{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

Mest til schæfer ejere.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg "kender" en som har en schæfer tæve der har bidt et barn, og uv fra hvad jeg har set og hørt, jagtede barnet hunden hver aften så den ikke ku ligge stille og nu gik det galt da barnet skulle tumle med hundens mad også. Barnet har kunnet gøre det før, men denne gang slog det klik.. Og nu skal den aflives..
Efter min mening er det ikke smart ikke at lære børn at en hund skal ha sin fred visse steder.. Jeg har altid brugt princippet med børn ihert fald, at hunden skal komme til dem..
Nu men nok om det åndsvage noget.. Har læst mig frem til at schæfer er den med flest hundebid, og i min verden virker det sgu mærkeligt, er vokset op med dem og det samme min kæreste og har aldrig kendt det tilfælde at de sku være "farlige".. Eller kan de være det...
Mine børn, når jeg engang får dem, skal respektere Balder, for det kan vel gå galt for alle hunde..
Læste bare i en bog for lang tid siden at en golden og jagthunde stod øverst på listen.. Men hvad ved jeg.. Håber i er frisk på en snak om de kære schæfere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mest til schæfer ejere..
  • #1   16. aug 2010 Det er jo forskelligt hvilke bidstatistikker siger
    Jeg har aldrig set en der har været troværdig, men har ud over dem du nævner også set lister hvor bl.a. Gravhunden eller skt. Bernard ligger øverst.

    Men bortset fra det så jo schæferen er en dejlig hund jeg er også opvokset med dem.
    Og selvfølgelig skal børn lærer at behandle hunden ordentligt


  • #2   16. aug 2010 Det er bare så "fedt" med den slags stupide mennesker, der mener at en hund skal finde sig i alt, og børn ikke kan tåle begrænsninger.

    Resultatet er jo givet på forhånd. *suk*


  • #3   16. aug 2010 Min venindes far havde en langhåret schæfer og fra dag 1 fik jeg at vide at jeg ikke skulle røre ham da han godt kunne finde på at bide, jeg havde ellers først lyst til at hilse på ham og kæle med ham men jeg blev da skræmt ved tanken om at blive bidt, jeg har nok været godt og vel 8-9 år dengang. Efter jeg ellers kom derude tit, i starten næsten hver weekend og ellers også i hverdagen så blev vi da gode venner og jeg kunne sagtens røre ham og kalde ham til mig osv, han havde nogle problemer med ørene så det var sådan set det eneste sted jeg undlod at røre.

    Men ja, man bør advare børn og i så fald bede dem om at lade hunden være det burde man sagtens kunne forstå selvom man er barn, det gjorde jeg på trods af min lyst til at a'e ham men lod ham i starten altid komme til mig, hvis han ville snakke =)


  • #4   16. aug 2010 Da han så var blevet tryg ved min tilstædeværelse og havde accepteret mig så kunne jeg sagtens gå til ham også smiley

  • #5   16. aug 2010 Ja helt ærlig.. Jeg blev så rasende.. Så ser man en video hvor barnet jagter hunden og hunden går hele tiden, jamen helt ærlig, hvis man ikke allerede kan se der hunden ikke gider, og at det sker hver aften som moderen skrev, så forstår man sgu godt at hunden fik nok.. Hunden så såå dejlig ud og virkede skøn, men børn skal sgu lære deres begrænsninger.. Synd den skulle lade livet for det, mit hjerte bløder.. Men som min kæreste siger, jeg kan ikke redde alle dyr..

    Men det der er bare ikk i orden.. smiley


  • #6   16. aug 2010 Ja jeg tror også specielt en schæfer skal se folk an, og det er der både fordele og ulemper ved.. Vores skal også se folk an, og de mennesker han er van til, uha så han såå glad.. Men det er jo typisk for racen.. De en på vagt og tiltider en bange hund, det er vores.. Men derfor er det også noget underligt noget med at et barn skal bare ha lov at løbe den i røven hver aften, godmorgen.. Tænk sig lig om..

  • #7   16. aug 2010 Var det ikke en mulighed at omplacere hende ?

  • #8   16. aug 2010 En schæfer er almindeligvis hamrende god til børn, men det er da klart, at hvis dens grænser overtrædes igen og igen, så bliver den jo nødt til at bide fra sig.

