{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

kan hun leve godt med 3 ben :( {{forumTopicSubject}}

Min lille søde hunni Nougat.. blev den 29/6 overfaldet af en Amerikans Bulldog. Det vidste dig at hendes knogle i ledet blev knus og hun har nu gået med gips i halv anden måned... i mandags fik vi taget ryngen.. og min lille hunds knogle er simplethen ved at forkalke, de mener at de vigtige sener som der normalt går ind og heler en knogle blev revet over af bidet. så hun skal nu have amputeret sit ene bagben. Min spørgsmål er.. er der nogen af jer som kender til det, ved i om hun kan leve godt uden overlast :(???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan hun leve godt med 3 ben :(
  • #1   19. aug 2010 Ja - det kan hun godt. Vi har en border collie i lokalområdet, som måtte have amputeret et bagben efter at være blevet ramt af en bil. Efter få måneder løb hun lige så stærkt igen, og hun skal meget tæt på, før folk overhovedet opdager, at hun mangler et ben.

  • #2   19. aug 2010 Det kan de sagtens. Især når det er en ung hund. Hunde der mister bagbenet klarer sig markant bedre end hunde der mister forbenet. De kommer sig hurtigere og lærer hurtigt at få et nyt bevægelsesmønster.

    Det du skal være opmærksom på, er at du nok skal gå regelmæssigt til kiropraktor med din hund, da den nye og "skæve" måde at gå på kan give problemer med ryggen.


  • #3   19. aug 2010 Sagtens. Mange hunde klarer sig med tre ben (nogle endda to) smiley

  • #4   19. aug 2010 hvor er det forfærdeligt.. og helt urimeligt for jeres lille vaps...


    men hun vil sagtens kunne leve fint med tre ben --


  • #5   19. aug 2010 Det er nemlig liii det med hendes ryg jeg er bange for smiley hun klare sig suuuper godt nu med 3 ben... hun bruger slet ikke det ben med gips på.. overhoved... hun støtter meget lidt på det når hun skal tisse osv.

  • #6   19. aug 2010 Med så lille og let en hund ville jeg ikke være bekymret smiley

  • #7   19. aug 2010 da vi skulle gå i tænke boks mht om fisen skulle have fjernet sit bagben - der snakkede dyrlæge også om at gøre benet lamt/sti - det kan vist have nogle fordele --

    men jeg var nu mest til at vi helt fjernede det. specielt fordi han var så lille ---


  • #9   19. aug 2010 øøøm det hun ikke blevet undersøgt for... jeg får dem til at undewrsøge hende i hoved og R... inden hun skal opereres....Tak for alle jeres svar.. nu bliver jeg mere rolig smiley

  • #10   19. aug 2010 hvis jeg var jer ville jeg høre lægen om alle muligheder for at redde benet først... og så må den uansvarlige ejer jo betale for at jeres hund blir rask

  • #11   19. aug 2010 Det har jeg allerede gjort.. hun har fået opereret skruer og en lille plade i.. men når knoglen er ved at forkalke.. så kan de ting hun har fået opereret ind ikke vokse til. det var noget andet hvis det var i midten af en knogle.. men det er i ledet smiley så der er desværre ikke så mange andre alternativer.

  • #12   19. aug 2010 Man kan sagtens undgå og forebygge skader på ryg og muskler ved at bruge en god sele (ikke halsbånd, for så kan hunden ikke holde balancen hvis den trækker og kommer derved til at gå skævt) og så gå regelmæssigt til kiropraktor.

  • #13   19. aug 2010 hmm ok det jo lidt surt :(... men i det mindste så har alle hunde med 3 ben et lige så godt liv som dem med 4 smiley

  • #14   19. aug 2010 nu er den jeg så kender godt nok en kat,men lige med tror jeg ik der er forskel.katten klarer sig lige så godt som katte med 4 ben,fanger fugle,klater i trærer osv,det eneste er det andet bagben bliver nogen gange overbelastede og derfor tager ejern den til en kiroprakter,men der er jo letter med en hund,den kan man jo be om at ligge sig nogen gange om dagen,,indtil jeg selv oplevet et dyr med 3 ben syntes jeg at det var lidt forkert at man heller sku aflive,men det har jeg sørme taget i mig igen,de klarer sig fantaskisk..held og lykke med hende.

  • #15   19. aug 2010 Mange mange tak smiley

  • #16   6. sep 2010 Nu har min hun nougat fået amputeret benet.. hun kare sig super godt.. men igår aftens mens hun sov, hoppede hun op og hyllede og løb hen til mig og rystede.. det samme gjorde hun imorges.. smiley kan det være fantomsmerter??? aner ikke hvordan dyr reagere på det nemlig smiley eller må jeg håbe hun har ligge forkert på siden hvor benet er blevet fjernet.... dt blev fjernet i onsdags.

Kommentér på:
kan hun leve godt med 3 ben :(

Annonce