{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Mavedrejning/mavevending {{forumTopicSubject}}

Inspireret af anden tråd, ville jeg lige nævne et par ord omkring fodring.. Motion og store hunde eller rettere hulbrystede hunde..

Det kan ikke siges for mange gange, at man altid skal have denne meget kedelige lidelse i baghovedet, når man har har en disponibel race..

Der er stadig ingen der er helt sikre på opstandelsen, men en ting er sikert, man kan da tage sine forholdsregeler..
LAD VÆR med, at motionere jeres hunde 1- 2 timer før og efter indtagelse af store mængder foder.. DVS hundens morgen og aftensmad, store mængder vand..

Er din hund i binyrebark behandling(Prednison, Prednisolon, Medrol mv), skal man være OBS på organerne slides og begynder, at hænge..

Man skal kende symptomerne på en drejning, da det kræver meget hurtig behandling og i mange tilfælde har dødelig udgang..
Udover det, er det meget smertefuldt for hunden, som dog "heldigvis" går så meget i chok, de ikke registrere meget af det til sidst.
jeg har spurgt mine dyrelæger om ikke man kan gøre/have noget liggende selv.. Det kan ikke anbefales, men indrømmer blankt.. Jeg selv har både slanger og kanyler liggende.. Man skal dog vide hvad man har med, at gøre.

I USA / og hos nogle her i DK er man endda begyndt, at operere hvalpe, ved, at sy mavesækken op.. Dette synes jeg er liiige i overkanten, men måske... Hvis man havde pengene.. smiley

Mistede min elskede Ugly til denne lidelse og ønsker ikke min værste fjende skal opleve det vi gjorde :-(((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavedrejning/mavevending
Kommentér på:
Mavedrejning/mavevending

Annonce