Spansk gadehund. {{forumTopicSubject}}
Forespørgsel.
Jeg er blevet lovet en rask hund. Da lucas ankommer til dk, har han små sår på "albuerne" og han var fyldt med øremidder. Jeg fik ham torsdag d.26/8-10.
Lucas var så generet af det, at jeg tog ham til dyrlægen dagen efter. det blev 750 kr. Jeg ringer så til forenings formanden, og spørger om det kan være rigtigt at jeg skal betale dyrlæge allerede dagen efter ankomst, plus jeg er blevet lovet en rask hund. Hun lægger ud med at sige, at så vil hun tage hunden fra mig hvis jeg ikke har råd. Og jeg vil da mene at normale mennekser ikke har råd til dyrlæge regninger hver uge. Formanden var på besøg igår, for at besøge Lucas, hvor jeg fortalte hvor meget han klør sig, hun sagde det muligvis er stress.
Idag ringer jeg til hende igen, da jeg synes han klør sig mere end normalt. Hun vil have ham til dyrlægen, igen, hvor jeg så spørger om de giver noget tilskud, da jeg som sagt er blevet lovet en rask hund. Er det normalt? eller har i nogle gode råd til hvad man kan gøre? Eller har nogle været udsat for det samme? Jeg giver lige Lucas et par dage til og ser hvordan kløen udvikler sig, og han kommer selvfølgelig til dyrlægen hvis det blir ved.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.381
Nu har jeg selv en hund, som klør sig meget og lige nu er vi igang med at få udredt hvorfor hun gør det. Foreløbig (og vi er kun lige gået igang) har det kostet mig 2500,-............. Det er ikke gratis at have hund.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Jeg ville aldrig forvente at få betalt dyrlægeregning.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
jun 2006
Hunde er en handelsvare og hvis varen er defekt ved modtagelsen skal den laves..
Eller det vil jeg ihvertfald mene.. Hvad står der i kontrakten ?
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Vi har modtaget Coda gennem dfas.dk og kender andre der har fået gadehunde og vi har da modtaget sunde og raske hunde med chip, pas og vaccinationerne i orden! Self kan man ikke sige noget om psykiske problemer men det fysiske skal være i orden med mindre du har fået andet at vide!
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 71
sep 2010
jun 2006
Har da hørt om hunde der får store sår efter brug af loppemiddel ( husker ikke mærket )
sep 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2010
Problemet nu er hans hud/pels.
sep 2010
okt 2008
Følger: 36 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.769
Jeg synes også det er for dårligt, at man sælger en hund med øremider.
Det lyder jo ikke som om, at dyrelægechekket er foregået for nyligt, hvis det overhovedet har fundet sted.
Og det er for dårligt, at foreningen ikke følger op på det og finder ud af, hvad der er sket, så det ikke gentager sig i fremtiden.
sep 2010
Inge R: ja lige præcis, en dyrlæge burde kunne se om der er midder eller ej, det er jo en af de ting de er uddannet til
sep 2010
sep 2010
sep 2010
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Hvis ikke man har gjort sig det klart inden man fik en gade hund Spanien, ja så har man efter min mening ikke tænkt sig godt nok om.
Jeg vil så også sige at hvis foreningen garantere folk en rask hund, så er de ikke ærlige omkring deres arbejde.
Men man er godt nok også naiv hvis man tror på det.
Der går tusindvis af hunde rundt på internater herhjemme, der har brug for hjælp. Hvorfor hente flere i udlandet.
Som Lea siger, få dem sterriliseret dernede og lav nogle mad stationer til dem, og lad det så langsome ebbe ud. Bedste måde at hjælpe på. Vi kan jo ikke tage alle Græske og Spanske gadehunde her til landet.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 592
mar 2007
Men pointen var egentlig ikke det specifike antal, men at der er RIGELIGT med hunde i DK der søger nyt hjem, uden man behøver hente en masse rundt omkring .
jan 2008
mar 2007
Bare kig i marked her, DBA osv osv osv
jan 2008
Jeg mener, at hvis man vælger en gadehund, må man også selv betale regningen. At de har lovet en rask hund er da lidt uheldigt, men den kan vel være blevet smittet efter dyrlægetjekket i Spanien? Det kan man ikke gardere sig imod, når man tænker på, at hundene som regel render rundt mellem hinanden på internaterne dernede.
Hvis du kræver at få dækket dine omkostninger, går de penge fra hjælp til at sterilisere og hjælp til foder og andet dernede. Og uden at kende dine motiver til at vælge en gadehund, kan jeg forestille mig, at hjælp til hundene i deres hjemland også betyder noget for dig.
mar 2007
jan 2008
jan 2008
jan 2008
mar 2007
Ja altså jeg forstå det overhovedet ikke. Det findes også masser af aldeles fremragende kennel'er i DK som man kunne købe fra.
Tvivler på at det ikke skulle kunne lade sig gøre at finde en hund herhjemme.
Jeg skriver ingen steder "nu", men skal gerne indrømme at jeg ingen andelse har om hvor mange hunde der er på internater i DK. Og hvis du kun har 2 med i dine tal, så ved vi faktisk stadig intet om hvor mange hunde der sider rundt omkring i landet og bare venter på et nyt hjem. Men nogen må det jo blive til hvis bare DB har formidlet 1543 hunde i 2008.
Men vi må da kunne blive enige om at det sagtens kan lade sig gøre at hjælpe hunde her i DK uden at importere en masse.
jan 2008
Og ja selvfølgelig kan man finde hunde i DK. Jeg har selv en dansk internathund (DB selvfølgelig hehe), og vil da helt sikkert gøre det igen. Og ja der er masser af kenneler, men hvis ens hjerte nu brænder for at få en gadehund, kan jeg ikke se det helt store problem. Jo, hvis der lige nu sad tusindvis
Min drøm er at få en engelsk bulldog næste gang, men jeg er sgu ærligt talt blevet lidt skræmt af historierne om hvor langt ud avlen er kommet, og de skal føde ved kejsersnit osv.
mar 2007
Men hvis man vil have en sund og rask hund, er en spansk gadehund ikke lige stedet jeg ville starte.
Jamen enig der er en del racer der er problemer med, kunne heller aldrig finde på at købe dem. Men hvorfor så ikke købe en af alle de andre helt raske racer der altså findes masser af.
jan 2008
Og nej jeg ville absolut heller ikke vælge gadehund, hvis jeg gik efter sundhed. Min græker har heldigvis aldrig fejlet noget, udover, han havde et lille udslag på sin leishmania-test (det er gået i sig selv igen heldigvis), men den risiko må man jo tage med, når man vælger hunde sydfra. Og som nogen skrev længere oppe i tråden, så har deres foder i hvalpetiden højst sandsynligt heller ikke været den bedste, så der kan måske også dukke noget op på et tidspunkt...
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Man køber IKKE en gadehund fra et sydeuropæisk land.
Og gør man endelig det, så tuder man IKKE over dyrlægeregningerne, man forventer IKKE en hund, der aldrig er syg og man forventer ihvertfald ikke at få dækket nogle som helst udgifter.
Hvem skulle iøvrigt dække dem? Du har betalt omkring 2000 kr for at få hunden vaccineret, chippet, givet et pas, proppet på en flyver og fløjet til Danmark. Hunden har du ikke betalt noget for, så der sidder altså ikke en sælger af hunden du kan stille til ansvar for dine ulyksageligheder - medmindre du selvfølgelig kan finde vedkommende i Spanien der ikke gad have kræet længere....
Spansk gadehund.