{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Spansk gadehund. {{forumTopicSubject}}

Forespørgsel.
Jeg er blevet lovet en rask hund. Da lucas ankommer til dk, har han små sår på "albuerne" og han var fyldt med øremidder. Jeg fik ham torsdag d.26/8-10.
Lucas var så generet af det, at jeg tog ham til dyrlægen dagen efter. det blev 750 kr. Jeg ringer så til forenings formanden, og spørger om det kan være rigtigt at jeg skal betale dyrlæge allerede dagen efter ankomst, plus jeg er blevet lovet en rask hund. Hun lægger ud med at sige, at så vil hun tage hunden fra mig hvis jeg ikke har råd. Og jeg vil da mene at normale mennekser ikke har råd til dyrlæge regninger hver uge. Formanden var på besøg igår, for at besøge Lucas, hvor jeg fortalte hvor meget han klør sig, hun sagde det muligvis er stress.
Idag ringer jeg til hende igen, da jeg synes han klør sig mere end normalt. Hun vil have ham til dyrlægen, igen, hvor jeg så spørger om de giver noget tilskud, da jeg som sagt er blevet lovet en rask hund. Er det normalt? eller har i nogle gode råd til hvad man kan gøre? Eller har nogle været udsat for det samme? Jeg giver lige Lucas et par dage til og ser hvordan kløen udvikler sig, og han kommer selvfølgelig til dyrlægen hvis det blir ved.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning og bortskaffelse af køkken 3.000 kr.
  • Bære vaskemaskine i kælder 350 kr.
  • Ophæng samt nedtagning af stuelampe + ophæng af enkelt gardinstang 500 kr.
  • Udskiftning af kartuche 600 kr.
  • Rengøring af ca 100m2 hus 800 kr.
  • Installering af ny bundventil 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spansk gadehund.
  • #1   2. sep 2010 Uanset hvad man er blevet lovet, så ville jeg da selv, hvis jeg anskaffede mig en gadehund, tage den til dyrlægen fra starten og få den tjekket. Og jeg ville ikke forvente at få pengene refunderet.

Nu har jeg selv en hund, som klør sig meget og lige nu er vi igang med at få udredt hvorfor hun gør det. Foreløbig (og vi er kun lige gået igang) har det kostet mig 2500,-............. Det er ikke gratis at have hund.

• #2   2. sep 2010 At han har sår på albuerne er helt normalt for de fleste hunde - det er formodentlig slidsår. Øremider er naturligvis surt og det er fint at gøre foreningen opmærksom på, så de til en anden gang er opmærksomme på problemet.

Jeg ville aldrig forvente at få betalt dyrlægeregning.

• #4   2. sep 2010 Fatter slet ikke at man tager en gadehund fra et andet land til sig. Organisatationerne der formidler disse hunde, bør i større udstrækning heller nutraliserer hundene i området og så sørge for at de hunde de har haft i hænderne, får nogle "madstationer". Jo flere gadehunde man fjerner fra deres område, jo flere hunde kommer der til. Det er skruen uden ende.

• #5   2. sep 2010 Helt enig med Lea.. Fatter det simpelthen ikke

• #6   2. sep 2010 men..

Hunde er en handelsvare og hvis varen er defekt ved modtagelsen skal den laves..

Eller det vil jeg ihvertfald mene.. Hvad står der i kontrakten ?

• #7   2. sep 2010 Jeg ville klage!
    Vi har modtaget Coda gennem dfas.dk og kender andre der har fået gadehunde og vi har da modtaget sunde og raske hunde med chip, pas og vaccinationerne i orden! Self kan man ikke sige noget om psykiske problemer men det fysiske skal være i orden med mindre du har fået andet at vide!

• #8   2. sep 2010 Siri R: Jo men hans sår er forværret siden han ankom, jeg må sætte mig ned og tage hans snude væk, fordi han klør sig hele tiden hvis han kan komme til det. Dyrlægen gav ham en indpsrøjtning mod kløe, det hjalp ikke. Hver gang han vågner, bider han rundt i pelsen med fortænderne. det kan mukligvis også være efter lopper? han har fået frontline i sidste uge.

