878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Halti Halti

Da jeg gik til hundetræning med Oscar fik vi anbefalet af købe en halti, da jeg havde svært ved at få kontakt med ham på vores gåture - oven i det trak han en del til tider.

Nu har jeg vænnet ham til den og han er som forvandlet. Han forsøger ikke engang at trække. Jeg har også god kontakt med ham og han er anderledes afslappet når vi kommer hjem efter en SKØN gåtur.

Nu er mit spørgsmål: hvor længe skal han gå med den? Kommer det af sig selv efter noget tid?
Jeg ved selvfølgelig at det ikker en permanent løsning, men et træningsredskab.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halti
  • #1   14. aug 2010 Det er ikke en halti, men en Easy Leader. smiley

• #2   14. aug 2010 Jeg bruger også 'grime' eller 'snudesele' til mine to huskier - så er det meget nemmere at gå med dem, og det gør ikke ondt eller generer dem.

• #3   14. aug 2010 Nu ved jeg ikke hvor længe du har brugt, men jeg vil begynde at bruge halsband og line( men lad den have eysa leader på)

Når han begynder at trække, bruger du kommandoen plads, forsætter den , sæt linene ppå eysa leader på, gå et stykke tid med den og så halsbåndet igen.

• #4   14. aug 2010 Jeg læse i et gammelt indlæg at mange hunde der kom ind med nakke og rygproblemer havde gået med grime. Det synes jeg bare ikke stemmer overens med det trænere siger - de siger det er mere skånsomt end halsbånd, der direkte trykker på halsen og mere effektiv end en sele.

Tror den slags problmer opstår når folk hiver voldsomt i deres hund.

Jeg kan se på min hund at han er helt anderledes. Selv når han møder andre hunde er han blevet mere stille. Som om han nu er blevet klar over at det er mig der "passer på ham" og styrer gåturen.
    Han prøver mere og mere sjældent at få den af - og det med at det generer dem er en skrøne. Det er den samme tilvænning en hvalp skal igennem når den skal lære at gå med halsbånd.

• #5   14. aug 2010 Tak Alice. smiley

Jeg har brugt den på gåture der kan tælles på to hænder. Den virkede allerede fra dag et.

• #6   14. aug 2010 Hvad er forskellen på en Halti og en Easy Leader?

• #7   14. aug 2010 ja hva er forskellen?

• #9   15. aug 2010 Nakkeskaderne kommer når ejeren hiver i haltien, det er virkelig farligt for hunden at blive rykket tilbage med haltien på! Hvis den bliver brugt korrekt er det et super godt redskab. Mine erfaringer er at hunden IKKE lærer at gå pænt, de lærer at gå pænt med haltien på, men når den har halsbånd eller sele på - ja så trækker den igen.

Hvis man vil lærer hunden at gå pænt med halsbånd eller sele, så er der ingen nem løsning, så er det frem med godbidder og positiv forstærkning når linene er slap - og masser af tålmodighed! Det er også virkelig vigtigt at hunden ikke får succes med at trække sig frem, altså hvis den trækker for at snuse, eller for at hilse på en anden hund, så må den føst disse ting når den går frem uden at trække.

Kommentér på:
Halti

Annonce