{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

I chok over hjemmeside {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige for sjov inde på bedste ven. Det første jeg falder over var en annonce på salg af en amstaff. Nå, ja det er jo hvad det er. Der er jo ups'ere ind imellem....
Så langt så godt. Prøver så for sjov at gå ind under annoncer på hunde. HVA'? der er 84 salg/køb annoncer på amstaff. Gud og jeg som troede de var ulovlige at viderformidle!? Jeg fatter ikke hvorfor myndighederne ikke går ind og får sat en stopper for sådan en hjemmeside som er med til at gøre noget ulovligt...

Nå, chokket har lagt sig. Indtil jeg går ind i galleriet..... HVA' IGEN? Det første der springer mig i øjnene er en red nose pitt bull 2 år gammel og der er flere jo længere jeg kommer i galleriet......

Jeg ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, jeg blev bare chokeret også synes jeg det er meget synd for de ejere til de 13 racer som prøver at følge loven og gør et stort stykke arbejde. Tror ikke jeg er den eneste der bliver mere og mere glad for den hundelov, når der nu er så mange ulovligheder.

Synes I det er iorden at denne side ligger annoncer til salg/køb af ulovlige racer??
Jeg havde godt nok oprettet en konto, men efter 15 min har jeg slettet den igen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I chok over hjemmeside
  • #1   14. aug 2010 Den side har været oppe en del gange efter det var i Bt, hvor let det var at købe sig en kamphund via den side smiley

• #3   14. aug 2010 * Tjeaz & Pinknaptostrupperen *
    Nåå, ok det er gået min næse forbi....

• #4   14. aug 2010 smiley Så vidt jeg husker var der nogle der skrev til dem der havde siden, men jeg kan da se at det ikke har hjulpet en meter! Der er jo både nogle der sælges, byttes, og søges. Det er virkelig smukt.

• #9   14. aug 2010 Tja jeg har da rinet og informeret politiet om den hjemmeside desværre var deres svar bare at de havde folk til at tage sig af sådan nogen sider så det skulle de nok selv opdage...

• #11   14. aug 2010 Æhm, for det første blev loven ikke lavet for sjov, jeg går ikke ind for den, overhovedet ikke, synes den er hul i hovedet, men når det er sagt, så forstår jeg godt den er kommet efter alle de overfald der har været. Det måtte man have løst på en eller anden måde, og at indføre en ny regel trak stemmer, folk kunne føle sig trygge igen, og så har den nok ikke rigtig kostet noget at få indført.

• #12   14. aug 2010 Kim det er muligt de hunde ikke fejler noget, men hvis man er dum nok til at gå ud og købe en ulovlig hund, så er man heller ikke ansvarlig hundejer... Derfor har jeg intet problem i at melde en annonce...

• #13   14. aug 2010 Og desuden, Kim du aner jo intet om disse hunde, så hvordan kan du sidde og påstå at de intet fejler? Her mener jeg både fysisk og psykisk. Du aner intet om hundene?

• #15   14. aug 2010 Jeg holder godt nok med Kim der, den lov er helt hen i vejret!
    Vi kan gå små 10år tilbage, hva hunde var i bange for der? Rottw., dobberman, osv, de er her idag og er familie danmarks hund, det er dem her også om 10år og der vil komme andre racer i vil være endnu mere bange for!
    Politiet gør intet for at leve op til loven, de har mere fornuftige ting at tage sig til!

• #17   14. aug 2010 Jeg synes da det væreste ved den side er, de ca 4 pitt bull's jeg så i galleriet på de første 6 sider ( har ikke været dem alle igennem!). De to af dem er kun 2 år og den ene ejer praler med at den er fra england.....
    De bude jo længe været udryddet eftersom de har været ulovlige så mange år...

• #19   15. aug 2010 Kim: Er det virkelig at gå i små sko at melde den side?!? Det er jo lige netop for at der ikke skal ske flere uheld og så der ikke kan komme flere uansvarlige ejere af den her type hunde, og så hundeloven ikke skal strammes endnu mere og flere hunde ryge på listen, fordi folk forsat anskaffer sig ulovlige hunde, men bare registere den i en anden race.

• #20   15. aug 2010 Ja den nye lov er tåbelig, og den strafer kun de ansvarlige.
    Der er ikke blevet mere trygt at færdes med sin hund i Danmark.
    Man er naiv hvis man tror det.

Så sent som i forgårs, var der en ældre herre på cykel, som lige skulle pointere at jeg skulle have mundkurv på min hund (min miniature bullterrier). Jeg prøvede at forklare ham, at det skulle jeg ikke, men han fattede det vist ikke rigtig. Han mente den skulle have mundkurv på, når det var en kamphund. Jeg prøvede igen at forklare ham, at min hund ikke stod på den liste over forbudte racer. Han mente at alle kamphunde var forbudt. Jeg prøvede igen at forklare ham, at der er kommet et forbud mod 13 racer, men at det intet havde at gøre med et kamphunde forbud.
    Der er flere vogtere en kamphunde på den forbuds liste, og det burde vel egentlig hedde vogter forbud.
    Han troede vist ikke rigtig på mig, og han rystede på hovedet af mig. Jeg kunne kun gøre det samme retur.
    Jeg er så træt af folk der skal spille så klog på noget de ikke aner noget om, og det gælder både kamp/muskelhunde ejere og modstandere af dem.

Den nye lov straffer kun de ansvarlige, og politiet har hverken kompetencen eller midlerne til at opretholde den nye lov.
    Jeg er blevet stoppet af en betjent, som mente min hund var ulovlig. Han kunne ikke en gang svare på, hvilken race min miniature bullterrier var, han mente bare at den så ulovlig ud.
    Har også hørt om en betjent som mente at en rottweiler var ulovlig, og at han måtte ringe til stationen, for at finde ud af det. Først derefter fik ejeren af rottweileren lov at gå.
    Politiet magter slet ikke den nye lov, og dem som overholder den, er dem som bliver straffet.

Jeg går ind for, at man skal overholde loven, men den har nye hundelov er godt nok tåblig. Hvis folk ellers bare opfører sig ansvarligt, så vil jeg ikke melde eller stikke nogen.
    Desværre er der mange uansvarlige hunde ejere der ude (af alle racer).

• #21   15. aug 2010 Hørrt Tonny & Maja! Bedre kan det ikke siges!
    Og Anne - Med rotterne - Hold da op, for en omgang var! Man må ikke håbe at rotterne kommer på obs-listen!

• Christina r
    Christina r Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #25   16. aug 2010 Der må jeg klart indrømme jeg holder med dig kim !

Kommentér på:
I chok over hjemmeside

Annonce