{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Tablet - For & imod? {{forumTopicSubject}}

Heej .

Nu er jeg jo snart færdig på HF, og kan godt mærke at jeg er nød til at blive mere struktureret omkring noter og sådan, når jeg starter på min videregående uddannelse.

Jeg er blevet ret interesseret i disse tablets, dog mest Microsofts surface, men ellers har jeg også kigget på samsung og apple.

Pt. skriver jeg i hånden, også har jeg sådan en 10 tommers acer studie computer, men den er ulidelig. Fik den af Martin fordi jeg længe havde sagt jeg synes de var søde og gerne ville have en til at tage med i skole, men havde jo aldrig brugt en.
- Den fryser konstant, den kan slet ikke følge med til hvad jeg laver hele tiden faktisk.

Hvad ville i anbefale, jeg kender ikke rigtig forskellen. Jeg har Windows 8 på min normale computer, og kan egentlig meget godt lide det (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tablet - For & imod?
  • #2   21. feb 2014 Jeg gav min kæreste en Sony xperia z i julegave, og den er super! Han bruger den blandt andet på studiet, når hans bærbare er "overkill" at have med, og det fungerer fint smiley

• #3   21. feb 2014 Asus eller Lenovo er godt kram.

• #4   21. feb 2014 Jeg ville tage en windows 8 tablet, ganske simpelt fordi det er nemmere mht programmer, udskrivning, samt andet forskellige ting du beder den om.

Endvidere skal du ikke bruge en tablet hvis du ikke har tænkt dig at købe tastatur til..

Men det kommer jo også an på hvilket studie du skal hen til? Skal du bruge excel, er det bedst med w8 tablet pga programmer.. Skal du nøjes med at skrive kan enhver tablet bruges, men husk for guds skyld at finde et tilbud incl tastatur, det kan godt være et helvede og dyrt at finde et tastatur.. det render nemt op i 1000-1500 kr for et tastatur

• #5   21. feb 2014 Jeg er jo så Apple fan, så du kan nok regne ud, hvad jeg vil anbefale smiley

Har også en Samsung Galaxy tab 2, den kan slet ikke måle sig med iPad... Den har min søn fået smiley

• #6   21. feb 2014 Det er ikke nemt når i alle anbefaler noget forskelligt altså smiley

Kim - Tænker at jeg skal have et tastatur med til den (:

• #7   21. feb 2014 mine to skoleunger har hver en ipad, tastatur til 299,- til.
    min mand og jeg hver en Lenovo, jeg dog bare en bærbar, hans er en kombi, hvor du kan hive skærmet af og bruge den som tablet. vi har begge W8 på med officepakken, da jeg også bruger exell mv.
    min ældste søn har en Asus på HF.
    Så det er et spørgsmål om smag og behag hvad man kan lide og har brug for.
    men et er sikkert, HP kommer der ALDRIG ind i huset igen, mage til makværk.

• #8   21. feb 2014 Hvis du køber en tablet, hvad enten det er iPad eller Android, vil du løbe ind i diverse ting så som guides ikke findes f.eks. excel, kun til windows, evt mac. Dertil kommer der Java og diverse programmer findes simpelthen ikke til hverken iPad eller tablet.. Eller jo, men så skal du til at læse forskellige guides og sætte dig ind i det specifikke program.

Du kan også være heldig at løbe lige igennem, men på mit studie, hvor der skal bruges f.eks. excel, og deres interne net kun kunne køre på bestemte browsere ville det være rigtig bøvl..

Derfor w8 tablet..

Til f.eks. 10'ende eller gymnasie er en normal tablet med et skriveprogram fint.. Men ville ikke anbefale det til videregående udd.

Smilla - Jeg har din storebror tf300t og det er lidt en gang skrammel synes jeg, endvidere er det svært at finde tastatur til asus fordi mærket ikke er særlig stort. Det kan dog godt lade sig gøre hvis man gider betale kassen for det

• #9   21. feb 2014 Måske det hjælper lidt.
    - Jeg vil gerne uddannes til administrationsøkonom og her er en oversigt over mine - forhåbentlig - kommende fag (:

Men tænker jeg gerne ville bruge one note, word og excel som udgangspunkt?
    - Eller som minimum noget der MINDER om one note.

• #10   21. feb 2014 Ville klart vælge en w8 tablet så.. Men det er bare min mening smiley
    Hvis du gider at side og bøvle lidt med programmer og bruge google til at finde rundt, så kan de andre også godt gøre det.. Det er bare lidt mere besværligt smiley

• #12   21. feb 2014 Elsker min tablet når jeg skal spille Hay Day smiley

• #13   21. feb 2014 Har du nogen ide, hvor meget du ville skulle bruge det numeriske tastatur? Tænker der er en del økonomi...men ved ikke om det kun er en teoretiske del. Jeg ville blive vanvittig irriteret hvis jeg skulle bruge tallene ovenover bogstaverne og ikke havde det numeriske tastatur...

