Endnu et "få nu den snor på!!!"-indlæg {{forumTopicSubject}}
Ja så blev det også min tur til at skulle skrive et harmdirrende indlæg her på HG..
Min kæreste og jeg var på vej hjem fra en lang dejlig gåtur med vores lille prinsesse ude i et stort grønt område hvor vi bor, og hvor folk ofte har deres hunde uden snor. Det havde vi også, men da vi så denne her dame med en stor schæfer tager vi vores i snor - man ved jo aldrig om den anden hund gider lege! Nå, min kæreste og jeg griner lidt fordi vi på lang afstand har kunnet høre hende gå og kalde på hunden der går i sine helt egne tanker i det høje græs. Da den så får øje på vores lille hund flyver den lige hen og bider over ryggen på hende og knurrer, alt imens Cleo piver og piver.. Jeg får råbt "NEJ!" og skubber hunden ud af balance med knæene og får Cleo på armen og min kæreste sparker efter hunden for at få den væk.. Hundens ejer kommer løbende og er tydeligvis rystet over situationen, ligesom vi er.. MEN HUN TAGER IKKE SIN HUND I SNOR?! "Det har hun altså aldrig gjort før!" hvortil jeg jo kun kan svare at "nej, det har de sgu aldrig.."
Der skete heldigvis ingenting med Cleo, men jeg kan sgu blive harm over at sådan en kvinde kan retfærdiggøre overfor sig selv at hunden ikke skal i snor fordi hendes hund bare ville "lege" og vi overreagerede...
Hundeejeren vil tydeligvis gerne have at vi siger at det ikke gør noget nu der ingenting skete, og da vi faktisk overhovedet ikke synes det er iorden, og min kæreste er ved at ryge fuldstændigt op i det røde felt, vælger han bare at gå sin vej. Kvindemennesket står så og råber efter ham at hun "kraftedeme har sagt undskyld" og at "han sgu da også bare er en rigtig nar!" Til trods for han er den voksne der går sin vej, når han dybest set kunne han have givet hende en bøde for ikke at have snor på bæstet...
Uha hvor kan jeg blive vred! Jeg skulle lige ud med det..
Forresten har jeg været ude med Cleo her til aften og hun mødte nogle andre hunde - og hun har ikke virket bange, så der er heldigvis ikke sket noget mentalt med hende heller..
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 132
Folk der går uden snor, MENER ALLE sammen at de har fuld kontrol over det, så der kommer du ikke igennnem. jeg har opgivet nu, har lige lavet en tråd om det.
Jeg var ikke så heldig som dig, min hund er blevet meget nervøs, og ked af det, så nu skal der arbejdes på at bygge alt op igen.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.168
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.168
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Og til Charlotte S: Jo jeg har godt læst det... Så sent som igår sad jeg og priste mig lykkelig for aldrig at have været udsat for sådan noget.. Men sådan kan tingene jo ændre sig så hurtigt... Det er så forfærdeligt med din hund... Jeg håber sådan at du får ham ovenpå igen..!
Endnu et "få nu den snor på!!!"-indlæg