11.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Min hund har bidt mig ? hvad gør man ? Min hund har bidt mig ? hvad gør man ?

Hey Hey

Til morges gav jeg min lille hund Chili et stykke tyggeben, og hun har det med at snappe det ud af hånden på en, og over beskytte hendes "ting", så tog benet fra hende, og det gik sådan nogle lunde, men da hun skulle have det igen, tog hun så hurtigt fat i det, at hun lige tog min finger med..
Hun bed hul så der kom blod?

Kan det være farligt?, kan ikke huske om jeg har fået en stivkrampe vaccination smiley

På forhånd tak for hjælp smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har bidt mig ? hvad gør man ?
  • #1   8. aug 2010 hun har jo ikke gjort det med vilje, hun har bare været lidt for hurtig. ang stivkrampe må jeg melde pas

• #2   8. aug 2010 jeg ville nok lige få en ny stivkrampevacc...

• #3   8. aug 2010 Lige præcis Tanja J, hun har nemlig bare været for hurtig den lille skid ! smiley

Men synes altid at man snakker om at de kan gå hen og blive farligt hvis hunden bider hul i huden smiley

• #4   8. aug 2010 nej bare du renser det så går det nok.. og får en stivkrampe vaccine smiley

• #5   8. aug 2010 Jeg tror, at hvis det var mig, at jeg ville tage det oppe fra og ned. Jeg har fået mange småhug af hunde uden jeg har tænkt nærmere over det.

Men men - med hensyn til at din lille hund er lidt vogtende vil jeg sige, at du faktisk kommer til at gøre det værre ved at tage benet fra hende, når hun har fået det.
    Det bekræfter hende jo netop i, at der er en grund til at vogte over det - hun risikerer nemlig at du tager det.

Tænk det omvendt. Hun skal lære at stole på, at det hun har fået er HENDES og ingen vil tage det fra hende.
    Der skal bygges tillid op, så hun stoler på dig, selvom hun har noget godt.

HVIS man endelig skal formaste sig til at tage noget fra hunden, så mener jeg, at man skal bytte til noget endnu bedre. Ellers skal man i mine øjne lade hunden have sine sager, når den først har fået det.

I forhold til, at den hugger ud efter hånden, når du giver den noget, kan du lære den at vente.
    Lær den nej og ja-kommando.
    Du kan eventuelt slå begrevet Dogie-zen op på google og se, om der ikke er nogle gode forklaringer på, hvordan du kan få din hund til at udsætte sine behov til du siger, den må ;o)

• #7   8. aug 2010 Hmm, Hun forstår udemærket Ja, og Nej..

Men når der kommer mad frem så er hun der med det samme, og hun forsøger nøje at få al den mad til sig hun kan..

Men har det sådan med mine hunde, at der ikke er noget der er "deres"..
    Hvis de tager noget som de ikke må bide i, så skal de ikke hidse sig op eller bevogte tingenl.!!

Og det er jo ikke med vilje eller noget, hun gjorde det.. .hun har bare været for hurtig med hendes lille mund.. smiley

Men tror jeg vil kontakt min læge så ang. en tid til en vacc smiley

• #9   8. aug 2010 Thomas - lige et lille fif. Hvis du har mulighed for det, så tag på skadestuen og få stivkrampen. Den giver de dig helt automatisk, hvis du har et hundebid, hvor der er gået hul.

Hvis du går til lægen for at få den, så kommer du til at betale for den smiley

• #10   8. aug 2010 Thomas, lær hende at sætte sig pænt ned og vente til du siger værsågod... - Doggie-zen.

At du mener at de ikke skal hidse sig op eller vogte gør jo altså ikke at hunden mirakuløst får denne naturlige egenskab til at fordufte.
    Det er forskelligt fra hund til hund, hvor meget og hvor lidt de gør den slags, men nogen SKAL altså lære det - og det er ikke en pind anderledes end at de skal lære sit og dæk.
    Det handler om træning.

Og i dette tilfælde er den allerbedste træning faktisk at lade være med at lære hunden, at den kan risikere at man tager ting fra den.
    Når den stoler på, at den ikke får frataget ressourcer, så vil den heller ikke protestere, når den en gang i mellem bliver udsat for det.
    Og er man så så kvik, at man lige laver en byttehandel med den, så er man helt hundrede på ikke at få problemer.

Ressourceforsvar er en vigtig del af en naturlig hus overlevelsesmekanismer.

• #11   8. aug 2010 Jeg betalte ikke for min vaccine da jeg fik en skrutrækker gennem hånden... og det var 3 dage efter det var sket

• #12   8. aug 2010 MIn vaccine var også ganske gratis (fik det et par dage før jeg hentede min hvalp). Jeg er i øvrigt enig med Chine. Du har ret i at hun ikke skal gøre sådan, men du skal jo træne hende til at lade være, og det gør du bl.a ved at lære hende at du ikke bare kommer og tager hendes ting for at tage dem. Bytteleg kan lære din hund ligefrem at blive glad for at du tager noget fra hende, for så forbinder hun det med at hun får noget endnu bedre smiley

• #13   8. aug 2010 hmm, nu er det bare sådan at hun er så madglad, så hvis man selv spiser, sætter hun sig og kigger på en, hvis der ikke sker noget, så giver hun lyd fra sig så hun er helt sikker på at man ved hun er der...

