{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Jeg var imod forbudet, ikke mere!! {{forumTopicSubject}}

Da forbudet mod MH kom var jeg meget imod dette, jeg synes det var synd disse hunde skulle leve sådan, men samtidig kunne jeg også se noget skulle gøres da det var ved at tage overhånd med overfald og MH der nærmest blev avlet i flæng og herefter næsten givet væk.
Når nu man vedtager en lov, hvorfor er det så folk vælger ikke at følge den, jeg møder hver eneste dag MH uden snor, uden mundkurv og lign, og jeg må indrømme jeg går langt uden om med mine små hunde, mange af disse MH vi møder er ret fremme i skoene, det er ofte unghunde som ejerne slet ikke har styr på.
Vi har en fodboldsbane der ligger lidt skjult her i Aalborg Ø, den bruges nu til træning af MH, dvs det er noget disse mennesker med de hunde selv har opfundet, så når vi andre lufter hund på marken, så skal man dælme passe på man ikke bliver jordet af en masse MH, uden snor, uden mundkurv, og ejere der slet ikke kan kalde dem til sig.
Hvis nu træningen bestod i lydighed så var jeg med, men træningen består i man finder en tyk gren, får hunden til at bide sig fast og snurre så rundt med den. Mærkelig form for træning og fremvisning af sin hund.
Vi taler om en del der benytter dette og fodboldbanen er nu helt ubrugelig da der ligger kæmpe grene over alt på banen.
Jer der gør disse ting, måske skulle i træne lydighed som alle andre, istedetfor at opildne noget som hunden slet ikke må, og giv da for dælen jeres hund mundkurv og snor på så vi andre kan føle en vis trykhed når vi lufter hund, jeg forstår godt hvis loven strammes op igen og jeg beklager, men jeg vil være den førstre til at støtte den, for magen til uansvarlighed skal man lede længe efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg var imod forbudet, ikke mere!!
  • #1   9. sep 2010 Næste gang du ser "showet" må du ringe til politiet. Jeg er ikke for loven, men synes sådan noget "træning" er uacceptabel og især i offentligheden, da det er skræmmende at se på.

• #2   9. sep 2010 "...træningen består i man finder en tyk gren, får hunden til at bide sig fast og snurre så rundt med den."

.. Suk. Dengang vi var i dialog med kommunen omkring muligheden for at få lempet en smule på de meget stramme luftningsregler der er i kbh blev træskænding citeret som et af de største problemer der var mht at få lov at gå med sin hund løs - simpelthen fordi for mange lader/træner deres hunde til at gøre det du beskriver. De her hundejere smadrer simpelthen for meget af vor FÆLLES omgivelser til at man kunne tillade at NOGEN kunne få lov at gå med hundene uden snor i de indre kbh'ske parker.

Og her snakker vi altså udenom aggressive og ustyrlige hunde, for forslaget drejede sig udelukkende om hunde der er styr på.

• #3   9. sep 2010 At ringe til Politiet her i Aalborg er rent til grin, jeg har forsøgt, det er som om de bare venter på tingene skal gå amok, så har de endnu en grund til at stramme op, deres svar er: ja vi kommer når vi har tid.
    jeg har tænkt længe over dette, se hvis man nu gav agressive hunde en mundkurv på, så kunne de for min skyld sagtens gå løs og lege med andre, nu ved jeg godt alle skal bærer mundkurv, men igen jeg ser ikke problemet i de så går løs, tror mig jeg er ikke en hystade, men ja lige præcis dette er i min verden at fremhæve kampgenet hos disse hunde, og man ødelægger skoven omkring, fatter ikke hvorfor de ikke kan købe et stk legetøj til deres hund der er holdbart, eller selv lave noget, nej nej man napper en ny gren, læs tyk kæp, hver eneste dag og som sagt, hvis man talte efter ligger der nok langt over 100 stk dernede nu.
    Hundene er jo meget ophidset og kan ikke kaldes ind, så det går galt en dag, og igen så får hunden skylden, skønt det er manden på plænen der havde forlagt sin hjerne.

• #4   9. sep 2010 Ja, det er simpelthen utroligt at folk ingen respekt har. Jeg ejer selv en MH blanding, men hun har mundkurv på når vi er andre steder end hjemme. - Men desværre er det langt under halvdelen af os der bruger mundkurv. PÅ MED DEN MUNDKURV !

• #5   9. sep 2010 Kennel flindt...nu bor min Mor i Øst, og hun har held HVER gang hun hendvender sig til nærpolitiet med et problem, de tager hånd om det.
    De er selvfølgelig kun på nær stationen ex. antal timer, men når de er der tager de hendvendelser særdeles seriøst.
    Hvilken fodboldbane er der tale om?

• #6   9. sep 2010 Kennel Flindt
    Ja det må være belastende, at folk ikke tænker sig om og viser hensyn.

• #7   9. sep 2010 Det er jo typisk unge fyre og deres mh, leger rigtig tit selv med pinde med vores den gamle hund hvor vi "slås" om den....men vil ikke gøre det med vores andre store hunde, det er helt unødvendig træning i bid/jagt instinkt......

