{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Taler du også med din hund på tur? {{forumTopicSubject}}

... Og bliver opdaget *GG*

Er lige kommet hjem fra aftentur med koen min, vi har trænet lydighed på turen og fandt en bold på marken - oohhh hvilken lykke; men det var ikke det, der skulle skrives om ; )

Kaoz går og ryster på hovedet på turen, sidder sig og piller i øret - så skal det jo renses.

50 meter inden vi er hjemme går han og gnubber hoved op af mit ben, så jeg er rigtig mor-agtig og rager pænt rundt i det store flabøre mens jeg aftaler med ham, at vi renser det når vi kommer hjem.

"Nu skal moar lige hjælpe dig.. Åååhhh hvor det klør, hva? Ja, du er også helt ulækker i øret lille hundehvalp. Skal vi ikke sige, at hvis du kan glemme det klør lige det sidste stykke, så renser moar det og så får du en lækkersag =D"

Meget almindelig samtale mellem koen og jeg.. Men pludselig kommer en ung pige gående med sin hund på den anden side af vejen *LOL*

Tra la laa.. Jeg lader som ingenting og går bare pænt hjem *GG*

Ikke så slem som i vinters hvor der var islag og alt alt for meget salt..

Kaoz er ynkelig og løfter poterne på skift "av moar, det er koldt og saltet på fusserne"

Jeg hjælper jo gerne, og ned på alle 4 med mig, tage 1 pote af gangen - børste af og munden helt tæt ved og ånde varme på. 4 poter senere - og mig krabbende hjælpeløst rundt mens jeg forsøger at komme på 2 ben igen.
- Skal siges at det både var glat OG jeg har dårlige knæ, så det er altid et møveri at komme op fra knæling (knæling er et ord, det er det virkelig!).

Støndende og prustende kommer jeg op ved hjælp af både en stakkels hæk og min altid hjælpsomme hund =)
- Og hvad så? jo, der står et ældre ægtepar og GLOR måbende på mig og køteren..

Mumler bare noget med at han fryser på tæerne og skynder mig videre *fnis*

Oplever du også at føle dig som en spasser når du bliver taget i at føre samtaler med hunden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taler du også med din hund på tur?
  • #1   10. aug 2010 Nej da, kampkøer taler man aldrig med og slet ikke med babystemme på engelsk, det ødelægger fuldstændig kampgenet ;D))
    Jo ok jeg indrømmer det, er blevet busted mange gange i at snakke med hunden og føre samtaler om feks aftensmaden og dens far og om hvad vi ser og oplever på turen >;D


  • #2   10. aug 2010 Vivi - Jeg ved godt at du kamptræner ham i smug og kun filmer ham når han er dopet og virker harmløs ; ) *GG*

    Jamen det er sgu lidt pinligt.. Men i det mindste var aftenens medlytter da en hundeejer, så hun må vide hvor vigtigt det er at føre menneske-samtaler med hunden ; )


  • #3   10. aug 2010 Ja jeg taler ofte med malou når vi er ude, især når hun ser en anden hund flere kilometer væk. Folk glor vildt men jeg taler bare videre smiley

  • #4   10. aug 2010 Jeg er også blevet "snuppet" ind imellem når jeg går og snakker med tøserne......" Pas nu på, Lotus........ Gå lige efter mig, så skal jeg nok få dig uden om brændenælder og tidsler".



  • #5   10. aug 2010 Ja ha! jeg føler mig som en patte-hunde-mor GGG, og jeg har et øje på hver finger, for at se om nogen hører mig plapre løs til lille Vic. Jeg er blevet fanget i det før, hvor der var en mand der troede jeg dissede hans "fine" forhave, da jeg sagde til lille Vic "så lille mus, nu skal du ikke for tæt på det grimme noget" (det lå en stor ulækker hundelort) så stak der pludselig en væmmelig sur mand op fra hækken og spurgte om det var hans forhave jeg snakkede om :8:, nej jeg taler såmænd til min hund, har du aldrig hørt om det? Sagde ikke noget om giga-lorten, han virkede crazy nok til at kunne ha' troet den kom fra lille Vic he he.

    Men her bliver der både snakket om fugle vi ser, og om vi mon møder den og den hund, og nu skal vi hjem og "bise" så kommer der fart på drengen hi hi. Jeg har indtrykket af han synes det er sjovt og hyggeligt. I hvert fald kan han bedre li at gå med mig, end med min kæreste som ikke er så verbal igen smiley





  • #6   10. aug 2010 Åååhhh vi er jo alle lige vanvittige *LOL*

    Og Irene - Jeg jeg ikke hvad din hund forstår, men MIN hund forstår hvert et ord!