    En schæfer er en beskyttende race, og den går langt for at beskytte sin flok.
    OG samtidig er det en ret misforstået race - folk tror, den skal opdrages hårdt og holdes nede, hvilket skaber farlige hunde.

    Så alt i alt - at den florerer i bidstatistikkerne tror jeg på er rigtigt, men det har sine årsager.


  • #9   16. aug 2010 Jeg er IKKE enig i, at det er typisk for racen at være bange. Det er i den grad en fejl, hvis den er det.

    En schæfer skal være glad, frimodig, modig, tryg ved mennesker, glad for børn og loyal overfor sin flok.
    Den skal ikke gøre NOGEN noget, der ikke først har truet den eller dens flok.


  • #10   16. aug 2010 CH: Jeg skrev ikke at det er typisk at racen er bange.. Min hund er det du nævner, men han har været igennem en stor sygdoms forløb som lille, så dyrlæger, er han meget bange for, så jeg ved ikk om han er en fejl..
    Desuden handler dette ikk om min hund, for han er dejlig og en stor hvalp, der hader dyrlæger.. Derfor skrev jeg bange.


  • #11   16. aug 2010 Du skrev sådan - genereliserende:

    "De en på vagt og tiltider en bange hund"

    Jeg reagerer naturligvis kun på hvad du skriver.


  • #12   16. aug 2010 Min mening er at man skal lade hunden være når den spiser, og sover. Og det er meget vigtigt at hunden har sin friplads. Så den kan få fred, ellers stresser man hunden. Og når en hund er stresset, kan den meget let gå hen og bide.
    Det gælder sådan set alle hunde...
    Føler med den schæfer... smiley


  • #13   16. aug 2010 Og det er altså ikke alle schæfere der er modige, de dyrlæger vi har snakket med siger alle at ligeså modig som en schæfer er, ligeså meget en pivskid kan de være.. Det er en meget følsomhund også..

  • #14   16. aug 2010 *CH* !
    Helt enig det som skriver ;o)


  • #15   16. aug 2010 Hvor er det da en dejlig schæfer du har Rikke G...

  • #16   16. aug 2010 Hold da op, jeg er vist lidt små træt i dag, jeg er helt enig i det som *CH* ! skriver ;o)

  • #17   16. aug 2010 Tak Michael... Han er også min lille baby..

  • #18   16. aug 2010 CH: OK..

  • #19   16. aug 2010 Ja hunde er ikke legetøj, det er sjovt og dejligt at være sammen med dem og lege sammen men det skal jo foregå når og som hunden har lyst, ikke forstået på den måde at hunden omvendt gerne må være voldsom, men har den ikke lyst til at tumle rundt, hente/spille bold eller hvad der nu lige falder en ind så skal den heller ikke, heller ikke fordi man er barn og måske kan have svært ved at forstå at alt skal ske når man selv har lyst.

    Da min nevø var godt og vel 1 år synes han da også det var sjovt at hive i vores gamle tøs' pels og han fik hver gang at vide at det måtte man ikke, og at man kæler stille og roligt, det kunne han da godt forstå når det så blev sagt og man viste ham hvordan det foregår.

    Til gengæld har jeg krummet tæer mange gange når deres større knægt på 10 slæber rundt på min egen og bare ikke forstår at lade hende være, på trods af at jeg flere gange har sagt at han ikke skal løfte rundt på hende og kravle efter hende overalt på gulvet og hive hende til sig når hun prøver at gå væk fra ham, han kan tilmed finde på at fortsætte ind under bordet efter hende. Jeg har så svært ved at sige nej fordi jeg er nervøs for at få den der smidt i hovedet af andre: "slap nu af det sker der jo ikke noget ved, lad ham nu bare lege med hende" jo vist må han gerne lege med hende men jeg vil ikke se at han slæber rundt på hende og ikke vil lade hende være når hun søger væk, også fordi som regel når han har løftet på hende og skal sætte hende ned igen kan han ikke overskue det og hun ender med at klaske hovedet ned i gulvet først, i stedet for at sætte hende på benene!!

    Jeg bliver bare så vred indeni og får lyst til at råbe op når det fortsætter efter jeg har bedt ham om at lade hende være smiley
    Ved godt at jeg bare må tage mig sammen og sige noget, men det er altså svært i andres påsyn, så jeg ender altid med at tage hende med mig og gå på værelset for at være i fred, heldigvis bor jeg ikke hjemme længere så det er jo kun når vi er på besøg


  • #20   16. aug 2010 Vi har 2 schæferhvalpe Kenzo og Bella, og 3 børn. Børnene få hele tiden at vide, at de skal holde sig fra Hundene når de ligger på gulvet,eller i kurven og sover, og når de spiser. Det går super fint, og hundene er så kanon glade for vores børn.