• #8   9. sep 2010 Hej Kennel Flindt's Shih tzu

Prøv at læse dit indlæg igen, hvem er det i virkeligheden du er imod og har et problem med? Det er jo ikke hundene, men ejerne. Tror du det bliver bedre, når disse unge får en anden hund og opføre sig på nøjagtig samme måde? Jeg kan ikke se hvorfor dette får dig til at gå ind for forbud, alt hvad du skriver viser netop, at det er ejerne, der er fjolser og at det bør være dem man sætte ind imod. Man kunne i øvrigt fint sætte ind imod dette med den gamle hundelov, der har bare ikke været vilje til dette.

Mvh
    Louise

• #9   9. sep 2010 Kennel Flindt

Prøv med noget medie istedet for.
    Hvis sådan en historie kom fint på forsiden, inkl. manglen på respons fra politiet - så ku det være de ku få fingrene ud af donuthullerne.

• #10   9. sep 2010 Amanda.........jeg giver dig så ret!!!!!
    men desvære er det ikke kun i ålborg....det er bestemt også her mine børn tør ikke gå med vores hunde og jeg må indrømme jeg somme tider har ulovlige ting i lommen nå jeg går tur...og ja at ringe til politiet....det er så meget til grin...eller rettere...JEG er til grin mener de....det er sgu flot at man ikke kan gå en tur uden at møde disse mennesker og deres hunde uden snor og uden mundkurv............noget må kunne gøres

• #12   9. sep 2010 Hvis ikke politiet handler, ville jeg kontakte medierne. Simpelthen.

Når hundene ikke engang kan få disp af justitsministeriet til at træne uden line og mundkurv i fx DcH så skal de slet ikke have lov til at udøve sådan en omgang nytteløs træning.

Suk, og det var jo netop sådanne idioter som man ved aldrig vil efterkomme den nye hundelov alligevel.

• #13   9. sep 2010 De skal bare lære at at styre de lortehunde.

• #14   9. sep 2010 Andreas N

Det er vel ikke anderledes end alle andre hunde?

• #15   9. sep 2010 altså når jeg hører om sådan noget der blir jeg sq lettere deprimeret... det er jo direkte forkert :S... hvis man ikke vil adlyde mundkurve loven kunne man i det mindste prøve at bevise det ikke er nødvendigt ved at have en sød, kærlig og lydig hund... istedet for bare at svinge den rundt i en stor gren...

• #16   9. sep 2010 Louise N: Næ. Absolut ikke. Hund uden snor, har man bare at have styr på. Og hunde der bliver "trænet" i at æde kæppe og knække dem....ja hvad skal man sige altså. Det pisser mig bare vildt af. Jeg har især ondt af dem som gør meget ud af at få en god og velopdraget hund.

• #17   10. sep 2010 Jeg skal se om jeg kan huske at besvare de fleste indlæg.
    Altså den her fodboldbane ligger når man kommer fra stien ved skallerupvej og går ned mod hundeskoven på bodumvej, der hvor man drejer ned til venstre mod plantecenteret, ligger der en stor mark onde bag ved som mange bruger til hundeluftning, op til den støder så denne lille fodboldbane hvor der trænes.

At gå til nærpolitiet, tja det sker jo aldrig når der er åbent der, jeg har prøvet, men de kan jo ikke se det foregår.
    Faktisk er denne træning meget fast, den ligger fra kl er ca 18-20 og nu kommer vi til det værste, det er IKKE unge mennesker der laver disse ting, det er sørme voksne mænd fra omkring 35 til 50.

Jeg har også overvejet at fotografere det hele eller optage en film og sende den til medierne, men jeg vil helt ikke ramme nogle forkerte som faktisk bruger mundkurv, derfor synes jeg lige præcis dette er så hamrende svært, på den anden side vil det blive disse mennesker der har de hunde der er til farer for andre, for der er jo ingen tvivl om, træner man på denne måde, uden iøvrigt at have nogen som helst form for kontrol på hunden iøvrigt, ja så kan det kun ende galt, og det er jo også hvad vi andre oplever gang på gan, de går helt i panik når de ser vi kommer og nærmest kaster sig over deres hunde, som gør, og knurre.

Der var en der skrev at det jo var ejerne jeg var imod ikke racen, nej jeg er ikke imod racen, problemet med denne race er blot at de bider så enormt hårdt hvis det går galt og med den indlæring at man ikke skal slippe igen, ja lad tanken ligge i luften.

Sidst en skrev hvor er alle dem der ikke vil bruge mundkurv henne i denne debat, tja hvis man ligefrem vil stå frem og sige man ikke bruger den, må man have en virkelig god grund til at ville ødelægge tingene for dem som faktisk er ansvarlige.

Jeg har små hunde, de må gerne lege med store hunde, men sommetider tænker jeg lidt på hvorfor folk ikke lige overvejer en ekstra gang om de hunde der skal lege i virkeligheden passer sammen.

Kommentér på:
Jeg var imod forbudet, ikke mere!!

Annonce