    Han er altid med på den når jeg spørger om han ikke gider aflede mig fra de kedelige huslige pligter *GG*

    "Hvad synes du Kaoz, skal moar tømme opvasker? Eller synes du det kunne være federe at gå ned og bade og tage billeder?"

    Han rejser sig HVER gang og løber ud i gården og venter ; )


  • #8   10. aug 2010 Det er helt normalt, snakker tit til mine... hi hi. Men det er da lidt pinligt, hvis man bliver opdaget...

  • #12   10. aug 2010 Enzo bliver så glad når man snakker til ham. Så jeg gør det da oss lidt, selvom han ikk fatter en skid.

  • #13   10. aug 2010 jeg snakker med nila hele dagen ,,,det gør både jeg og min kærste og vi er sikker på hun forstår ...Og nu træner vi hende til hun ska løfte sin pote og yaaaaaaa barca smiley

  • #14   10. aug 2010 Jeg har da også kiksere med på hver tur.. Der skal jo være belønning, evt lidt søgen og også kiksere til vennerne vi møder på turene *GG*

    Jeg fortæller også Kaoz hvis jeg er gal over noget, ked af det, glad, hvor jeg skal hen og sådan..

    Snakker mere med ham end jeg gør med kæresten *LOL*

    Og han lytter opmærksomt, logrer på de rigtige tidspunkter og giver krammere på de rigtige tidspunkter ♥


  • #15   10. aug 2010 hehe. jeg snakker tit til mine og ja føler mig sku så dum nogen gange. men det vidst noget kun hunde ejere forstår

  • #16   10. aug 2010 Godt nok en underholdende tråd... LOL.

    Jeg snakker ALDRIG med sofus. Vi går i TOTAL stilhed...
    NOT jeg snakker så meget på nær når han skal skide, for snakker jeg når han skal, så skal han ikke alligevel.

    Vi snakker om vejret, og om alle de hunde vi plejer at hilse på mon er ude. Vi snakkker om hvad vi skal resten af dagen, og hvis vi får hundegæster på besøg.

    Er blevet opdaget en dag, der stod en mand bag en hæk, og da jeg holdte en pause i min talestrøm, stak han hovedet ud og sagde. jeg vil sgu være din hund i mit næste liv.


  • #17   10. aug 2010 Når man har hund er man aldrig rigtig ensom =)

  • #18   10. aug 2010 Hahaha, jo jeg snakker da med Lia, meeeen jeg er ikke mere fjollet end at det kan tåles at bliver overhørt. smiley

  • #19   10. aug 2010 Total god tråd smiley

    Jeg gør det også og Albert snakker også til mig. Han er en meget verbal hund og går generelt og snakker meget. Så vi får lige vent verdens situationen både derhjemme og på ture.
    Jeg tror da også folk nogen gange tror jeg er tosset, men fred være med det. Sådan er det vist bare at være en gennemført hunde tosse smiley


  • #20   10. aug 2010 er glad for jeg ikke er alene om det ,,,tror de mener når der kommer hende tossen med den lille arrige hund GG

  • #21   10. aug 2010 Haha jeg kender det udmærket godt selv, også selvom hundene er ca. 5 meter foran mig finder jeg tit på at snakke til dem smiley Folk må da gerne tro jeg er åndssvag, for jeg kan godt se det tit ser sådan ud smiley

  • #22   10. aug 2010 Min hund kommer nogen gange til at tage hovedet ind under tisstrålen på vores forældres schæfer og så rykker jeg ham væk og så går jeg og siger til ham det da ulækkert at blive tisset i hovedet synes du ikke det og har oplevet folk glor mærkeligt når det er. haha

  • #23   10. aug 2010 Og jeg ELSKER at snakke med min hanhund, han er noget af det blideste og så lytter han bare helt intenst! Han kan sidde og kigge mig i øjnene 10 min i træk hvis jeg blot nævner hans navn, han er en rigtig god lytter smiley
    Måske er det derfor vi taler med dem som mennesker? smiley


  • #24   10. aug 2010 åhh jo der er jeg vist også skyldig, jeg kan føre lange samtaler med begge hunde, det sker dog ikke så meget på turene, der er det mest små ord om hvor vi skal hen og hvad vej de skal, med mindre der selvfølgelig sker noget med en af dem, så snakker jeg og trøster osv Gizmo er nemlig en rigtig lille pivskid *LOL*

