{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Amstaff med alene-hjemme problem!! :( {{forumTopicSubject}}

Hej min dejlige Amstaff hvalp på 8 mdr. er ikke så glad for at være alene hjemme. Den kradser/graver i min væg og i mit tapet, og hvis jeg er rigtig uheldig syntes han også at min seng smager godt! Jeg har Prøvet at sætte ham i et hundebur (sådan et klap-sammen) bur man kan have i bilen! Det kan han åbenbart åbne med hans pote. Han åbner håndtaget man lukker ned, og så kommer han ud. Da jeg kom hjem havde han slået hans snude for at komme ud. Det er ikke noget vildt! han har bare fået et lille sår! Han havde revet en af siderne indad, og så var han kommer ud på den måde. Nu har jeg købt 10 hængelåse, og sat dem hele vejen rundt på alle siderne, og alle håndtagene i buret, så han ikke kan komme ud. Og det virker også indtil videre! Jeg har overvejet at købe sådan et dyrt hundebur ud af stål (de der bure som er rigtig kraftige). Så er jeg sikker på at han ikke kommer ud. For med tiden river han måske det andet fra hinanden. Men jeg ved det ikke. Ellers havde jeg overvejet at komme en mundkurv på ham når han er selv, for han er ikke så glad for at være i buret! MEN indtil videre går det fint.
Men vil bare lige høre jer ad om der er nogle af jer der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at han bliver bedre til at være alene hjemme ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff med alene-hjemme problem!! :(
  • #2   14. sep 2010 Din hund er jo slet ikke tryg ved buret smiley :o

    Har du trænet ham til at være i det? Vænnet ham langsomt til det?
    For lyder godt nok ikke sådan!
    Det er ikke meningen at hunden skal komme til skade når den er i et bur.. Så er det netop at bur går hen og blir en afstraffelse og ikke et safe place som hunden nyder...

    I mine ører lyder det som om du skal helt tilbage til basis og starte forfra med at lære ham enten at være alene hjemme i det fri, eller som minimum at kunne nyde sit bur når han er derinde!
    Alt andet er SYND for din hund


  • #3   14. sep 2010 Han får en gåtur på 15 min om morgenen. Han kan umuligt kede sig for han har både et tov, et stort kødben med benmel og hud på, og en okseknogle med noget indeni, som han skal bøvle med at få ud. Og ja han er blevet vænnet d´til buret, da hans hundekurv står inden i buret, han går frivilligt ind i buret når jeg er hjemme, og sover inde i buet om natten. Og han siger heller ikke noget når jeg lukker det. Men hvis jeg går så bryder han sig ikke om det.

  • #4   14. sep 2010 Hvor længe er han i bur?
    Og hvor stort er det bur?

    Og hvor meget aktivering giver du ham?

    Og så kan der jo være MANGE ting der spiller ind på hans adfærd som kan være SMÅ ting der har stor betydning for ham.. så svært at råde ud fra så lidt info. Men man skal jo træne alene hjemme og bygge dette op langsomt.. UDEN at overskride hundens grænser.

    Og så ville jeg altid have et tv eller radio kørende så hunden ikke følte sig alene.. men har du stimuleret ham med MENTAL træning så burde han jo sove.. men hvis han føler ansvar for dig så har han svært ved at være alene fordi han er bekymret for hvad du laver og om du overlever UDEN HAM.. men for at vide HVAD den egentlige årsag er kræver det mere info. De råd der kommer med så lidt info vil kun være symptombehandling og fjerner ikke årsagen.. smiley


  • #6   14. sep 2010 prøv noget aktivering inden du køre så hunden er træt... og prøv evt feromonspray..

    http://www.dogshop.dk/shop/dap-spray-60-2939p.html

    det bruger vi til vores når de skal ud og prøve nye ting elelr der er noget de er utrygge ved...



  • #7   14. sep 2010 vil også sige 15 min er for lidt...
    vores hvalpe på 3 mdr ville kede sig med så kort en tur..
    hunden skal også mental stimuleres...
    lad hunden søge efter sin mad, lav nogle træningsøvelser...
    hunden har brug for at blive træt i både krop og hoved...


  • #8   14. sep 2010 Altså vi er også meget knyttet til hinanden. Han er mors lille baby. Og jeg plejer at have ham med overalt bortset fra når jeg jo er i skole. Buret er rigtig stort. Hans hundekurv kan sagtens være derinde. Det er vel 120 cm langt. 100 cm højt. 90 cm bredt. Han er max 6 timer i buret.

  • #9   14. sep 2010 6 timer... det var lang tid, hvis han kun er luftet 15 min inden han skal derind...

  • #11   14. sep 2010 Har du lært ham og være alene? Og hvordan.

  • #14   14. sep 2010 Så ligger problemet altså i at du har overført ansvaret til din hund kan jeg se;-).. dvs han føler at DU er hans hvalp som han skal passe på;-)
    DERFOR kan han ikke lide at du forlader rummet.

    Følger han dig generelt og kommer og er MEGET kontaktsøgende?

