3.911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Advarsel Stenfrugt! Advarsel Stenfrugt!

Mine gode venner har lige mistet deres 3½ år gamle Cavalier, som havde spist mirabeller. I stenene findes et stof, som er farligt for hunde! På trods af hurtig indsats til behandling hos dyrlæge. Kl. 17.30 havde hun det fint, næste morgen var hun væk!
Jeg vedhæfter linket til artikel i Vi med Hund!
(link fjernet)
PS: Mine egne spiser dem som bolcher, men det må slutte nu!

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel Stenfrugt!
  • #1   9. sep 2010 Dejligt at vi som det første fældede det blommetræ vi havde i vores have.

Tak for info.

• #2   9. sep 2010 Ej, hvor er det trist!! Sådan noget ville jeg umiddelbart ikk tænke over..

• #4   9. sep 2010 ja de kan blive vildt syge. Min han var mega syg sidtse år som følge af han havde guffet af blommerne i haven. Der var dog ingen sten der sad fast men han var fyldt med så meget gas i maven og han sked blod og kastede op. Han har sjovt nok ikke været i blommerne i år.............

• #5   9. sep 2010 EJ det var da rart at vide. Vi har også blommer i haven som Balto en gang imellem slikker lidt på.. han spiser dem dog ikke rigtig så han kommer aldrig ind til stenen, men alligevel meget rart lige at vide at de ikke kan tåle det... Vidste jeg ikk...

• #6   9. sep 2010 vi har et mirabelletræ i vores have.....det skal også fældes...heldigvis spiser hundene ikke bærrene, men ned skal det alligevel....jeg er træt af alle de bær der falder ned

• #7   9. sep 2010 Ja vi har naboens æble og blommetræer ind over vores have og for pokker hvor er det træls med alle de rådne frugter der ligger på græsset....

• #8   9. sep 2010 bare for at være en partypooper.. men jeg kender én, hvis tante er kemiker - og hun har undersøgt det, og siger at der stadig er giftstoffer i frugtkødet og grene.

I marsvineverdenen har vi været obs på det i årevis, og har heller ikke givet grene fra stenfrugttræer netop pga. giftindholdet.

• #9   9. sep 2010 Babe var osse meget syg sidste år pga hun havde spist kirsebær

startede med forstoppelse, kom til dyrlægen og fik ordnet det, om natten fik hun oppustet mave som bare fanden og røg ind igen, og havde så hård mave et par dage

var en hård uge for os begge

vi går stor bue uden om træerne nu, ikke om vi skal risikere noget igen

• #10   9. sep 2010 Uhaaah Fahra spiste nogle den anden dag, nu bliver man da helt nervøs..:(

• #11   9. sep 2010 Hmm må nok hellere holde vovsen fra blommerne...

• #13   9. sep 2010 jeg var faktisk ikke klar over at giften også var i frugtkødet

• #15   9. sep 2010 må jeg lige spørger ind til det med nødder der står på linket? gælder det også alm. nødder? altså hasselnødder?
    for vi har to træer i vores have og naboen har 3. og mine tager sommetider en nød og tykker lidt på.

• #16   9. sep 2010 Så ryger vores mirabelletræ også, for det har længe irritereet mig.
    Dina ligger tit og gnasker på stenene.

Michelle - nødder er også ggiftige for hunde.

Vi har hasselnødder i haven, men det er lykkedes mig, at lære hende, at det er forbudt tat tage dem.

• #17   9. sep 2010 hanne. ja jeg har prøvet. men det er sq svært at få dem til at lade være. især de to små piger.
    problemet er at vi bor til leje. og det er ikke sikkert at jeg kan få lov at fælde træerne hvis jeg spørger om lov.

• #18   9. sep 2010 Michelle: Jeg har fundet en hjemmeside om vores race. Og der er oss en liste om hva der er farligt for hunde. Om nødder står der:

"Valnødder og macadamia-nødder er særligt giftige. Konsekvensen kan være alt fra opkast og lammelser til død. Inden for 12 timer vil dit dyr udvikle forskellige symptomer, miste balanceevnen, feber, opkast og forhøjet puls. Symptomerne kan være voldsommere, hvis din hund har spist nødderne med chokolade. I så fald er der risiko for nyresvigt, og at hunden dør."

Der står godt nok ikk noget om hasselnødder, men jeg tør ikk at tage chancen.
    smiley

• #19   9. sep 2010 Hmm.. Mine æd kirsebær sidste år,for fuld skrue.. Godt der ingen bær er på i år og må i gang med saven..

• #20   10. sep 2010 Ja, jeg har selv tænkt på det som naturens spisekammer, men det er åbenbart ikke alt, der kommer under den katagori!!

Kommentér på:
Advarsel Stenfrugt!

Annonce