{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  labrador f1
  • #1   25. aug 2010 ja du skal finde dig en dyrlæge, som både du selv og hunden er tryg ved...efter den nye lov,er det lovpligtigt at hvalpen skal være chippet fra opdrætteren af inden den er 8 uger...
    vil skyde på det koster mellem 1000-1500 kr


  • #2   25. aug 2010 http://www.ravensbank.com/dan/faq/faq.php?faq=formel-1

    Min mor gav 1200 for første konsultation, vac chip og pas. Men hvalpe skal være vaccineret senest som 8 ugers dvs inden salg.


  • #3   25. aug 2010 Det kan ikke være en F1, hvis ikke den er chippet når du får den....

  • #4   25. aug 2010 Helt enig med Kamila... En formel 1 lab, det er en med stamtavle.. For "formel 1" står jo for de jagt linier hunden kommer fra. Og dem som har de linier laver ikke hvalpe uden tavle.....

  • #5   26. aug 2010 En f1 skal have stamtavle ellers er det ikke en f1. En f1'er er jo en indikator på, at mor og far har bestået nogle bestemte jagtprøver og hvordan hulan skal man kunne være sikker på det, hvis ikke hunden er med tavle?

  • #6   26. aug 2010 Må jeg spørge hvorfor den ikke var chippet da du fik den?
    Det er jo lovpligtigt


  • #7   26. aug 2010 Du vil jo ikke kunne se om det er en formel1, hvis der ikke er stamtavle smiley

    Og ja, hvalpen skulle være chippet hos opdrætter..


  • #8   26. aug 2010 Det er kun hvalpe født efter d. 1/7 2010, som skal være chippet ved 8 uger.

  • #9   26. aug 2010 Jeg gav 1500kr. for første, anden vacc. og chipning ..

    Da vi købte Lazy var han 9 uger, men var hverken chippet eller havde fået sin vacc.


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #10   26. aug 2010 Sikke en seriøs opdrætter.
    Ja ring du bare til den nærmeste dyrlæge og få en tid.
    Just for the rekord: En labrador af den "nye" type, lille slank og spidssnuet, kaldes fejlagtigt for en F1. Der er nogen der mener den er mere let til bens og hurtigere, og dermed en F1. Det er som sagt en fejlagtig opfattelse.
    En F1 labrador er avlet på liner af forfædre der kan bestå nogle særlige marksprøver. Det skal man jo selvfølgelig kunne dokumentere den er, altså via en stamtalve. Så har man ikke tavle på sin F1, kan man ikke dokumentere den er avlet på de rette linier, og dermed ikke en F1.


  • #11   26. aug 2010 julie så vidt jeg ved er det hvalpe det ALLE hunde der skal være chippet fra de er 8 uger.
    efter 1/7
    dvs hvis den fx er født 25/6 skal den stadig være chippet når den bliver solgt


  • #12   26. aug 2010 Det er hvalpe født efter 1. juli, der SKAL chippes.
    Fra den nye hundelov:

    1. § 1, stk. 1, affattes således:

    »Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.«

    Og i paragraf 3, er der specificeret i stk. 3, a det først gælder for hund født efter 1. juli:


    § 3

    Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. juli 2010.

    Stk. 2. Ved lovens ikrafttræden ophæves bekendtgørelse nr. 748 af 14. november 1991 om forbud mod hold af særligt farlige hunde.

    Stk. 3. Bestemmelsen i § 1, stk. 1, 1. pkt., i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, omfatter hunde, der er født efter lovens ikrafttræden.


  • #13   26. aug 2010 Nå der kan man bare se, troede bare det var gældene fra 1/7 smiley

  • #14   26. aug 2010 Det troede jeg også, men blev belært om, at det ikke var tilfældet :o)

Kommentér på:
labrador f1

Annonce