    Det er ikke sundt for hunden at vi overfører vores menneskelige følelser på hunden.. det gør at de MÅ tage ansvaret da flokken ellers ikke overlever og kan nedlægge bytte..

    Og 6 timer er lang tid hvis han ikke får mere end 15 min gåtur inden du forlader ham..og så kan en stresset hund jo altså slet ikke slappe af og sove fordi den HELE tiden skal holde øje med ejer og er ejer væk så er den bekymret for om denne nu også OVERLEVER ude i den farlige verden.. Så måske skal du ind og arbejde med at slippe dit behov så din hund ikke behøver tage ansvaret for dig.. og nogle hunde har faktisk behov for at kunne slappe af og være alene også selvom man er hjemme.. det er specielt hunde der stresser og kører højt og det ligger jo i amstafferne fra deres oprindelses brug - her skal de jo køre hurtigt op for at overleve;-)


  • #16   14. sep 2010 Da han var helt lille kunne han godt være alene men så efter min ferie på 6 uger gik det galt. Da han skulle lære at være alene hjemme dengang han var helt lille gik jeg bare fra ham i lidt tid, og kom tilbage igen, Og så gik jeg ned i byen for at handle, og så blev jeg nede i byen lidt længere.og så tilsidst gik jeg bare i skole. Og det fungerede fint. Men nu går det ikke længere.

  • #17   14. sep 2010 For det første skal du starte helt forfra med alenehjemme træningen, så det kræver noget ferie..

    Når det er gjort

    Gåtur om morgenen 15 min. tjahh havde det været 15 min. med spor, så kunne det gøre det, men ellers ikke... Sæt min. en halv time af + tid til mental træning, såsom spor, eller morgenmad ud på en græsplæne, eller alm. lydigheds træning... Så du må sætte uret noget tideligere;o))

    Så er der lidt tips man kan gøre brug af, (når der er trænet alenehjemmetræning igen)

    Forlad aldrig hunden, lige efter jeres morgentur, giv ham omkring 20. til at falde ned igen..

    Lad en radio eller fjernsyn være kørene.

    Lad ham ikke have for mange ting at vælge imellem, lav istedet feks. en KONG, med opløst, foder, leverposteg, dåsemad, og put i fryseren aftenen før, den giver du ham når du går..

    Sov i mange nætter i den samme t-shirt (der må gerne svedes kraftigt) :o)) og lad ham have den, når du ikke er der...

    Og så i det hele taget begynd at have mental træning som en fast del af hans hverdag, så vil du opleve en helt anden hund, er jeg ganske sikker på...
    Vores har fra start haft mental træning som en stor del af hverdagen, det første år af deres liv får de ikke lange ture, da vi vil skåne hofter, så derfor svømmer vi også en del med dem, så det vil jeg også anbefale og aldrig har én af dem været destruktiv, eller bange for at være alene... ( Vi har haft video oppe, og der soves bare igennem)...


  • #19   14. sep 2010 har du trænet ham til at være alene hjemme?
    det er nemlig ikke noget de automatisk kan finde ud af. det skal de først lære.

    jeg ville starte helt forfra på alenehjemme træningen smiley


  • #20   14. sep 2010 Og JA han er meget kontaktsøgende når jeg lige er kommet hjem, som vel er meget normalt. Men han kan godt være meget kontaktsøgende også når jeg er hjemme, hvor han kommer hen og ligger poten op på mit skød, og vil have at jeg skal snakke med ham. Så snakke jeg med ham i 5 minutter , og nogen gange længere tid, og så er han glad. Men er Amstaff er normalt også meget kontaktsøgende, og skal have meget opmærksomhed og kærlighed når den er hvalp!! Det har jeg i hvertfald fået af vide !

  • #21   14. sep 2010 jeg har lige lært at det at kaste pind, bold eller tov er en RIGTIG dårlig idé...
    det er noget med dens instinkter, det tager et split sek. at køre hunden op, det er stressende.. og det tager hunden 3-6 dage at komme ned igen...
    det må nogen herinde kunne forklare lidt bedre


  • #22   14. sep 2010 Hvis jeg ikke må kaste med pind eller bold hvad skal jeg så lave med ham når han ikke har snor på ?

    Og hvad kan jeg gøre for at gøre ham mentalt træt udover at ligge hans mad så han kan søge efter det?


  • #23   14. sep 2010 vi træner mange ting her hjemme.
    sit, dæk, pote, goddag, og hver gang én ting hænger ved så lægger vi nyt på...
    man kan træne med små spande.. lægge gotter under én og så skal han finde den.. man kan købe meget forskelligt til at stimulerer dem med, de fleste dyrehandler har et bredt udvalg.



  • #24   14. sep 2010 (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #25   14. sep 2010 Okay så vil jeg prøve med noget af det der aktivitetslegetøj :o)
    Selvom at han også har hans ben .
    Han kan allerede en masse tricks, men jeg må bare putte flere på så.. Så jeg kan gøre ham træt på den måde :o)


  • #26   14. sep 2010 ja... bare husk, aktivetetslegetøjet er noget I sammen leger med mens du er hjemme...

