878 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Halti Halti
Da jeg gik til hundetræning med Oscar fik vi anbefalet af købe en halti, da jeg havde svært ved at få kontakt med ham på vores gåture - oven i det trak han en del til tider.
Nu har jeg vænnet ham til den og han er som forvandlet. Han forsøger ikke engang at trække. Jeg har også god kontakt med ham og han er anderledes afslappet når vi kommer hjem efter en SKØN gåtur.
Nu er mit spørgsmål: hvor længe skal han gå med den? Kommer det af sig selv efter noget tid?
Jeg ved selvfølgelig at det ikker en permanent løsning, men et træningsredskab.
0 synes godt om
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 85
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.080
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Når han begynder at trække, bruger du kommandoen plads, forsætter den , sæt linene ppå eysa leader på, gå et stykke tid med den og så halsbåndet igen.
okt 2009
Tror den slags problmer opstår når folk hiver voldsomt i deres hund.
Jeg kan se på min hund at han er helt anderledes. Selv når han møder andre hunde er han blevet mere stille. Som om han nu er blevet klar over at det er mig der "passer på ham" og styrer gåturen.
Han prøver mere og mere sjældent at få den af - og det med at det generer dem er en skrøne. Det er den samme tilvænning en hvalp skal igennem når den skal lære at gå med halsbånd.
okt 2009
Jeg har brugt den på gåture der kan tælles på to hænder. Den virkede allerede fra dag et.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.301
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Hvis man vil lærer hunden at gå pænt med halsbånd eller sele, så er der ingen nem løsning, så er det frem med godbidder og positiv forstærkning når linene er slap - og masser af tålmodighed! Det er også virkelig vigtigt at hunden ikke får succes med at trække sig frem, altså hvis den trækker for at snuse, eller for at hilse på en anden hund, så må den føst disse ting når den går frem uden at trække.
Halti