    Men jeg blev bustet af min gamle træner for en del år tilbage, hun kiggede alvorligt på mig og sagde, hvis jeg gætter rigtigt så snakker du med hunden på hele turen?? MIG: Øhh ja lidt *SS* Træner: og så kan du ikke forstå hun ikke gider høre på dig når du giver komandoer??? Hun er da træt af at høre dig snakke *LOOOL* Jeg var flad af grin over hende, men hun havde sku ret, da jeg begyndte at tale mindre til Fluffy på turene, udover komandoer osv ja så kunne hun pludselig det hele...
    Gizmo kan jeg sagtnes snakke til han høre alligevel kun hvad han selv vil *LOL*


  • #25   10. aug 2010 Rikke: Sådan gør mine også. hehe. men de er ved at lære det. de skynder sig at flytte hovedet når det er for det meste medmindre der er noget lige der der lugter rigtig godt

  • #26   10. aug 2010 Rikke: hehe. okay. ja eller så det bare i bad med dem. Vores schæfer er absolut ikke glad for at komme i bad så jeg ser så dum ud når jeg skal bade ham står med hans hoved mellem mine ben så han ikke kan hoppe ud af badet. Så vader man ud på toiletet mens jeg står med ham så får man en numse og et hundehoved lige i fjæset. haha

  • #27   10. aug 2010 Jeg snakker faktisk meget med hummer på vores ture.. jeg tænker faktisk aldrig over at folk kan høre mig... vi bor inde i byen og møder mange mennesker på vores ture.. men kan da godt se nu, at det måske virker mindre normalt..*G*

    Den bedste jeg har oplevet var min kæreste som lå inde i stuen og så en film.. jeg var gået i seng og var næsten faldet i søvn da jeg kan høre han rejser sig og henter en pose chips... han åbner den... knas knas knas..... nej Hummer... du må ikke... posen rasler mere... knas knas knas... ihh Hummer lad nu være... knas knas knas... det går ikke.. mor bliver stiktosset!... knas knas knas.... årh ok.. men så sladre du ikke!!

    Jeg var bare knust af grin ned i min pude... ;))


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #28   10. aug 2010 Ja mange gange. Jeg snakker løs med mine hunde når vi er ude og gå, om opdager jeg nogen holder jeg mund. Men det er ikke altid jeg når at opdage dem.
    Men de fleste kigger slet ikke, for de gør nøjagtig det samme *GG*


  • #29   10. aug 2010 He he ..... i er tossede..... .... øhhh ok... så må jeg hellere indrømme.
    Jeg kommer lige i tanke om en sjov ting.

    Lasse går pænt...... men da jeg fik nanna ( hun var da ½ år ).... gik hun... tjaaa grimt.

    Jeg kommer gående med begge... og Nanna fiser ind foran mine ben.... og jeg siger ......" Nanna!! ....kunne du ikke gå lige så pænt som Lasse ....kom nu..... 1-2 ...højre ...venstre ... sutsko..... 1-2...højre ...venstre ...sutsko....
    Og i det samme bliver vi overhalet af en grinende mand... jeg ikke havde hørt.... *GG*........... skal du ikke tælle til 4 spurgte han... den har jo 4 ben....ha ha


  • #30   10. aug 2010 Maria: haha. hvor sjovt. Min kæreste vil ikke have min hund i sengen men det har han altså altid været vant til så når min kæreste er faldet i søvn så kommer kashmir kravlende. Så hvisker jeg også til ham så kom og skynd dig at lægge dig så han ikke vågner. haha

  • #31   10. aug 2010 Jeg melder mig også i klubben for dem der taler med hunden på tur. Selv til min gamle døve hund taler jeg. Om folk på gaden tror jeg er tosset, ja det er deres problem. Jeg kan da ikke gå tur med hundene uden at sige noget til dem

  • #32   10. aug 2010 *NITTIB* LOOOOOOOL hvor er det sjovt! :)))

    Trine hahah hvor sødt! Herhjemme er det min kæreste og hummer der har en sammensværgelse mod mig... de to er bare enige om at sengen er hundekurv osv osv osv... som min kæreste siger.. ja men vi er 2 mod 1, så du har tabt.*G*



