1.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hår sække mider Hår sække mider

Vores hund har ikke hår sække mider . Men syntes at læse herinde at mange hunde har der , og syntes alle dem jeg faldet over er franske bulldogs , sikkerrt tilfældigt .

Nogle der ved om de stammer helt tilbage fra fødsle ? har hørt noget om at alle hunde har dem , men det først bliver et problem hvis hunden har dårligt imumforsvar og der går infiktion i det .

Det lyder til at ku blive alvorligt , nogle med erfairng .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hår sække mider
  • #1   10. aug 2010 Min hund Julius (GD'er) har haft det.
    Det lignede 'skudhuller' i pelsen, men 1 pipette i nakken hver måned i 3 måneder fjernede det (kan dog ikke huske hvad pipetterne hed).
    I følge dyrlægen var det meget typisk unghunde med uorden i hormonerne, men ikke kronisk og ikke noget at være bekymret over.

• #2   10. aug 2010 ok , det lyder ikke så voldsomt . har hørt om kemiske made og lign ,syntes det lød lidt voldsomt . haha fedt jeg troede det mest ramte franske bull og så har du en GD , der harv haft det . en lille forskel må man sige smiley

• #3   10. aug 2010 mener kemiske bade

• #4   10. aug 2010 Min har den arvelige form... og det stammer fra et dårligt imunforsvar.. alle hunde har hårsækmider, men det er hunde med dårligt imunforsvar, som ikke kan holde antallet af mider nede.

• #5   10. aug 2010 og det er ofte Franske, Mops og korthårsracer, som døjer med det.. men det kan ramme alle racer.

• #6   10. aug 2010 Nu blev jeg meget klogere , tak . ja så kan det være ret alvorligt kan jeg forstå . Altså smart man kan spørge herinde , har prøvet at google rundt , og så fik jeg lyn hurtig svar på det hele herinde smiley . Håber Nila ikke ender med det .

• #7   10. aug 2010 Louise kan forstå din hund er ret meget syg . det er da sejt hva . var lige inde på debat siden om udgifter på sin hund ;-(

• #8   10. aug 2010 Iben Kennel Ebony Moor

fint indlæg , meget forståeligt for lægmand

jeg har bare endnu et spørgsmål så ;

kan hårsækmider blive så voldsomt et problem , at man vælger aflivning ?
    hvilke gener har det for hunden at have for mange hårsækmider andet end pelsmangel ?

• #9   10. aug 2010 Ja han har været og er stadig syg pga dårligt imunforsvar.. så miderne er ikke det største problem...

Simba... ja det kan ende med aflivning.. jeg går og overvejer Elmos fremtid.. han er konstant syg, og selvom han er en meget glad hund, så er al den sygdom ekstrem hård for mig.. og økonomien..

• #10   10. aug 2010 Simba .. der er en masse følgesygdomme til hårsækmider.. hudbetændelse osv.. så hårsækmiderne er ikke altid det værste..

• #11   10. aug 2010 louise S

Puha , det lyder ikke godt for dig og Elmo smiley

Føler med dig og jeg kan sagtens følge din frustrations over altid at have en syg hund.

Men udover selve huden , hvor kan der så opstå problemer i forhold til hårsæk mider ?

Hvilke symptomer er der for hårsæk mider , jeg har selv en hund der konstant har problemer , men det er sådan springende ting

først hormonforstyrrelseer
    så unghundeknude
    så hjerteproblemer
    så allergi

jeg tænker meget over Simbas immunforsvar egentlig er ok

Simba er 2,5 år nu , og han har fået de første 6-7 penecillin kure i sit liv , det er meget ofte syntes jeg

• #12   10. aug 2010 6-7 penicillin kure.. hm.. har slet ikke tal på Elmos.. han var i konstant penicillinkur fra Marts til aug sidste år..

Symtomerne var hos Elmo pletter uden pels.. men allermest hudbetændelsen.. tørre hudflager på sine ben.. røde poter.. Der blev taget 3 skrab på Elmo før de fandt mider, så de kan nogle gange være svære..

Du kan evt. google hårsækmider og se billeder af sygdommen hos andre hunde.. Elmo var da han var værst helt hårløs på underhalsen og helt ned til forbenene og havde 2-5 kroners hårløse pletter ca. 5 steder på kroppen, så han lignede mildest talt lort.

Elmo har også dårligt hjerte.. lider af kronisk regnbuehindebetændelse.. og ja meget af det han fejler er det dårlige imunforsvar, som simpelthen ikke kan holde infektionerne væk.

• #13   10. aug 2010 uh louise i har det hård derhjemme hva ! vi andre skal vist være glade .

ku godt forstå du overvejer hans fremtid . håber hans gode humør var ved , så må du jo vurdere hen af vejen , hvornår det er nok for ham og for dig . sejt forløb ;-(

• #14   11. aug 2010 Louise og Elmo

stakkels jer begge , mine tanker går til jer der er så hårdt ramt af sygdom

jeg vil prøve google lidt om immunforsvaret hos hunde og heldigvis skal vi til dyrlægen idag kl.9.30 , så bliver jeg nok det klogere

Kommentér på:
Hår sække mider

Annonce