{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

øv altså! {{forumTopicSubject}}

En af mine bekendte (Lillesøsters veninde) Har fået en amstaff/lab blanding på 10 måneder og snakker allerede om at lave hvalpe på den! Men først om et år. Men har prøvet at forklare hende om de problemer det kan give i forhold til at hvalpe køberne kan risikere at deres elskede hund skal aflives fordi den er ulovlig og fortalt om arvelige sygdomme osv. har fået hende til at overveje bare at købe en hvalp i stedet for. Men for fanden jeg håber ikke hun gør det! Hun er ikke den skarpeste og har haft problemer hele sit liv og er ikke typen der gennemtænker tingene. Men ved hun lytter til mig så håber sku jeg kan tale hende fra det! Men øv altså at folk kan finde på det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øv altså!
  • #1   10. aug 2010 "hvalpe køberne kan risikere at deres elskede hund skal aflives: ikke risikere". De SKAL aflives.

• #2   10. aug 2010 Hvis hun har fået den efter d. 17/3 -10 så står den faktisk til en aflivning jf. den nye hundelov..

jeg håber virkelig det lykkes dig at tale hende til fornuft.. Både for tævens skyld, hendes egen skyld og hvalpenes skyld ( og disses nye ejere )

• #3   10. aug 2010 Ved jeg ikke? Men dyrlægen har ladet hunden registrere som en lab. Så er der vil ikke meget at gøre

• #4   10. aug 2010 Nogle mennesker er det svært at tale fornuft til, og man bliver så frustreret.

• #6   10. aug 2010 Michelle: ikke hvis det ikke bliver opdaget jo. og efter som tæven er registreret som lab så bliver det jo nok ikke. Men rigtig træls.

Tina og alex:
    Det tror jeg hun har men den er 10 måneder så det vel ikke noget problem. Er det ikke først efter den 1/7 man ikke må sælge/overdrage hunde?

• #8   10. aug 2010 Loveu4ever: Fordi det en pige jeg har fuldt gennem hel sit liv hun har haft så mange problemer at det vil jeg simpelthen ikke hun har endeligt fået nogenlunde styr på sit liv. Hendes far døde af druk, hendes mor er narkoman og først for nyligt afvænnet hele sit liv har hun boet i pleje ved tanten der har behandlet hende skidt så det endte med hun som 13 årig stak af og siden har boet på div. instutioner men nu hun endeligt flyttet for sig selv har fået en sød kæreste og det hele. Hun har absolut ikke haft det nemt. Så melde hende vil jeg aldrig kunne

• #9   10. aug 2010 Krumme: okay er du sikker? sådan har jeg ikke forstået det. Det da helt hen i vejret at det også er med tilbagevirkende det kan folk dai kke have vidst?! Øv for dem der mister en hund på det

• #11   10. aug 2010 Loveu4ever: Nej men for fanden jeg kan ikke få mig selv til det jeg ved hun er en god pige og hun fortjener virkeligt at det går godt for hende og det vil jeg fandme ikke ødelægge. Hun tænker sig bare ikke om det ikke fordi hun er et dårligt menneske! Undskyld mig men du må være et meget koldt menneske hvis du kunne finde på at gøre det. Desuden har hun altid lyttet meget til mig selv i tider hvor ingen andre kunne nå hende og jeg ved hun har respekt for mig og ved jeg har en kæmpe viden om dyr. Så er ret sikker på jeg nok skal få talt hende fra det.

• #12   10. aug 2010 Krumme: ja det ved jeg da godt men folk har sku da ikke kunne vide at den hund de køber burde aflives fordi det med tilbagevirkende kraft. Altså nu har jeg fulgt med fra starten af og det her havde jeg sku ikke forudset.

• #14   10. aug 2010 Krumme: Det fordi de gerne selv vil have en hvalp så forklarede jeg hende at hvad ville den hvalp have de ikke kunne købe et andet sted og forklarede at der er masser hunde der venter på et godt hjem. Lød som om hun næsten droppede det. Men har 10 måneder til at tale hende fra det så mon ikke jeg kan det. Det tror jeg godt jeg kan og imellem tiden har hun født så tror ikke lige hun gider have en hvalp til den tid alligevel der har hun jo en bette og tage sig af mon ikke det nok? det tror jeg smiley

• #15   10. aug 2010 SBHT: Sagde også til hende at det var typer som hende der er skyld i loven og typer som hende der kan være skyld i at flere hunde bliver forbudte.

• #16   10. aug 2010 Læser ikke hele tråden men bare det at dyrlæge reg den som lab,,syntes det er så forkasteligt som man hører diverse dyrlæger gør det

• #17   10. aug 2010 Jnogsn N: Ved ikke helt hvad jeg synes. Det er jo forkert men kan godt lidt forstå dem. De jo blevet gjort til bødler og ikke dyrlæger og politikerne lyttede ikke til dem dengang

Kommentér på:
øv altså!

Annonce