  • #33   10. aug 2010 Maria: haha

  • #34   11. aug 2010 Jep taler også med Kia konstant. Og tager mig i at svare mig selv for hende. Virkelig pinligt :o)

  • #35   11. aug 2010 Sanne: haha. griner. kæft det ville lyde godt hvis alle os der snakker med hundene gik en tur med dem sammen. sikke en hønsegård det ville blive vis vi både skulle snakke til hinanden og til hundene og svare for dem smiley

  • #36   11. aug 2010 Trine: Ja det ville være en larm uden lige :o)

    Det mærkelige er at Kia har en helt anden dialekt end mig :o)


  • #37   11. aug 2010 Sanne. haha. du ville være underholdene at møde på en gåtur smiley

  • #38   11. aug 2010 Trine: Ej. Kom til at tyre en pind i hovedet på en ældre mand i går da jeg ville kaste den til Kia.
    Han blødte fra munden mens en yngre mand sagde: "Du har da vist ikke gået til håndbold, har du?"

    Det var endnu mere pinligt. Nu er jeg både skør (taler med OG for min hund + er voldelig :o))


  • #39   11. aug 2010 haha. pinligt!

  • #40   11. aug 2010 Det siger du ikke ? ;o)

  • #41   11. aug 2010 hihi

  • #42   11. aug 2010 Rikke: i de situationer taler jeg også for dem. hehe

  • #43   11. aug 2010 hehe. taler kun for dem når det til mine venner eller familie.

  • #44   11. aug 2010 Jamen, her bliver verdenssituationen vendt og så er vi i gang med at finde ud af hvordan vi får fred i verden... smiley

    Og når vi går igennem villa kvarteret, som ligger ved siden af, kommenterer vi altid alle de flotte haver og at vi også ønsker os så pæn en have.... Snakker lidt om hvor dejligt det er at drengene er fuldstændig ligeglad med gøende hunde i haverne..
    Og så snakker vi om hvor hårdt det er at være hund og menneske...

    Jaja, der er masser af gode samtaler her smiley Både hjemme og ude, både alene og med publikum smiley


  • #45   11. aug 2010 God tråd...... Her bliver verdenssituationen også vendt..... og når vi kommer til et kryds, diskuterer "vi" lige hvilken vej vi skal. Som regel vinder Malou. Har dog opdaget at jeg må holde mund ind i mellem, ellers får hun jo ikke "læst sine aviser", når hun skal følge med i, hvad jeg siger........... Ja, lidt åndsvag er man da.

  • #46   11. aug 2010 hi hi, hvor er det skægt, her bliver der også snakket en helt del, hele tiden, og også ude i verden, Og i går da hun havde været til dyrlægen, og hun var ved at vågne op at narkosen, i mine arme i vente værrelset, sad jeg da og nynede for hende, hm, selvom jeg bare ikke har en tone i livet, men glemte altså lige hele verden, hun skulle bare være tryg,
    Og hun havde sådan brug for det, hi hi jeg kunne også have fundet på den med sneen, og brændnælderne, ih hvor jeg sidder her og griner : )


  • #47   11. aug 2010 Og vi er lige kommet hjem fra en gåtur, hvor jeg har diskutereret lidt med hundene om vi kan tillade os at spørger en bondemand om vi må gå på hans brak-mark og evt. lave lidt spor engang imellem med Micksen.... (?)

  • #48   11. aug 2010 *RØDME*

    Jeg snakker hele tiden med min vaps. Vi bor heldigvis så langt væk, at det er sjældent jeg møder folk, når jeg går tur, for det ville give en anelse blussende kinder *GG*

    Vi snakker om alt og intet.

    Og så sætte jeg naturligvis en ære i at være hundetranslatør. Jeg KAN bare ikke lade være med at oversætte fra hundsk til dansk *GG*


  • #49   11. aug 2010 Er også sten sikker på, at Nala forstår hvad jeg siger! :o)

  • #50   11. aug 2010 CH: Det er præcis det jeg også gør :o)

  • #51   11. aug 2010 Rikke S hi hi mailo ligner da også virkelig sådan en putte trold, der elsker at du vugger ham : )
    Men godt være ikke hunde folk, ville undres hi hi
    Men ved du hvad det kan jeg også sangens finde på med Faith og det sker ret tid vi glemmer der er en verden : )


  • #53   11. aug 2010 Rikke S hi hi man må jo også bare bruge det der virker : )


Kommentér på:
Taler du også med din hund på tur?

Annonce