{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.217 visninger | Oprettet:

Hvad ville du gøre hvis din hund - {{forumTopicSubject}}

Skulle ha amputeret et ben?
Ville du give det en chance, og lade den operere, for det kan jo godt lade sig gøre.

- Eller, vil du gå den tunge vj, og sige det ikke er et værdigt hundeliv, og den så lever for vores skyld?

-Det er jo set før, at hunde på 3 ben, klare sig fint, og problemløst. men er det et værdigt hundeliv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville du gøre hvis din hund -
  • #1   19. aug 2010 jeg ville ikke tøve med en amputation, hvis jeg stod overfor det valg i dag med en rask og ung hund på 4. Hvis det var en ældre hund, så ville jeg måske tænke mere over det...

• #2   19. aug 2010 Jeg ville give hende chancen, da en hund godt kan leve et godt liv med tre ben, men hvis jeg kunne se efter noget tid at hun aldrig ville blive den samme ja så ville jeg nok tænke over det en gang mere.

• #3   19. aug 2010 Det kommer både an på hundens alder og om det var et for eller bagben.

• #5   19. aug 2010 Afhængigt af alder og hvad hunden bliver brugt til..
    Hvis den plejer at dyrke agility på højt plan er jeg bange for den vil gå ned med stress over ikke at blive brugt mere..

• #6   19. aug 2010 Nej det ville jeg ikke...

At få amputeret et ben er jo ikke bare sådan lige... Der er jo operationen, genoptræning osv osv...

Jeg ville ikke gøre det, men at andre gør det, er helt fint med mig smiley

• #7   19. aug 2010 Det kommer an på, hvem af dem det var. Med Lanka ville jeg nok amputere. Hun er en lille fighter - og så er hun en meget meget let hund.

Med Qimmit ville jeg aldrig gøre det. Han er i forvejen en stor, tung hund med et noget kluntet bevægelsesmønster, og jeg kan slet ikke forestille mig, at hans krop ville kunne fungere på kun tre ben.

Aqui? Åh, det ved jeg ikke... Synes jo nok det er uværdigt for en slædehund, der udelukkende er avlet til at løbe så hurtigt som muilgt, at skulle klare sig på tre ben - men på den anden side, så tror jeg faktisk han ville kunne fungere. Det ville nok mest være mig, det gjorde ondt på.

• #8   19. aug 2010 Jeg ville skåne min hund for alt hvad der med amputation følger. Jeg ved hvad det giver af gener hos mennesker, og det skal mine hund ikke igemmen.

• #9   19. aug 2010 Det kom helt an på situationen.
    Hvilken hund, hvilket ben og hvorfor..

Umiddelbart - Jana ville jeg aldrig få amputeret.. Det er grundet alder og til dels også at ja.. Det kunne jeg ikke byde en hund med hendes værdighed. (Uanset alder).

Mynte ville jeg formentlig få amputeret. Jeg ville være mere betænkelig med et forben fremfor hvis det var et bagben - og så igen, ville grunden have en indflydelse på mit valg. Mynte kunne sagtens lærer at klare sig på 3 ben.

• #10   19. aug 2010 Jeg ville bestemt amputere!!

Det er altså en sejlivet myte at hunde klarer sig bedre uden et forben end uden et bagben. Det er langt hurtigere for hunden at komme ovenpå hvis den mister et bagben.

• #11   19. aug 2010 Tror godt at Coda ville kunne undvære et bagben. Er ikke så sikker på et forben.
    Hvis hun var gammel eller svært overvægtig ville jeg nok være mere itvivl om hvad der var rigtigt. Synes ligeledes det er 'bedre' hvis hunden er lille end meget stor

• #12   19. aug 2010 Kommer an på benet.

Men jo kunne godt overveje det med Kia hvis det var nødvendigt. Hun ville helt sikkert vænne sig til det hurtigt og bare fortsætte livet som altid ...

• #13   19. aug 2010 Jeg har selv en 3 benet hund, Peppo..
    En basse på 35 kg, der er 7½ år gammel nu.

