591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Halti? Halti?

Hejsa alle sammen.

Kali trækker helt sindsygt hun trækker så meget at jeg har ondt i min arm når vi har været ude og gå og nej det er ikke overdrevet. har virkelig ondt i armen og håndledet fordi hun trækker så meget..så regner med at jeg går ned og køber en halti til hende i morgen men har lige et par spørgsmål..

1: Bruges en halti hvergang hunden er ude og gå eller bruger man den bare til hunden går pænt? har nemlig hørt nogen sige de syntes det er synt for dyret hvis den er på ved hver gåtur.?

2: Når hunden har halti på er det så nok med den ene line der sidder i haltieén eller skal man have en ekstra i hålsbåndet? nu tænker jeg på hvis hunden i starter bakker bagud for at se om den kan komme fri af den smutter den så af hoved?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halti?
  • #1   27. okt 2008 i stedet for at en halti er LØSNINGEN, så ville jeg personligt træne min hund i kontakt, lineføring og anden basal lydighed.

på min hjemmeside (ses på profilen) har jeg beskrevet hvordan jeg har indlært de ting hos min hund hvis du er interesseret...

Jeg siger på ingen måde at en halti ikke vil virke for dig, men du gør intet ved selve problemet med den - du gør bare problemet udholdeligt for dig selv..

• #2   27. okt 2008 Nina : Problemet er bare at så snart hun kommer uden for en dør så bliver hun SÅ ivrig især når hun ser andre hunde eller mennesker så sætter hun af med et hop så det rykker helt op i armen på os når vi går med hende og hun er svær at holde tilbage når hun først vil afsted...vi har gået til træning med hende osv. det har intet hjulpet på hende...derfor tænker jeg på halti

Jonna : Hvad er en gentle leader? har du link?

• #3   27. okt 2008 Dennis/Kira - Så er det egentlig i døren der skal trænes...

Jeg kan godt forstå du gerne vil have et redskab der hjælper dig til at holde hunden, det sætter vi skam alle pris på ; )

Men for din egen skyld - og hundens - vil jeg imens træne træne træne så i en dag kan ligge hjælpen på hylden og stadig gå ture, men uden halti eller arme der bliver revet halvt af =)

Det er IKKE umuligt, men kan virke ekstremt uoverskueligt når man tror det er hunden er bare ikke VIL lære..

Det du skal gøre er noget så simpelt som at ændre taktik, og finde netop den måde jeres kære hund lærer bedst på =)

Jeg kan ikke hjælpe til nytænkning før jeg ved hvad i HAR prøvet - men lige nu må jeg takke af for idag, og smutte en tur med hunden og så i seng =)

• #4   27. okt 2008 Du skal bare være opmærksom på at hatien kan give alvorlige skader på hundens nakke, hals og ryg hvis den anvendes forkert. Du skal have to liner den i haltien og en i selen/halsbåndet.

• #5   27. okt 2008 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog . : Det med at vende om det har vi prøvet.. det er ligesom det er lige når hun kommer ud så er hun ivrig og trækker men efter lidt slapper hun mere af og trækker ikke så meget..men så snart derk ommer folk/hunde så fare hun op og vil snakke med alt og alle og det er de situationer vi ikke har kontrol på hende og jeg føler mig dumt når der går en fordi og jeg har en hund der bare hopper og springer smiley

hvad med klikker træningen er der ingen der har erfaring med det?

• #6   27. okt 2008 ja sådan da smiley

• #7   28. okt 2008 Jonna:
    Hvorfor er gentle leader mere skånsom end halti?

Kommentér på:
Halti?

Annonce