1.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

tablet problemer. tablet problemer.

hej alle i kloge hoveder her på HG smiley
jeg håber der sidder nogle ude blandt skærmene der kan hjælpe mig med et problem. jeg er den heldige ejer af en ubrugelig samsung tablet (mener det er en tab 3) jeg har i de sidste par dage haft opladnings problemer med den, den er sat til oplader og ifølge skærmen oplader den. MEN! hver gang jeg tænder den siger den 1% batteri og det er mig simpelthen uforståeligt når den nu siger den oplader :(? er der nogle af jer der har oplevet det samme eller har nogle råd til hvad jeg kan gøre? den er 1-2 år gammel men er knap nok brugt og mine papirer på den (inkl. forsikring og garanti) forsvandt i mit flytterod - men kunne jeg eventuelt tage den med i butikken uden papirer på den og få det ordnet:(? (de har vel mit køb i en database ved køb over x kroner?) eller er løbet bare kørt for min ubrugelige og næsten ubrugte tablet?
råd modtages med kyshånd! :-*
ps. undskyld hvis det er skrevet lidt rodet, det er skrevet på min mobil og det er lidt besværligt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tablet problemer.
  • #1   12. jan 2014 Hvor har du købt den henne?

• #2   12. jan 2014 Bruger du den originale oplader? For en alm. oplader til f.ex. telefonen, ka ikke lade den op....

• #3   12. jan 2014 Maria D: den er købt i "håndkøb" i fona.

Annelise h: jeg bruger original oplader og kan ikke forstå den siger den oplader men ikke tager imod strøm alligevel smiley

• #4   12. jan 2014 Fona plejer at have det i deres system, dog kræver det du har oplyst navn/og eller nr. smiley

• #5   13. jan 2014 Lyder mærkeligt.... tag den til Fona, så de ka kigge på den. Der må være en fejl et eller andet sted, enten ved oplader, eller i selve batteriet...

• #6   13. jan 2014 Batteri defekt.
    Tag det ud og læg det i fryseren en 8 timers tid, så kan det muligvis lades op igen.

• #7   13. jan 2014 allan: den er jo ikke lige til at åbne, den har jo ikke noget bag cover som fx en mobil? og hvad sker der ved man ligger det i fryseren?:) altså jeg tænker hvad gør det for batteriet?:)

• #8   13. jan 2014 fona har dine oplysniner i computeren da jeg var der nede og sagde jeg havde fået smidt min garanti væk skulle de bare have mine oplysniner også fandt de mig..

• #9   13. jan 2014 Super, tusind tak smiley jeg vil prøve at gå ned med den. Ved i om det SKAL være i samme butik som jeg købte den i eller er det ligemeget?

• #10   13. jan 2014 altså jeg havde købt min i holbæk men fik mine oplysniner vist i københavns fona

• #11   13. jan 2014 Du kan læse om de recovery metoder på nettet, det er en slags sidste chance, men kan batteriet ikke komme ud, så er der ikke noget at gøre.
    Prøv også sitet www.fixit.com de har rep vejledninger på rigtigt mange mobiler, tablets osv, samt youtube vejledninger.
    Der findes andre sider, fixya og sikket mange andre.
    Lad os høre hvad du finder ud af.

• #12   13. jan 2014 Som regel skal det bare være på sjælland, hvis du har købt den i en by på Sjælland.

Ved at i Elgiganten kører de det sådan, der kan du ikke tage til Odense eller til Jylland for at få dine kvitteringer, hvis varerne er købt og registreret i systemet på Sjælland.

Men du HAR altså oplyst navn/tlf. nr. eller lignende ved køb af tabletten ikke? smiley

• #13   13. jan 2014 Maria d: jo, jeg har jo underskrive nogle papirer og sådan, men er jo flyttet fra Århus til København, så håber da de stadig har mig i systemet herover også :).
    Allan: tak for det smiley det vil jeg lige sætte kæresten til at kigge på for jeg er bedre til at ødelægge ting end at ordne dem, også selvom jeg følger en guide! smiley

• #14   16. jan 2014 Nogen af de nyere gadgets er heller ikke bygget til at private skal kunne åbne dem, og der skal ofte bruges specielt værktøj, men det sælger nogen af de sites også.

• #15   16. jan 2014 Nu siges der at en til ene telfon ikke kan oplade den, det kan den.

Har du en lader med samme stik til en anden enhed prøv den.
    Prøv at lade via USB på en computer.

For det kan sagtens være laderen det er galt med, eller stikket i tablet.
    Jeg kender f.eks. en der har en iPhone det kan KUN lades via USB på en computer.

• #16   16. jan 2014 Min Samsung tablet kan ihvert tilfælde ikke oplades via telefon opladeren. Det er prøvet. Der er simpelthen ikke power nok på. Jeg har ikke prøvet via usb på comp.

• #17   16. jan 2014 Ryan - den har ikke samme stik som min mobil så den vej kan det ikke bruges (altså oplader til mobil-tablet) og kan ikke "overføre" strøm fra telefon-tablet.
    Har prøvet med USB ladning fra min kærestes computer og resultatet er det samme (1 - MAX. 2& strøm)

Jeg har desværre ikke været inde med den endnu (er på kursus og har haft travlt) - men håber helt sikkert de kan/vil gøre noget ved det!

• #18   16. jan 2014 Mange mobiler har en lader med usb stik og så man bruger samme ledning til computeren.

Men umiddelbart syntes jeg det lyder som et defekt batteri.

Kommentér på:
tablet problemer.

Annonce