)
    På de fleste foder poser står der jo en vejleder ang hvor mange gram hunden skal have dagligt alt efter vægt og alder (hvalp, unghund, voksen eller senior)

• #14   26. apr 2006 Babett..
    Nu kan min hanhund heller ikke selv få mad på tider.. Han er ligeglad.. Så rører han det bare ikke.

Jeg agter heller ikke at prøve mere, da han så vil tabe sig sindssygt meget (han har i forvejen meget højt stofskifte, og nej det er IKKE orm).....
    Han spiser stille og roligt i løbet af dagen.
    Der går nogle gange mange timer imellem hans måltider, skal man også huske på, så det med at hans mave ikke får ro, tror jeg ikke på...

Lulo får mad på tider, da hun sluger maden. Hende kan jeg se faren med at lade en hel skål stå fremme.

Jeg tror mere på, at det andet er farligere, hvis man ikke deler portionerne ordenligt op.
    Maven er tom og ligepludselig skal den bare fyldes på kort tid. Det burde da være mere usundt.

• #15   26. apr 2006 karina S

Ok.. jeg forstod det på denne måde.... At den havde adgang til mad hele tiden... og det var derfor jeg skrev at der er synd..

• #16   26. apr 2006 skrev vist også ikke alle hunde kan styre det.. og efter der skrev jeg 3 gange dagligt i hans alder.. skrev bare hvad jeg gjorde med mine..

og tro mig der er ingen fare for de får mavedrejninger osv. da de ikke æder løs.. den render ikke rundt med maven fyldt.. da den jo ikke spiser ret meget af gangen. og igen han æder ikke hele tiden, som i får det til at lyde som om.. han spiser hvad han skal..

• #17   26. apr 2006 ja han har jo adgang til mad hele tiden, men jeg kan jo altid se hvad han spiser , og som sagt han spiser ikke ret meget, og normalen er en gang om dagen, og nogle dage spiser han intet.. derfor ved jeg han selv kan styre det..

skrev det ikke som råd, men skrev hvordan det foregik hos mig. og bagefter indne du svarede skrev jeg 3 gange dagligt..

• #18   26. apr 2006 Maria A, jeg tror nu ikke på at det er usundt for hundene at få store måltider få gange om dagen. En hund har rovdyrmave, og andre rovdyr gør jo netop det at de går, nogle gange i flere dage uden mad og når de så fanger bytte spiser de store mængder af gangen for igen ikke at spise i dagevis. At hunden er et domesticeret rovdyr og tilvænnet mennesket gør ikke at deres fysiologi, dvs deres indvoldes udformning har ændret sig.

Så jeg mener egentlig at det netop er det sundeste du kan gøre for din hund at fodre den med større portioner færre gange end det modsatte..

• #19   26. apr 2006 forresten når jeg ikke er hjemme, er der ingen hunde i mit køkken hvor maden nu står. så det er ikke 24 timer i døgnet.. men stadig detmeste af dagen.. derfor jeg også kan holde øje.. ville aldrig overfodre dem..

• #20   26. apr 2006 Han får ca 250 - 400 gram om dagen.. men det var noget vi fik afvide af ham vi køber foder af at vi skulle.. :o)

• #21   26. apr 2006 Maria E : Nu er det jo også forskellige fra foder til foder hvor meget man skal give dem - jeg ville nok prøve at give ham 2 gange om dagen 175-200 Gram af gangen og hvis han ikke spiser det du du servere om morgenen - ville jeg nok gøre som Babet tage maden fra ham efter 15 min ca. og så tilbyde ham igen om aftenen - men stadig kun 175-200 Gram...

HAn skal nok begynde at spise når han bliver sulten og ud fra dine billeder ligner han jo ikke lige en der mangler noget ;o)

• #22   26. apr 2006 Katrine:
    hmm... Tjaa.. du har nok ret i det, du siger...
    Jeg mener bare ikke selv, at det ville være sundt for Boss. Hvis jeg skal til at fodre ham på tider, kommer han til at ligne et skelet, inden han lærer det....

Men okay.. Det lyder meget fornuftigt, det du siger...
    Det vil jeg gerne erkende....

• #23   26. apr 2006 Hovsa... Det var tilegnet MIE....
    hehe

• #24   26. apr 2006 Hejsa

Jeg vil mene at spiser den ikke op, kan I godt begynde at vænne den til 2 større måltider istedet for 3 mindre.

Og som tidligere skrevet, kun lade det stå fremme i 10-15 minutter. Så skal I se, den nok skal begynde at spise:-)

• #25   26. apr 2006 Grunden til at hunde ikke ''må'' have mad fremme hele tiden er, at de har depotmaver. Altså ikke som vores maver som bliver sultne... Deres maver skrumper sammen når de er tomme.. Mad fremme hele tiden kan øge risikoen for mavedrejening...

• #26   26. apr 2006 katrine- jeg snakker ikke om faste tidspunkter men om mad i maven....det var bare en oplysning ;O))
    men de er bygget op til at de ikke kan tåle at have lidt mad i maven hele tiden og så må folk jo selv vurdere hvad det er... Mavesækken hænger i 2 muskler og hvis der ligger lidt mad hele tiden bliver de ved med at være slappe, når maven bliver tømt strammer den op... Det er når de er slappe der kan være risiko for mavedrejening eller maven er helt fyldt og de leger osv.
    Derfor er det osse sundt med en fastedag, det strammer musklerne op....

Men der er jo 100 meninger om det her, gør hvad man synes er bedst...

• #27   26. apr 2006 kan heller ikke se forskellen fra at en hund får mad en eller to gange om dagen.

eller som vi gør har mad fremme og jeg holder øje og kan se han spiser en gang om dagen nogle få dage to gange. og små portioner.

det bliver jo det samme.. så længe han kan styre detog jeg kan holde øje kan jeg ikke se problemmet..

• #28   10. jun 2008 der står på posen hvor meget din hund skal have, det er forskelligt hvor meget hvilke hunde skal have af hvilket foder, og så længe den ik er ældre skal den have 3 gange dagligt smiley og så synes jeg ikke en hund skal have adgang til mad hele dagen, hvis den ik spiser inden for 15-20 min., så tag det væk og giv det igen næste gang den skal spise.

Kommentér på:
Fodring

Annonce