• #9   2. sep 2010 Mette: nej selvfølgelig er det IKKE gratis at have hund, enhver med hjerne, er da klar over det :). Men der er nogle gældende og endda meget strenge regler for, at når en hund skal have europæisk pas (hvilket lucas har) så skal de igennem diverse tests, blodprøver etc, han er erklæret rask. hvilket jeg ikke forstår. og jo han har været til dyrlægen, allerede dagen efter ankomst smiley

• #10   2. sep 2010 Det kan også være han ikke kan tåle Frontline.....

Har da hørt om hunde der får store sår efter brug af loppemiddel ( husker ikke mærket )

• #11   2. sep 2010 Tina og Alex N. Ja det ville jeg også mene, eller at man ihvertfald får lidt tilskud til regningen. Men der står i kontrakten at han er vaccineret og tjekket for ALT, og han er rask. Og foreningen siger at øremidderne er kommet på een dag.. han havde såå mange midder, at dyrlægen sagde han havde haft dem i laang tid. Hvis deres dyrlæge har overset det, ja puha. Men hans ører er fine nu, nu er det hans hud/pels som generer ham. Det kan også være stress. så inden jeg går igang, siger min dyrlæge jeg lige skal give ham en uge..

• #12   2. sep 2010 Malou C. Det er en meget kortfattet kontrakt, der står hvad han er tjekket og vaccineret for. Men jeg giver lige Lucas en uge, og ser hvordan det udarter sig. hvis det blir værre, skal han SELVFØLGELIG til dyrlægen smiley

• #13   2. sep 2010 Tina og Alex: ja det kunne være, det første min mor og jeg lagde mærke til da vi fik ham ud af transportkassen i lufthavnen, var hans ret store sår på albuerne, plus han bider sig forsigtigt rundt i pelsen, og han rystede hele tiden hovedet (hvilket var øremidder)

• #14   2. sep 2010 Katrine P: psykisk er der ingen problemer, han er en meget glad og nysgerrig hund, han er ikke bange for mennesker eller hunde.. meget imødekommende.
    Problemet nu er hans hud/pels.

• #15   2. sep 2010 Lucas er en dejlig hund, og jeg er rigtig glad for ham. Jeg fortryder INTET. Han er min baby. Jeg ser det lige an med hans kløen. Men som min dyrlæge siger, lad ham få ro først. Alt er nyt for ham, han skal vænne sig til en helt ny tilværelse. Og det går rigtig godt smiley

• #17   2. sep 2010 Tillykke med ham.
    Jeg synes også det er for dårligt, at man sælger en hund med øremider.
    Det lyder jo ikke som om, at dyrelægechekket er foregået for nyligt, hvis det overhovedet har fundet sted.
    Og det er for dårligt, at foreningen ikke følger op på det og finder ud af, hvad der er sket, så det ikke gentager sig i fremtiden.

• #18   2. sep 2010 Malou C. Jo eller jeg har hans pas, hvori deres dyrlæge har skrevet på spansk hvad han er tjekket for og vaccineret imod og at alle hans test var negative. det er vel en form for bevis. jo den hjemmeside vil jeg da helt klart tjekke ud smiley tak for det.

Inge R: ja lige præcis, en dyrlæge burde kunne se om der er midder eller ej, det er jo en af de ting de er uddannet til smiley

• #19   2. sep 2010 Jens A. Det er jo ikke kun 750kr, det vil jo komme til at koste endnu mere. Nu er det jo sådan at hvis man får en kontrakt hvor der står at alt er i top med hunden, så er det jo ikke okay at man inden 24 timer man har fået hunden skal bruge næsten 1000kr på dyrlæge regning... Men det skal nok gå i orden. Nu kommer han til dyrlæge på mandag. Nu er det jo sådan at jeg elsker min hund. Men du skal da selvfølgelig have din frihed til at drage dine egne konklusioner og meninger om hvad du tror og ikke tror. smiley

• #20   2. sep 2010 Annette & Fluffy : Ja jeg er enig med dig, endelig en der kan se "problemet" fra min side :). Men han kommer til dyrlægen mandag.

