{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf : Kom godt i gang
  • #1   22. aug 2010 Tal med en barfforhandler i første omgang... Og få svar på alle de spørgsmål du måtte have... Det kræver at man sætter sig lidt ind i det inden man starter så en god ide at tale med en forhandler...

• #2   22. aug 2010 Jeg har læst mig frem til en del.
    Doseringen er dog det som kommer mig sværest at finde ud. Jeg tror her om 2 måneders tid vil jeg gå over på det.
    Da er jeg i egen lejlighed. og faldet mere på plads

• #3   22. aug 2010 Meld dig ind i BARF/råfodringsgrupperne herinde :o)

Der er også forhandlere

• #4   22. aug 2010 Selvom du læser en masse kan du ikke få svar på alle spørgsmål. Jeg mener personligt det er lidt uansvarligt at begynde på det hvis ikke du har snakket med en der ved lidt mere om det... Men det er jo dit valg.... Mht doseringen så kan du ikke læse dig frem til hvor meget din hund skal have.. Det skal du kunne se på den, om den er sulten og dermed får for lidt, om den er mæt og ikke spiser op og dermed får for meget eller om den tager på, hvilket også er tegn på den får for meget, eller om den får lige tilpas... det kan du kun finde ud af ved at se på hunden og være opmærksom på dens signaler...

Og ja meld dig ind i grupperne herinde... Så får du også en masse gode råd...

• #5   23. aug 2010 jeg startede med at skifte tørfoder, til noget som kan kombineres med barf. F. eks er Wolfsblut rigtig godt, da de så havde været på det en måneds tid begyndte jeg og give dem lidt kød engang imellem. Og dette gør jeg stadig. Hundenes "Basis foder" er wolfsblut om de har stående fremme hele tiden og så får de kød engang imellem. Måske 3-4 gange om ugen om aftenen...

Håber du forstår hvad jeg mener

• #6   23. aug 2010 Og vær kritisk med forhandler...

Nogle kæder lader hvem som helst forhandle... ;o)

• #7   23. aug 2010 Jeg startede op uden om forhandlerne uden problemer (men også uden en hund med div skavanker) med hjælp fra en erfaren råfodrer

Til en voksen hund 2-3 % af kropsvægten
    Til en unghund 5-7 %
    Til en hvalp 8-10 %

Men det er vigtigt at løbende justere mængden og vurdere din hund, og selvfølgelig tage med i beregningerne hvor meget din hund yder rent fysisk.

Jeg kunne (heldigvis) ikke få kallun i nogle af mine hunde, så jeg startede op på rå kylling, lammeben og en grøntsagsblanding (flåede tomater blendet med div grøntsager, hvidløg og rapsolie)

Efter 14 dage begyndte jeg at variere kødet og benene, til alt fra fjerkræ, vildt, fisk, lam, hest, lidt kalv men stort set intet svin da de begge fik hård mave af det, og selvfølgelig indvolde (hjerter, nyrer, lever og lunger. Lever og lunger er i øvrigt gode at ovntørre til godbidder)

Men ja, søg råd fra dem med erfaring, brug din fornuft, se din hund og vurder derudfra.

• #8   23. aug 2010 Vil altså godt lige tilføje at man ikke altid kan bruge den der procent-skala. Vores ville ikke spise mere en max 2% af sin kropsvægt allerede fra han var omkring 5 mdr.... Så min erfaring fortæller at det er vigtigere at se på hunden og vurdere ud fra dens signaler hvor meget den skal have... Men selvfølgelig kan man bruge skalaen til at starte med for at se hvordan hunden tager imod de doseringer man giver den....
    Og ja pas på med forhandlere.... Nogle er bare interesseret i at sælge uden at kigge på hundens behov... smiley

Kommentér på:
Barf : Kom godt i gang

Annonce