1.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

HJÆLP ÆNDRE ADFÆRD OVERFOR SINE HVALPE HJÆLP ÆNDRE ADFÆRD OVERFOR SINE HVALPE

Min chihuahua fik tre små fine hvalpe den 30.aug.. de er så 11 dage i dag og hun har passet dem godt... men de sidste 2 dage har moren ændret adfærd over for dem.. hun kan ligge helt stille ved siden af dem i kassen, mens de så trygt sover, og så begynder hun at knurre og lidt efter nabber/bider hun dem, så de hyler helt vildt.. hun gør det også nogen gange når de spiser..
De har heller ikk taget så meget på de sidste 2 dage som de ellers har.. den ene har kun taget 16 g og de andre 2 ligger på omkring 30 g.. men de andre dage hvor har vejet dem, har de i snit taget ca 40 g på alle sammen.. har vejet dem hver 2 dag, siden de blev født, for at følge dem..

Er det normal adfærd? kan jeg gøre noget for at afhjælpe det..? hun er også begyndt at ville med når jeg køre.. ringer selvfølgelig og snakker med dyrlægen også, men ville være dejligt at høre om i har oplevet det samme...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ÆNDRE ADFÆRD OVERFOR SINE HVALPE
  • #1   10. sep 2010 har du tjekket hendes yver?
    måske har hun fået yver betændelse.
    hvordan ser hun ud bagi?
    er hun ren,eller lugter hun?
    hun kan ha fået noget betændelse.jeg ville få dyrlægen ud, hun lyder til at ha det lidt dårligt

• #2   10. sep 2010 Hendes yver ser fint ud, og de må også gerne spise.. og det ikke kun når de spiser hun bliver sur på dem... Det er ikke hele tiden hun er sådan..
    Hun bløder meget lidt, og hun lugter slet ikke..
    Hun er frisk, glad og spiser, drikker, tisser og laver som hun plejer..

Skal også have dyrlægen ind over, men måske andre havde oplevet det samme...

• #3   10. sep 2010 det er nok det bedste,når det ikke er yveret,har hun feber?

• #4   10. sep 2010 Hun kan godt amme selvom hun har yverbetændelse. Afsted til dr. Dyr inden det går helt galt med hende. Hun må have det skidt et eller andet sted, ellers vil hun ikke ændre adfærd så hurtigt.

• #5   10. sep 2010 Nej jeg ved der er noget galt.. Der er jeg ikke i ivtl om.. Jeg har fået en tid ved dylægen i dag kl 13 så får jeg af se hvad han siger..

Hun har ikke feber, er frisk og glad..

Vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke skrev denne indlæg fordi jeg ikke viste om hun skulle til dyrlæge for have under alle omstændighed tænkt mig at ringe til dr.dyr.. Jeg ville bare høre i havde prøvet noget at det samme, og om man kan hjælpe hende.. Eller hvalpene, det jo synd hun napper dem, så de hyler...

• #8   10. sep 2010 Venter spændt !

• #9   10. sep 2010 Kryder fingre for hende smiley

• #10   10. sep 2010 Så der lidt opdatering herfra.. Sussi fejler intet, hun er sund og rask. Der var ikke feber, ikke yverbetændelse, ikke underlivsbetændelse.. ikke noget.. Hun fik lidt smertestillede hvis hun skulle være lidt øm nogen steder.. Og nogle piller hun skal have hver dag, som skal gøre hende mere tryg.. Det ikke noget der skader hverken hvalpe eller sussi.. Det kunne også skyldes hun er ung oven i og det er hendes første kul hvalpe.. Jeg fik for en sikkerheds skyld modermælkserstatning med hjem, hvis hun ikke ville give dem nok over weekenden.. Så de blive vejet hver dag nu.. Jeg skulle også prøve at tage hende med på nogle lange ture, så hun vil blive glad for at se dem når hun kommer hjem.. Lige nu ligger hun bare med dem, og hun har ikke endnu bidt eller knurret af dem.. så det bare dejligt..:)

Kommentér på:
HJÆLP ÆNDRE ADFÆRD OVERFOR SINE HVALPE

Annonce