{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halti
  • #1   22. jan 2009 Som nødløsning er den okay. Den lære ikke hunden at gå pænt. Men hvis du ikke gider gå med din hund fordi den trækker eller du har ondt i ryggen er den fin.

• #2   22. jan 2009 spøger nok dumt smiley
    men hva er det?

• Jojo B
    Jojo B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
    #3   22. jan 2009 Fint som et redskab i en kontrolleret og målrettet træning i en kortere periode..
    Ikke så fint som erstatning for træning

• #4   22. jan 2009 Den er da smart smiley

• #5   22. jan 2009 kan da heller ikke se problemet i det! smiley
    Så længe den ikk er i vejen for hunden

• #6   22. jan 2009 Jeg har brugt haltien som et træningsredskab med en ældre hund, der ikke havde lært at gå pænt og som havde et stort problem med at jagte biler, men det er ikke noget jeg mener, der skal bruges permanent og jeg har altid gået med både sele med snor i og halti med snor i, sådan at haltien KUN var til at styre med og ikke til at holde hunden. Dette fordi jeg har hørt, at hvis man er uheldig så kan hunden, hvis den kun holdes i haltien, fare frem og få et uhensigtmæssigt vrid i nakken.

• #7   23. jan 2009 Jeg mener at det er en udemærket løsning. Oftes behøver man kun at bruge den 2-3 mdr - så har hunde lært at gå pænt og man kan gå over til halsbånd igen smiley

• #8   23. jan 2009 sys det er en rigtig god ting.. kan ikk se noget dårligt i det.. hvis hunden trækker i et halsbånd kan den få skader i nakken osv..

• #9   23. jan 2009 En af grundene til jeg ikke bryder mig om den, er at de faktisk kan lave ganske alvorlige nakkeskader hvis hunde skulle finde på at trække i den (det er der faktisk hunde der gør), eller hvis fører skulle finde på at rykke i den (hvilket der osse er folk der gør).
    -i begge tilfælde vil der laves et vrid i nakken, og dette kan altså på sigt give mange skader.

Jeg er helt enig med Gundogs -se dog på hvad du gør forkert, og ret fejlen, istedet for at bruge alle mulige remedier for at undgå reel træning.

Jeg kun se anvendelse for halti o.l. i tilfælde som f.eks. det M.I. skriver, hvor man har en hund der aktisk KAN gå i snor, men har et voldsomt problem, f.eks. jagten biler/cyklister e.l.
    -osse her vil jeg mener at "almindelig" træning normalt skulle kunne gøre det, men hos nogen (ofte hyrdehunde) kan det være så indgroet at man faktisk ikke kan nå indtil hunden så længe den på nogen måde kan kaste sig efter bilen/cyklisten, og i sådanne tilfælde kan en halti hjælpe

• #10   23. jan 2009 tak for jeres svar...vi har invisteret i denne halti og det går ok...men er en lidt fremadbrusenden dame så det kommer nok til at tage 1-2måneder.vil lige sige vi har trænet meget med vores hund og det at gå pænt er det eneste der mangler at være helt på plads...vi har prøvet stort set alt og vil så prøve denne halti...men vi må se om det lykkes...

• #11   24. jan 2009 Jeg har ingen problemmer med halti, men den skal bruges rigtigt, og hunden skal være tryg ved den.

Kommentér på:
halti

Annonce