Lige så snart man gør tegn til at hun skal have noget, stiller hun sig op på 2 ben, hun lystre fint på sit...

Men det med forsigtighed, kan der godt gå en +5 stks, godbidder med, før den bare forstår det lidt..'.

^¨ Som skrevet ovenover, skal det ikke forstås på den måde vi tager maden fra vores hunde, skulle bare lige "teste" hende til morges, men det kan være lige sådan, med f.eks. legetøj eller andet..

• #15   8. aug 2010 Men er det ikke nået med at man skal tage på skadestuen inden for 24 timer, for ellers sender de dig bare til din læge??

• #17   8. aug 2010 Min søster blev i vinters bidt af en fremmed stor hund i benet, der var både huller og det var hævet og alt muligt. På skadestuen rensede de sårene og gav stivkrampe vaccination med det samme. så det vil jeg råde dig til at gøre med det samme.. altså tage på skadestuen smiley

• #18   8. aug 2010 Hvis du har en skade, koster stivkrampevacc. hos lægen ikke noget og du kan sagtens vente til i morgen, hvis såret ellers ikke kræver behandling, som jo typisk er at det bare skal renses, som de andre skriver.

• #19   8. aug 2010 Det er en god idé generelt at sørge for at få sin stivkrampevaccination hvert 10. år. Så er man dækket ind i forhold til alle de småskader man kan komme ud for :o)

Har du ikke fået den i ti år så smut forbi skadestuen og få den.

Men ellers så rens såret med vand/saltvand og hold det rent ... Jeg har fået ikke så få hug af både hund og kat + jeg er ekstremt klodset, men tager det som CH oppe fra og ned.
    Renser såret og passer det til det heler op. :o)

Og enig med CH også ang. træning i at stoppe ressourceforsvar. Det kommer ikke af sig selv.
    Det handler om ubetinget tillid mellem hund og ejer og trænes derfor med tillidsøvelser og bytteleg.

Når hunden stoler på at ejeren aldrig napper dens ressourcer uden grund så vil den ikke vogte over noget.

Har været vigtig i forhold til min vaps som er allergiker og derfor skal kunne stoppes pronto.

Kia må så heller ikke spise sin mad før der er sagt værsgo.

Hvis hun skal tage en hundekiks eller andet fra nogen så foregår det stille og rolig så hun ikke risikerer at gøre skade ... (så kan min mor, mormor og børn give guffere uden at risikere at blive skadet).

Kia kan godt få hakket en tand i en ved boldleg eller pindeleg men det er selvf. et uheld :o)

• #21   8. aug 2010 Er det ikke hos lægen man skal betale? Jeg har aldrig betalt noget som helst på skadestuen.

• #22   8. aug 2010 Stivkrampen er oftest gældende i op til 10 år.

Stivkrampen er gratis - også hos egen praktiserende læge.

smiley

• #23   8. aug 2010 Du skal ikke sidde med din hånd i sæbevand eller noget i 15 min tid, lav en saltvands blanding og skyl det efter med, men først sørg for at presse så meget skidt ud som muligt. Få det til at bløde godt med andre ord. Derefter sørg for at vaske det dagligt når du er i bad. Shampoo er fint.

Alt udfra hvor slemt det er, skal du sørge for at være stivkrampe vacineret, kan du ikke huske hvornår du sidst fik, så få en ny. Pencilinkur kan også komme på tale dog kræver det jo en tur forbi lægen.

• #24   8. aug 2010 Jeg ville gerne vide, hvor voldsomt dette bid egentlig er.

Jeg læser det som om, det er kommet en overfladisk hudafskrabning, så det blødte en smule.

Andre læser det nok anderledes - det forestiller jeg mig ihvertfald ud fra de svar, der gives.

Jeg har haft et væld af blødende småsår fra hundetænder og hundenegle og har aldrig gjort andet end at vaske såret.

• #25   8. aug 2010 Altså hvis det "bare" er et "bid" fra en hurtig hapser, såsom din situation og den jeg selv har været ude for. Min Emma er fuldstændig bold fikseret. Og i sin iver fik hun lige hapset min finger også. det blødte, men var overfladisk. Så her blev det bare lige vasket lidt, og så var det det smiley Og jeg er sikker på, det nok skal ske igen. Da vi jo elsker at lege. Det jeg har gjort, og stadig gør, er at hyle højt og stoppe. Så stopper Emma med det samme, slikker så lige min hånd, og så er der ellers leg igen smiley Men så ved hun, at noget gjorde ondt, og hun er lidt ekstra koncentreret når hun leger.For er sikker på, det kommer grundet de er ukoncentreret og kun har øje for "tingen" og ikke lige fingrene smiley

• #26   8. aug 2010 som skrevet tidligere byt til noget mere lækkert hvis du skal tage noget fra hende..

Kommentér på:
Min hund har bidt mig ? hvad gør man ?

Annonce