{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Anne T
Anne T
Tilmeldt:
31. aug 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Stakkels hund! {{forumTopicSubject}}

Så tog mig og min kæreste lige en tur til dyrelægen med vores nye hundehvalp efter noget loppekur og vi finder så samtidigt ud af, at den er FYLDT med orm, maven er kugle rund pga, at der er så mange orm i hende. Hvor er det dog synd for den stakkels tøs! Og fy føj hvor noget svineri af den tidligere ejer at sige, at den bare har spist for meget! Håber snart min lille pige bliver rask igen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels hund!
  • #1   2. sep 2010 har i købt ved opdrætter?

    Jeg synes altså der er tydeligt forskel på en ormemave og en tyk mave på en hvalp der er lidt godt i stand.

    Hvalpe får orm, det er nærmest umuligt at undgå -netop derfor giver de fleste (ordentlige) opdrættere osse ormekur nogen gange inden hvalpen rejser hjemmefra


  • #2   2. sep 2010 De fleste hvalpe har spolorm, fandt lige dette på nettet som kan forklare det:

    "Man kan gå ud fra, at alle hvalpe har spolorm, når de bliver født. Den mest almindelige smittevej er fra tæven til hvalpefostrene. Spolormelarver lever i en ufarlig dvalefase i tævens lunger, lever, nyrer og muskler. Disse larver bliver aktiverede i den sidste trediedel af drægtiheden og vandrer til fostrene gennem tævens moderkager.
    Ved fødslen vandrer larverne fra hvalpens lever og lunger til svælget, hvor de synkes og udvikler sig til voksne orm i tarmen. Spolormeæg kan ses i hvalpens afføring allerede 4 uger efter fødslen. Hvalpen kan også smittes med larver gennem modermælken, med spolormeæg gennem omgivelserne og ved at spise rå kødprodukter, som er smittet med larver. Hos ungehunde der er ældre end 6 måneder, vil larver ikke vandre videre, men vil i stedet fordele sig i lunge-, lever-, nyre- og muskelvæv i en dvalefase, hvorfra de hos den drægtige tæve kan aktiveres igen senere i livet."

    Derfor BØR man give hvalpe ormekur og gerne flere gange i løbet af hvalpetiden.

    Syntes du hidser dig lidt op, for du kunne jo have tjekket om den har fået ormekur, og selvom opdrætter giver ormekur i samråd med dyrlæge, KAN hvalpen altså have orm når den flytter hjemmefra.


Kommentér på:
Stakkels hund!

Annonce