• #14   21. feb 2014 Linda - Nej desværre ikke. Jeg har ikke haft mulighed for at se deres økonomi timer, men jeg tror ikke det er overvældende økonomi, men tænker det kan tages til den tid ? (:

• #15   21. feb 2014 Det var også mere med henblik på om du ville savne det numeriske tastatur smiley

Men det giver da ingen mening når det er en økonomi uddannelse smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 275
    #16   21. feb 2014 Til skolebrug er tablet helt fint.
    Du skal bare sørge for at vælge en tablet med en god batteri leve tid, en der har nok plads og self. en du føler du kan finde rundt på og bruge funktionerne fornuftigt.

Personligt er jeg stor modstander af apple, jeg holder mig udelukkende til Android når det kommer til tlf og tablet, Windows føler jeg ikke er udviklet nok til at være fuldt ud funktionsdygtigt, og android samarbejder rigtig fint med windows computere smiley

Til både android og apple kan du downloade app'en Evernote, den er PERFEKT til skolebrug. Du kan skrive notater ned, optage lyd hvis du føler du har brug for at høre hvad læreren siger igen, den kan også video optage, det er nemt at overføre word, excel, powerpoint filer osv. igennem intranettet eller wifi hvis dine lærere vil og kan self. smiley

Jeg har selv brugt Samsung Galaxy Tab 3 til skolebrug og har været ovenud glad for det. Og man kan også sagtens tilkøbe tastatur til Samsung's tablets, eller enhver anden, de kan købes billigt på ebay og amazon, både hvor de tilkobles via bluetooth og usb/miniusb smiley

• #17   21. feb 2014 Ville til hver en tid vælge Surface som du også selv nævner, fordi der er word, excel, powerpoint osv. på fra start (hvis du køber RT'en), USB porten er bestemt også en kæmpe fordel

Jeg brugte den HVER dag under skoleforløb og køb type tastaturet til, IKKE touch, det fungerer ikke når man skal skrive hurtigt med noter smiley

• #18   22. feb 2014 Hvad er forskellen på rt og 2eren eller hvad den hedder?

• #19   22. feb 2014 Lige pt, så tror jeg at jeg foretrækker denne:
    (link fjernet)

• #20   22. feb 2014 Ville til hver en tid vælge ipad....

Der kan jo til de nye modeller gratis hentes pages,numbers osv...

• #21   22. feb 2014 René - Jeg brøds mig generelt ikke om Apple smiley Jeg synes det er for dyrt til det man ofte får. Jeg har haft iPhone to gange og 1 mac computer, dengang de lige var kommen, og er altid blevet skuffet.

• #22   22. feb 2014 Det er jo også fint nok, hvis man vil nøjes med det næstbedste smiley

samtlige af vores samarbejdspartnere på skolen anbefaler ipads fremfor de andre.

Apple er bare det længere fremme

• #24   22. feb 2014 Rene - Smag og behag er jo forskelligt smiley

Smilla - Tak for din mening (: Heldigt at have en far der er IT chef smiley

• #25   23. feb 2014 Den der hedder Surface Pro er mere en computer end en tablet smiley

Den du linker til har også officepakken med i

• #26   23. feb 2014 Maria - pt overvejer jeg kun surface og surface 2. Primært fordi at jeg aldrig får penge til en surface pro, det synes jeg er liidt for dyrt for en tablet smiley

• #27   23. feb 2014 Den var heller aldrig i mine overvejelser, jeg har så den "gamle" som hed Surface RT, nu hedder den nye bare Surface smiley

Jeg synes du skal købe den i Elgiganten, ikke for at reklamere - men her kan du indenfor 14 dage returnere varen hvis du ikke lige skulle være til surface, det var i hvert fald en fed sikkerhed for mig smiley

• #28   23. feb 2014 Der er da normalt 14 dages fotrydelsesret eller er det noget særskilt du mener?

• #29   23. feb 2014 Ja i ubrudt emballage smiley

Hvis du køber den i Elgiganten kan du tage varen i BRUG og se om det er lige dig, hvis ikke kan du gå ned med den igen og få pengene tilbage.. Har ikke oplevet andre der tilbyder den service

• #30   23. feb 2014 aah okay (:

• #31   4. apr 2014 Jeg er så endt med iPad air smiley

Kommentér på:
Tablet - For & imod?

Annonce