• #21   2. sep 2010 Takker for alle jeres henvendelser smiley forsat rigtig god dag til jer alle.

• #23   2. sep 2010 Jens A, helt helt enig, man køber en kæmpe lotteri seddel når man køber sådan en hund. Også må man altså forvente at der kan komme en masse problemer.

Hvis ikke man har gjort sig det klart inden man fik en gade hund Spanien, ja så har man efter min mening ikke tænkt sig godt nok om.

Jeg vil så også sige at hvis foreningen garantere folk en rask hund, så er de ikke ærlige omkring deres arbejde.

Men man er godt nok også naiv hvis man tror på det.

Der går tusindvis af hunde rundt på internater herhjemme, der har brug for hjælp. Hvorfor hente flere i udlandet.

Som Lea siger, få dem sterriliseret dernede og lav nogle mad stationer til dem, og lad det så langsome ebbe ud. Bedste måde at hjælpe på. Vi kan jo ikke tage alle Græske og Spanske gadehunde her til landet.

• #24   2. sep 2010 Lars M- i hvilke internater sidder der tusindvis af hunde??? Det er da noget af en overdrivelse.

• #25   2. sep 2010 Jeg siger ikke enkelte internater, men hvis du samler dem alle sammen. Så løber det op.

Men pointen var egentlig ikke det specifike antal, men at der er RIGELIGT med hunde i DK der søger nyt hjem, uden man behøver hente en masse rundt omkring .

• #26   2. sep 2010 Lige nu er der 18 hunde hos DB og 13 på Dyreværnets hjemmeside til adoption. Hvor er resten?

• #27   2. sep 2010 Igen hvis de læser, så var antallet ikke pointen. Pointet var at der er RIGELIGT med hunde rundt om i DK der søger nyt hjem.

Bare kig i marked her, DBA osv osv osv

• #28   2. sep 2010 Men for at vende tilbage til emnet, så har du jo valgt en gadehund. Der kan komme uforudsete regninger, ligesom med der kan med alle andre hunde.
    Jeg mener, at hvis man vælger en gadehund, må man også selv betale regningen. At de har lovet en rask hund er da lidt uheldigt, men den kan vel være blevet smittet efter dyrlægetjekket i Spanien? Det kan man ikke gardere sig imod, når man tænker på, at hundene som regel render rundt mellem hinanden på internaterne dernede.
    Hvis du kræver at få dækket dine omkostninger, går de penge fra hjælp til at sterilisere og hjælp til foder og andet dernede. Og uden at kende dine motiver til at vælge en gadehund, kan jeg forestille mig, at hjælp til hundene i deres hjemland også betyder noget for dig.

• #29   2. sep 2010 Iøvrigt kan jeg da se på Dyrenes Beskyttelses hjemme side at de i 2008 fandt nyt hjem til 1543 hunde. Det er da trods alt en del.

• #30   2. sep 2010 Lars M- Hvorfor så nævne antallet, hvis det ikke betyder noget? Jeg synes ikke der er mange hunde at vælge imellem på internaterne. Dyreværnet kunne jeg ikke adoptere hos i sin tid, da jeg arbejder mere end 3 timer om ugen. De andre internater kender jeg intet til, og er ærlig talt ikke særlig tryg ved at adoptere hunde fra privatpersoner som "leger" internat. Jeg har ingen chance for at vide om det er hundehandlere, som køber og videresælger hundene?

• #31   2. sep 2010 Lars M- ja på et helt år. Du skrev at der var masser af hunde nu...

• #32   2. sep 2010 Undskyld der skulle ikke stå ugen, men dagen.

