{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Nyt sted - dominans. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den dejligste tæve på 10 mdr., hun bor her hos mig, hvor min kæreste meget ofte kommer på besøg. Hun er lige så glad og tryg ved min kæreste som hun er ved mig.
Min kæreste tager hende imellem med hjem, for at hun ikke skal være alene (Og fordi de begge hygger sig med det).
Der er i og for sig ikke nogen problemer når hun er med ham hjemme. Hun får sin dyne, sine legeting og sine skåle med.
MEN én ting har vi undret os over. Når hun er hos min kæreste, så ruller hun sin dyne sammen og udøver parre bevægelser på den. Vi regner med at det er en eller anden form for dominans, men hvorfor?
Hun virker tryg når hun er hos min kæreste - dog selvfølgelig ikke lige så tryg som når hun er hjemme. Men kan det mon også være en eller anden form for utryghed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt sted - dominans.
  • #1   1. sep 2010 Så hun skulle prøve at dominere dynen? Ej det tvivler jeg altså på. Godt nok er hunde ikke de klogeste i verden, men er temeligt sikker på at de godt kan se at en dyne er en død genstand, og dermed ikke noget man behøver dominere.

    Det er svært at give en grund uden at have set hunden. Men at "parre" dyner, bamser o.l. kan ofte skyldes at hunden er stresset/overgearet eller ganske enkelt være overspringshandlinger.

    Om det er tilfældet for din hund, skal jeg så ikke kunne sige.


  • #2   1. sep 2010 Jeg tror bestemt heller ikke det er dominans. Jeg hælder mere til stress og/eller hormoner.

  • #3   1. sep 2010 Okay, det lyder vel også meget logisk nu det kun sker når hun er hjemme hos min kæreste.
    Altså vi vil jo helst lade hende komme der op engang imellem, men er det en dårlig idé for hende? Eller er det nok blot at stoppe hendes adfærd - jeg mener fosvinder hendes stress så også? - måske vil det med tiden blive bedre?


  • #4   2. sep 2010 Citat fra http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=378998

    EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.

    MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

    FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.

    Som sagt er det en overspringhandling. Hunden gør det pga. af evt. stressrelaterede ting eller pga. usikkerhed. Handlingen hunden gør skal stoppes så det ikke forværre hendes evt. stress i situationen. Prøv at tage dynen væk næste gang og give hende noget hun kan bruge tid på med istedet. Et gnaveben, en lille opgave eller noget andet så hun ikke tænker på at lave flere overspringshandlinger


Kommentér på:
Nyt sted - dominans.

Annonce