  • #27   14. sep 2010 Okay .. Må den ikke have det når den er alene hjemme ? smiley

  • #28   14. sep 2010 Jeg vil sige at det med at de ikke må lege med pinde, bolde mm. er noget vrøvl !
    Min tæve ELSKER pinde, og det er noget hun har lært sig selv.
    Hun elsker når man kaster pinden og hun skal hente den, og når vi går hjem igen bærer hun frivilligt selv pinden med hjem, fordi hun er så glad for den..
    Jeg synes på ingen måder at hun bliver overgearet eller noget i den stil når vi kaster med pind.. Og så længe hun elsker det så meget, synes jeg da at hun skal have den glæde smiley
    Så jeg vil sige at hvis din hund elsker at lege med bolde eller pinde, så fortsæt du bare med det smiley


  • #29   14. sep 2010 Shieva: jeg siger kun videre hvad jeg har fået at at vide...

    der var et langt foredrag om bl.a. det da vi var til hundemarch... og der fortalte Rie..... finder hende lige om lidt... at det var meget stressende for hundene... så jeg fortæller bare videre hvad jeg ved...


  • #30   14. sep 2010 (link fjernet)

    hun hed Rie ravn....


  • #31   14. sep 2010 Det er korrekt at boldkast kan være stressende for NOGLE hunde.. men her i huset er det kun vores Cavalier der kan blive overstresset af boldkast, de andre er lige så hurtige nede som vi siger slut...

  • #33   14. sep 2010 Det er kun om morgenen at han får en hurtig tur. Ellers går jeg med ham mindst en halv time af gangen, og mange gange en time hvor vi går i skoven eller i et anlæg vi var her hvor jeg bor(også en slags skov). Og det med buret.. Det virker fint for min kæreste. Hans Amerikanske Bulldog går frivilligt ind i buret, og lægger sig til at sove. Hun elsker sit bur. Hun hyler ikke eller noget når hun er selv. Men hun har også haft buret fra da hun var helt lille.. Og min kæreste er da væk i 8 timer. Og det fungere fint.Så jeg kan ikke se at det er synd for hunden generelt!! Men for min er det med buret nok ikke en god løsning da han måske har diskretionsangst. Det jeg vil gøre med min hund er at give ham en gå tur på 30 min ca og så lave noget mental træning hvor han skal søge efter godbidder, eller træne med ham så han kan lære nye tricks. For han er sindssyg lærenem på det punkt. Og så har jeg tænkt mig at sprede hans morgenmad både inde i huset og ude på græsplænen. Med alt dette burde det kunne køre min hund træt. Og så kan jeg forhåbentlig komme hjem til et hus der ikke er ødelagt. OG SÅ SLIPPER HAN FOR BURET!!! :o)

  • #34   14. sep 2010 Ved ikke lige hvad jeg er kommet til at skrive. Det er min dumme ordbog på computeren.. hehe.. DER SKULLE SELVFØLGELIG STÅ: SEPARATIONSANGST !!

  • #35   14. sep 2010 Jeg har ikke sagt at han skulle lave det med sin hund inden han tog afsted, jeg siger bare at det absolut ikke er så ''farligt'' som nogen får det til at lyde som ..
    Jeg laver da absolut også mental træning med min hund, men derudover kan jeg da sørme stadig tillade mig at kaste pinde med hende.
    Men min hund bruger da heller ikke kun et split sekund på at køre ned når jeg har trænet med hende..
    Når hunden ikke stresser over at man kaster med pind med den, kan jeg da virkelig ikke se grunden til at lade være, også selvom den har alenehjemme problemer !


  • #36   15. sep 2010 I dag har Coco fo første gang være selv hjemme.Vi begyndte træningen i går. Og jeg trænede rigtig meget med ham imorges og gav ham en ordentlig luftetur. Og han havde ikke lavet noget da han var selv hjemme udover at han havde taget en af mine trøjer, og lagt sig på den. Han havde ikke bidt noget i stykker overhovedet! Jeg havde også ladet fjernsynet stå tændt. Og det gav åbenbart pote. Jeg fortsatte med mentaltræningen da jeg kom hjem ved at pakke nogle godbidder ind i avispapir, og så skulle han selv pakke dem ud. Han er helt vild med det! smiley Og så er han ved at lære tricket: Rul rundt. Så indtil videre går det super godt. Og han er heller ikke så meget kontaktsøgende længere. Han ligger bare og slapper af nu efter jeg lige har trænet en halv time med ham.. Så jeg vil bare lige sige mange tak for jeres gode råd!! :o)

  • #37   15. sep 2010 Hvor er det fedt at læse:o)) Tillykke med jeres første sejr:o) Og forsæt med trixene, den race elsker det.. Og husk det er en Terrier,kan hurtig kede sig, så stop mens det går godt..

Kommentér på:
Amstaff med alene-hjemme problem!! :(

Annonce