{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hey hey

Jeg har en amstaff/boxer tæve på lidt over 2år. Hun har de første 1.5år af hendes liv været vant til at gå med min gamle hund, men da mig og eks'en gik fra hinanden, skulle hun til at være selv.. Hun er MEGET knyttet til mig, og har rigtig svært ved at være alene hjemme, hun er det faktisk aldrig.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at lære hende at slappe af når hun er alene hjemme, så jeg håber I har nogle gode råd herinde...

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #1   15. nov 2009 Har hun lært at være alene hjemme?

    Hvis ikke starter du processen på det tidspunkt hvor hun først reagerer på, at du skal afsted og øger sværhedsgraden efter hendes tempo - sørg for hun aldrig oplever ubehag ved denne proces. Du kan eventuelt tage noget visuelt som en hat på, når du træner alene hjemme - så hun altid føler sig sikker.

    Samtidig ville jeg også træne noget problemløsning - på hendes niveau- for at øge hendes selvtillid.

    Zylkene, DAP eller baldrian kan hjælpe processen . hunde reagerer forskelligt på disse naturlægemidler.


  • #2   15. nov 2009 Marianne: Tusind tak for dit svar... Problemløsning?? er ikke helt med.. Jeg har prøvet DAP uden held, en Zylkene syntes at have en hvis effekt, så det skal hun have igen. Jeg tror os at Diva trænger til faste rammerog struktur(ligesom hendes mor)...

  • #3   15. nov 2009 Du har fuldstændig ret i at hunde har brug for faste rammer og struktur :o)

    Med problemløsning mener jeg f.eks hvordan får jeg min godbid, når den lægger under en kop? eller under et stykke tæppe. Når hun har løst dette problem, gør du det en anelse sværere o.s.v. Det vil også gavne hende med spor og søg.

    Zylkene gives så du har nemmere ved at træne alene hjemme og sørg for at hun er motioneret og mentalt træt når du starter træningerne :o)


  • #4   16. nov 2009 Nårh på den måde.. Det har vi gjort lidt i, måske man skulle gøre det noget mere... Spor var vi faktisk started op på, men ja jeg har ingen faste rammer i mit liv pt, så er en skovl til at komme afsted..
    Jeg ville også bruge Zylkene som en hjælpende hånd:-)


  • #5   16. nov 2009 så må "skovlen" slå sig for panden og gøre noget ved det . prinsessesen vil elske hende for det ;o)

Kommentér på:
Alene hjemme

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce