{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.318 visninger | Oprettet:

Hvor tit lufter i jeres Chihuahua? {{forumTopicSubject}}

Jeg er nysggerig i at hører hvor tit i lufter dem og hvor forskelligt det er de kan holde sig..

Ved os nogle pottetræner dem til kattebakken men disse henvendelser er jeg ikk interesseret i.. Da jeg er af den holdning en hund skal ud og luftes uanset størrelse..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit lufter i jeres Chihuahua?
  • #1   24. aug 2010 Lasse får 4 gåture om dagen smiley det fungere rigtig godt for os og ham smiley
    Han kan faktisk sagtes holde sig helt op til 12 timer. Hvilket jeg syntes er rigtig fint.

• #2   24. aug 2010 nu lyver jeg smiley han kan faktisk sagtens holde sig længere. Hans sidste tur er kl 22 ca. Og han kan godt holde sig til kl 12 stykker næste dag. Har aldrig prøvet længere da jeg syntes det ville være helt synd smiley
    Men det plejer nu ikke at komme helt der op.

• #3   24. aug 2010 Før i tiden fik mine 5 gåture dagligt. Nu er jeg så startet på nyt arbejde og flyttet for mig selv, og derfor får de ''kun'' 4 gåture dagligt nu. Det fungere dog fint :o)
    Morgenturen er lang, og går gerne til stranden eller lignende - Så de er trætte og kan slappe af mens jeg er på job.
    Aftenturen er også gerne rimelig lang, særligt hvis vejret er godt (min chihuahua synes ikke godt om regn og kulde, så i dén slags vejr er hun svær at tvinge på længere ture)
    Men en chihuahua skal SELVFØLGELIG have ligeså mange lufteture og motion som andre hunderacer - Selvom hunden er lille, er det stadig en hund med behov for luft og motion!
    Kattebakke til en sund og rask hund synes jeg er forkasteligt - Tegn på en doven ejer! Blot min mening :o)

• #4   24. aug 2010 Jeg synes at alle hunde skal på en 3-4 ture om dagen med mindre der er andet der spiller ind, fx smerter eller alder.

• #5   24. aug 2010 vores får også kun gåture morgen og aften, og ellers er de i haven

• #6   24. aug 2010 Puha blev helt bange for synes godt nok at det var møjle tit sådan en størrelse skulle ud.. Self når de er hvalpe osv skal der trænes osv men synes stadig det lød af meget hver 2-3 time for en voksen chihuahua..

For så ville man jo aldrig kunne være væk hjemme uden at der ville være uheld tænker jeg..

Hva så med alene tiden? kan de være alene lige så meget som alle andre hunde? nu tænker jeg på når man tager på job evt by tur med vennerne..

• #7   24. aug 2010 mht alene hjemme er min ligeså god til det som andre større hunde smiley
    har også skrevet ovenfor hvor mange timer han kan klare den alene hjemme smiley

• #8   24. aug 2010 min kommer ikk ud hver 2-3 time smiley nogle gange har jeg været på arb i 9 timer uden han har været ude imellemtiden. Og der har intet været.

• #9   24. aug 2010 Vega får kun 1-2 gåture om dagen. Derudover er der fri adgang til haven. Jeg vil egentlig gerne give hende flere/længere gåture, men det er tiden desværre ikke til.

Jeg har valgt ikke at lade Vega være alene ret meget mere end en arbejsdag (altså 8-9 timer inkl. transport). Hun vil sikkert godt kunne klare det, men jeg får dårlig samvittighed, hvis hun ligger alene herhjemme i flere timer..

• #10   24. aug 2010 •((¯`angelce - Har små sølv NFO´¯))•

Cody går gerne to ture om dagen - og så fri adgang til haven.

Nogle gange går vi mere....

Ang. hvor lang tid de kan være alene - så tror jeg i princippet godt de kan være alene en arbejdsdag.
    men.... det er jo en selskabsrace, som er utrolig social og har et stort kontaktbehov... så hvis man en fredag kommer fra arbejde og lige hjem og gøre sig klar og derefter hopper i byen med vennerne hele natten... kommer hjem og sover hele dagen, så ville jeg nok ikk anbefale en chihuahua....

At man gør det en sjælden gang, sker der jo ikke noget ved - men så ville jeg nok få nogen til at passe min hund.

Personligt er min alene hjemme ca. 4 timer om dagen.