Han blev født med et lamt forben, og de valgte at fjerne benet på det hudnehjem han var indleveret på.
    Han var kun 3 måneder da de fjernede benet, og havde været på hjemmet i 3 måneder efter, før vi købte ham som 6 måneders hvalp/unghund..

Han er den gladeste hund i verden.
    Det ville have været synd at aflive sådan en livsglad hund, han har altid kunne løbe, hoppe op i sengen osv.

Men det kommer også an på hunden, hvilket ben og alderen, om jeg ville vælge selv at få et ben fjernet på en hund jeg allerede ejede..

• #14   19. aug 2010 jeg tror jeg ville aflive men det er lidt svært når man ikke står i situationen

• #16   19. aug 2010 Jeg kender også et par hunde med kun 3 ben. De lever et fuldt ud godt hundeliv, de løber og leger med de andre hunde og har ikke nogen problemer. Jeg ville give den en chance uden tøven.

• #17   19. aug 2010 Selvfølgelig ville det komme an på hunden, men mit umiddelbare svar er pt, at give hunden fred!

• #18   19. aug 2010 Det kommer meget an på hvilken hund, hvor gammel den er osv.

EN ældre hund ville jeg ikke lade amputere. Med de to hunde jeg har nu, er jeg noget i tvivl.
    Jeg tror ikke jeg ville lade Gaia amputere. Hun har fuld skrald på, nyder den intensive træning vi laver, hjælper til i stalden og herhjemme alt hvad hun kan osv. Jeg tror det ville begrænse hendes livskvalitet at skulle leve på 3 ben.
    Reiki er jeg meget i tvivl om -jeg tror godt han kunne leve et udemærket liv på 3 ben.

Men men, skulle det nogensinde blive aktuelt, måtte det være noget jeg skulle undersøge grundigt inden. For jeg tænker lidt at selvom en del hunde lever fint på 3 ben, så må det osse have nogen negative sider, f.eks. fantomsmerter o.l.
    Så det skulle undersøges grundigt, føred jeg kunne sige ja eller nej

• #20   19. aug 2010 Det var da et spørgsmål der er absolut umuligt at svare helt på før man står i situationen, og det håber jeg i sandhed aldrig aldrig aldrig nogensinde jeg kommer til. Det er da utrolig trist at tænke på. Ved slet ikke hvordan jeg skulle klare mig uden min lille guldklump, jeg vil nok ende med at give det et forsøg.

• #21   19. aug 2010 Ville gørtage chancen alt .. helt sikkert.. kender en hund der har fået fjenet sit forben, og han er den dejligste hund, har ingen problemer overhovedet ! smiley

• #23   19. aug 2010 For mig ligger forskellen ved kupering og amputering i, at kupering er unødvendigt og det er amputering ikke.

• #24   19. aug 2010 må tilslutte mig siri
    der er da i den grad forskel på at operere hunde fordi det er helbredsmæssigt påkrævet, og så bare" fordi man synes det ville være pænt.

der er jo nok heller ingen der ville finde det i orden at fjerne et ben fordi man synes det var pænere smiley

• #26   19. aug 2010 Men hvad så hvis din hund brækkede halen? Ville du så amputere eller aflive? Altså jeg tænker lidt, hvor går grænsen?

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville amputere. Havde jeg meget tunge hunde ville jeg nok overveje det alvorligt.

• #27   19. aug 2010 Jeg vil sige det kommer an på hunden.

• #29   19. aug 2010 Aflive... Hendes største glæde i livet er at løbe agility, det kan man ikke som trebenet...

Havde det været mine svigerforældres gamle "hyggetæve" som ikke bliver brugt, ville jeg nok sige amputere... hun kunne stadig leve lykkeligt...

Men min? som er vant til træning hver dag og konkurrencer hver weekend, som er lykkeligst når vi løber på banen? det ville ikke være fair...

• #30   20. aug 2010 Jeg ville aldrig et sekund overveje at invalidere min hund med en amputation, uanset hundens alder, størrelse og for eller bagben.

Hundenes eneste privilegium tremfor mennesker er deres ret til aktiv dødshjælp!

Kommentér på:
Hvad ville du gøre hvis din hund -

Annonce