• #33   2. sep 2010 Men du er mere tryg ved at købe en gade hund fra Spanien?

Ja altså jeg forstå det overhovedet ikke. Det findes også masser af aldeles fremragende kennel'er i DK som man kunne købe fra.

Tvivler på at det ikke skulle kunne lade sig gøre at finde en hund herhjemme.

Jeg skriver ingen steder "nu", men skal gerne indrømme at jeg ingen andelse har om hvor mange hunde der er på internater i DK. Og hvis du kun har 2 med i dine tal, så ved vi faktisk stadig intet om hvor mange hunde der sider rundt omkring i landet og bare venter på et nyt hjem. Men nogen må det jo blive til hvis bare DB har formidlet 1543 hunde i 2008.

Men vi må da kunne blive enige om at det sagtens kan lade sig gøre at hjælpe hunde her i DK uden at importere en masse.

• #34   2. sep 2010 Lars- jeg har ikke en hund fra Spanien?
    Og ja selvfølgelig kan man finde hunde i DK. Jeg har selv en dansk internathund (DB selvfølgelig hehe), og vil da helt sikkert gøre det igen. Og ja der er masser af kenneler, men hvis ens hjerte nu brænder for at få en gadehund, kan jeg ikke se det helt store problem. Jo, hvis der lige nu sad tusindvis smiley af hunde på internaterne, så ville jeg da vælge en derfra, og så donere pengene til foreningen i stedet smiley
    Min drøm er at få en engelsk bulldog næste gang, men jeg er sgu ærligt talt blevet lidt skræmt af historierne om hvor langt ud avlen er kommet, og de skal føde ved kejsersnit osv.

• #35   2. sep 2010 Fair enough der sider ikke flere tusind, men der sider masser af hunde man kan hjælpe hvis det er det man vil.

Men hvis man vil have en sund og rask hund, er en spansk gadehund ikke lige stedet jeg ville starte.

Jamen enig der er en del racer der er problemer med, kunne heller aldrig finde på at købe dem. Men hvorfor så ikke købe en af alle de andre helt raske racer der altså findes masser af.

• #36   2. sep 2010 Lars- Du har ret. Man kan jo vælge en anden race. Men jeg har bare altid været forelsket i dem. Men nu varer det også en del år inden jeg skal have flere hunde, så krydser fingre for, at det er blevet bedre til den tid smiley Ellers så er der jo altid en Leonberger til mig et sted derude ;).

Og nej jeg ville absolut heller ikke vælge gadehund, hvis jeg gik efter sundhed. Min græker har heldigvis aldrig fejlet noget, udover, han havde et lille udslag på sin leishmania-test (det er gået i sig selv igen heldigvis), men den risiko må man jo tage med, når man vælger hunde sydfra. Og som nogen skrev længere oppe i tråden, så har deres foder i hvalpetiden højst sandsynligt heller ikke været den bedste, så der kan måske også dukke noget op på et tidspunkt...

• #38   2. sep 2010 Hivs man vil have en hund, der er dokumenteret sund og rask og uden skjulte lig i lasten, så betaler man x antal tusind kroner og køber en hund med stamtavle, sundhedsbog, vaccine og ordentlig opvækst..

Man køber IKKE en gadehund fra et sydeuropæisk land.
    Og gør man endelig det, så tuder man IKKE over dyrlægeregningerne, man forventer IKKE en hund, der aldrig er syg og man forventer ihvertfald ikke at få dækket nogle som helst udgifter.

Hvem skulle iøvrigt dække dem? Du har betalt omkring 2000 kr for at få hunden vaccineret, chippet, givet et pas, proppet på en flyver og fløjet til Danmark. Hunden har du ikke betalt noget for, så der sidder altså ikke en sælger af hunden du kan stille til ansvar for dine ulyksageligheder - medmindre du selvfølgelig kan finde vedkommende i Spanien der ikke gad have kræet længere....

Kommentér på:
Spansk gadehund.

Annonce