• #11   24. aug 2010 Ihh tusind tak for jeres svar.. Det er bestemt brugbart.. For skal jo være helt sikker inden jeg anskaffer den bette som jeg er faldet for..

Nu er jeg så hjemmegående så det er kun når jeg handler eller har små aftaler med veninderne at jeg ikk er hjemme og sjælden gang går i byen men det er aldrig til langt ud på natten da jeg altid tager hjemmen fordi jeg har mine katte os..

Som sagt vidste jeg det blev all night så vil jeg bestemt os sørge for pasning af den bette for en sikkerheds skyld..

• #12   24. aug 2010 Det har jeg skam.. :o)

• #13   24. aug 2010 Mine får 3-4 gå/lufteture om dagen....Meget afhængigt af vejret, for er vejret godt er vi nogle gange ude 3-4 timer bare og hygge/gå/lege og træne... Så bliver det kun til 3 ture om dagen.....

Regner det HELT vildt er vi måske på 3-4-5 små ture, for de gider alligevel ikke gå.....:o)

Da jeg havde de have fik mine samme antal gåture, de var måske bare knap så lange fordi de havde den store haven at "gasse af" i :o)

Det er vigtigt at en chi kommer ud og opleve verdenen ligesom alle andre racer:o)

• #14   25. aug 2010 jeg går 3 til 4 ture om dagen med mine hunde og her om sommeren er vi næsten ude hele tiden vores ture er tit på 4 til 5 timer hvor vi leger,træner,osv men de har osse haven de kan lege i ,de bruger næsten aldrig haven til at besørge i vi går jo mange ture så de behøver ikke tisse i haven,de må gerne men sjælden de gør det, en chihuahua skal ud som alle andre hunde ,min chi ville blive en ulykkelig lille hund hvis hun skulle gå herhjemme hele dagen og aldrig opleve verden udenfor,det så synd for de chier der aldrig kommer ud-

• #15   25. aug 2010 Her om sommeren er vi bestemt også meget mere ude... men i dag, hvor det har blæst en halv pelikan og Cody næsten ikke kunne holde fodfæste, så har turene ikke været så lange, som de nogen gange er....

•((¯`angelce - Har små sølv NFO´¯))•
    Nu er det ikke fordi jeg vil snage - det må du endelig ikke tro hehe...

men er din hjemmegående situation stationær?
    Tænker på, at man forhåbentlig anskaffer sig en hund for de næste mange mange mange år....
    Og hvad hvis der pludselig kommer et 37 timers job ind med en times transport hver vej... en kæreste der skal passes - og vennerne og familien?

Det lyder måske dumt at skrive det sådan - men det er fordi vi så tit ser, at nogen anskaffer sig en hund - og vupti så har de lige pludselig ikk tid mere.

• #16   25. aug 2010 Ja præcis Christina, man ser tit folk der anskaffer sig hunde i ferie, eller før studiestart, og VUPTI så er der ikke tid til hunni mere:o(.....

Men selvfølgelig kan en chihuahua være alene hjemme lige som alle andre hunde, det ska selvfølgelig bare trænes:o)..... Men som nævnt længere oppe så duer det nok ikke med arbejde 8 timer hjemme 2 timer og så lige i byen hver weekend til den lyse morgen.....

Der ville jeg nok også anskaffe mig pasning hvis det var mig:o)...

Dejligt du tænker over en masse ting, det er bestemt en god ting:o)

Ps.
    Christina C,
    Hehehehe ja det problem har jeg jo heldigvis ikke med mine beton-chihuahuaer;o)) De står fast i den jyskemuld også selvom vi har vindstød af stormsyrke;o))

• #17   25. aug 2010 hahahaha Mette ;P

Ja Cody var sgu både ved at lette i går og i dag. Stakkels lille pus. Det går helt galt, når han vil lette ben ;P

Håber blæsten snart går væk

• #18   25. aug 2010 Det er helt iorden os derfor jeg spørger og tænker mig meget kraftig over om jeg nu skal ha hund igen.. Jeg er førtids så med mindre kommunen får andre tanker ja så det fast.. :O)

• #19   25. aug 2010 Så os en annonce herinde hvor hun sælger sin hund fordi hun står uden job jeg tænker bare what! hva har man så hund for job eller ej burte ikk spille en rolle for hunden..

Kommentér på:
Hvor tit lufter i jeres Chihuahua?

Annonce