  • #21   16. aug 2010 Rikke, ja, schæfere er generelt nogle store krystere, når det kommer til smerte.

    Dette har dog i mine øjne ikke noget at gøre med at være bange eller ikke-modige.

    Standarden for schæfer lyder sådan:
    "Schæferhunden skal i sit væsen være harmonisk, nervefast, selvsikker, absolut frimodig og
    (når den ikke er bragt i affekt) fuldstændig fredelig, og samtidig være opmærksom og let at
    føre. Den skal besidde mod, kampdrift og hårdhed for at være egnet som ledsagehund, vagt-
    , forsvars- og tjenestehund samt som hyrdehund/vogterhund."

    Bevares - en del af vores schæferhunde har desværre mistet en del af det mod, kampdrift og hårdhed som er ønskværdigt.


  • #22   16. aug 2010 Det skal siges at jeg har boet i plejefamilie, så det er ikke min rigtige bror, og han lider af noget mentalt som kræver behandling, han er en sød dreng på mange måder men han opfører sig ret underligt på mange måder og bliver let ked af det eller fornærmet, så jeg tror måske også at det er derfor jeg har så svært ved at konfrontere ham smiley ligegodt hvor pænt jeg formulerer mig så er han nærtagende og det er så træls

  • #23   16. aug 2010 Okay jeg kalder det bare at være bange, når han heller vil hen til bilen end ind til dyrlægen.. Men det kan godt være det kaldes noget andet.. Ellers er han altid den der træder forrest og er en beskytter, er glad for mennesker, næsten for meget og en rigtig lille blærerøv som altid skal vise sig.. Men det handler ikk om ham..

    Ja jeg har også mit hjerte hos den hund der måtte lade livet for denne omgang.. Synd, men nej den bliver ikk omplaceret, men blev hvis aflivet i dag..


  • #24   16. aug 2010 Kunne du ikke forslå dem at omplacere hunden ???

  • #25   16. aug 2010 Sikke nogle skønne schæfer hunde ,der dukker op på denne annonce . vores er dog en blanding , 50 % schæfer . Hun er udholden , meget opmærksom uden at virke angst . alt skal undersøges , lugtes til , lyttes til . elsker alle former for udfordringer , hun virker faktisk harmonisk , fungere rigtig godt med børn og andre hunde .

    Men alle hunde der bliver trådt over sine grænser gentagende gange , reagere jo nok på et tidspunkt .

    Nu vil jeg kigge på nogle af jeres profiler , med de skønne hunde


  • #26   16. aug 2010 Jeg kender hende ikke så godt at jeg kunne få mig selv til at skrive det, hun har blot været lære for mig engang, selvom hun dog er ung. Tror også de bare synes den skal dø, efter den har bidt deres datter, tror ikke de kan se noget galt i at de har ladet datteren rode i dens madskål..

  • #27   16. aug 2010 Du skal være velkommen Line F..

  • #28   16. aug 2010 Det skal være velkommen Line F.. smiley

  • #29   16. aug 2010 Okay men havde jeg været dig havde jeg spurgt om du ikke evt må hjælpe med en omplacering, feks uden børn, det er til at brække sig over når uskyldige dyr skal dø på grund af folks manglende viden !

  • #30   17. aug 2010 Ja du har fuldstændig ret "nu uden medløber"

  • #31   27. jan 2011 er bare nød til at blande mig med stor chance for at blive stemt ned smiley ja man skal da lære sine børn hvordan man omgår hunde men men men børn ( har 6) SKAL være her. hunden skal lære at respekte mennesker og være nederst i gruppen . har været hundeejer de sidste 20 år og har ALDRIG haft problemet. hunden skal omgårs babyer og større børn . nej børn skal ik slå ,bide el øge vold mod hunden men den skal ALDRIG udvise tegn på den vil bide el knurre af barnet for så er noget gået galt i hundens sind og det er uanset hvilken race. jeg elsker hunde og mener det er os ejere der står for hva hunden kan finde på af grimme ting , ik hunden el børne. .

Kommentér på:
Mest til schæfer ejere..

Annonce