Halti? Halti?
Hejsa alle sammen.
Kali trækker helt sindsygt hun trækker så meget at jeg har ondt i min arm når vi har været ude og gå og nej det er ikke overdrevet. har virkelig ondt i armen og håndledet fordi hun trækker så meget..så regner med at jeg går ned og køber en halti til hende i morgen men har lige et par spørgsmål..
1: Bruges en halti hvergang hunden er ude og gå eller bruger man den bare til hunden går pænt? har nemlig hørt nogen sige de syntes det er synt for dyret hvis den er på ved hver gåtur.?
2: Når hunden har halti på er det så nok med den ene line der sidder i haltieén eller skal man have en ekstra i hålsbåndet? nu tænker jeg på hvis hunden i starter bakker bagud for at se om den kan komme fri af den smutter den så af hoved?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
på min hjemmeside (ses på profilen) har jeg beskrevet hvordan jeg har indlært de ting hos min hund hvis du er interesseret...
Jeg siger på ingen måde at en halti ikke vil virke for dig, men du gør intet ved selve problemet med den - du gør bare problemet udholdeligt for dig selv..
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 284 Svar: 1.010
Jonna : Hvad er en gentle leader? har du link?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg kan godt forstå du gerne vil have et redskab der hjælper dig til at holde hunden, det sætter vi skam alle pris på ; )
Men for din egen skyld - og hundens - vil jeg imens træne træne træne så i en dag kan ligge hjælpen på hylden og stadig gå ture, men uden halti eller arme der bliver revet halvt af =)
Det er IKKE umuligt, men kan virke ekstremt uoverskueligt når man tror det er hunden er bare ikke VIL lære..
Det du skal gøre er noget så simpelt som at ændre taktik, og finde netop den måde jeres kære hund lærer bedst på =)
Jeg kan ikke hjælpe til nytænkning før jeg ved hvad i HAR prøvet - men lige nu må jeg takke af for idag, og smutte en tur med hunden og så i seng =)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jan 2007
hvad med klikker træningen er der ingen der har erfaring med det?
jan 2007
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Hvorfor er gentle leader mere skånsom end halti?
Halti?