904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvilken race? Hvilken race?

Kære HG'ere.

Jeg har længe overvejet hvilken race hund jeg skal anskaffe mig. Jeg vil gerne have den helt rigtige. Jeg har nogle krav til min hund, og nogle ting jeg kan tilbyde den. Jeg har længe troet jeg skulle have en speciel race eller blanding, men har tænkt meget om jeg egentlig ikke måske skal have en golden eller en flat coated retriever.. Det eneste jeg ved med sikkerhed, er at jeg gerne vil have en hund fra omplacering. hvad synes i med hensyn til race?

Krav til hunden:
-Skal kunne eller kunne lære at være alene hjemme 4-5 timer i hverdagene.
-skal være glad for at løse simple opgaver
-skal kunne indgå i en rimelig fast rutine og trives med det
-skal kunne slappe af og ikke hele tiden aktiveres
-skal være trofast
-skal som udgangspunkt have et roligt sind overfor børn og andre hunde.

Det jeg kan tilbyde racen:
-kærlighed uanset størrelse, pelspleje eller alder
-udenførsareal.
-garvet hundeejer som ved hvad det vil sige at gå tre ture om dagen
-en der gerne vil have en bedste ven
-alle de leveomkostninger det må tage.
-leg med andre hunde ofte

Synes i at en golden vil passe ind i dette billede? eller hare i måske nogle ideer til noget der vil passe endnu bedre?

Smil her fra

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   14. sep 2010 Hvor meget aktivitet/træning regner du med at gide?

Umiddelbart lyder en golden ikke helt ved side af, men den skal self osse trænes og aktiveres for at kunne vre afslappet og rolig når man er hjemme.

• #2   14. sep 2010 Keeshond..?

• #3   14. sep 2010 boxer smiley

• #4   14. sep 2010 Jeg gider at træne hver gang jeg går tur. Det er en vane for mig at træne lydighed der og også sjove opave som bolde og pinde. Jeg går som minimun tre ture om dagen med hunden, hvoraf jeg tænker to gange en halv time og en gange en. Så dvs to timer udendørs.
    Jeg er også villig til at have aktiviteter indendørs, som f.eks en madbold eller lave et spor på gulvet, som hunden skal finde.
    Alt i alt er jeg villig til at bruge en god del af min tid på det, men det skal være fordi det er hyggeligt og fordi jeg gerne vil leve sammen med en hund, ikke for konkurrence eller lignendes skyld. og så har jeg også et arbejdsliv ved siden af, som heldigvis ikke består af så mange timer udenfor hjemmet, som jeg også vil passe.

Smil

• #5   14. sep 2010 undskyld for evt tastefejl, jeg sidder ved et elendigt tastetur

• #7   14. sep 2010 Stine L: Det er jeg glad for at du siger. jeg har længe overvejet det og troede jeg skulle have noget helt specielt, men så gik det pludselig op for mig at jeg jo ikke skal have noget helt specielt af udseende, eller race, jeg skal have en hel speciel ven, og hvem pokker vurdere dem ud på størrelsem madforbrug og pels.? Hvad ved du om flat coated?

Smil Elvira

• #9   14. sep 2010 Iben Kennel: Interessant.! gør collie ikke en del? Jeg skal dog ikke bruge hunden til hundesport, og er kommet frem til at det ikke betyder noget for mig om så halvdelen af danmark ejer samme race:) Det er selve hunden det kommer an på, og så leder jeg efter en race med kvaliteterne jeg søger, og der syntes jeg at golden virker som et godt bud.

Smil Elvira

• #10   14. sep 2010 Den mængde motion du kan tilbyde en hund, vil de fleste større racer trives med. Vi giver ikke vores husky mere end to timer udendørs sammen med os hver dag, og det er ellers en aktiv race. Man skal dog bare indstille sig på en del mental aktivering samt ture ugentligt til indhegnet hundeskov hvor hunden kan løbe frit, eller måske bare en lang tur på cykel, hvor den kan løbe ved siden af.

• #11   14. sep 2010 Jeg vil også sige der stort set er frit valg vedr race. Syntes det du skal se på er bl.a. pelspleje. Det kan være en opgave nogle ikke lige lyster.
    Men både golden , labrador collie, kort og langhåret er gode muligheder.
    Held og lykke med og finde din hund. Lyder som den får et godt hundeliv.

• #12   14. sep 2010 Hvad med en Staff?

En Staff er en glad lille hund der elsker opmærksomhed og hvis den vendes til børn fra en tidlig alder omgås den børn næmt.

En SBT passer fint på de kriterier du har sat op.

• #13   14. sep 2010 Lab er også nemt at finde som omplacering. smiley Der er nærmest frit valg på alle hylder på internaterne.

• #15   14. sep 2010 Jeg ved at der er en del racer der går ind under den motion jeg vil tilbyde, det kommer jo goså an på alder, og fysisk stand. Men jeg tror mentalt en golden ville være hen af min retning.

Jeg vil meget gerne have en stabil hund der som udgangspunkt har flest glade dage, er selvstændig, men samtidig trofast.

Min hverdag kommer til at se sådan ud med en hund. Jeg arbejder fra 12 til 16. så i de timer skal jeg være væk. resten af min arbejdstid ligger i hjemmet, så jeg tænker at stå op og spise morgenmad og så gå en god tur, så arbejde lidt derhjemme eller lave praktiske ting, evt lukke hunden ud til en tisser før jeg går, så når jeg er hjemme ved halv fem tiden igen gå en tur og så have resten af dagen og afteen til evt arrangementer, besøg, udflugter well whatever, og så gå en god aftentur igen.

Jeg vil bare gerne have en god trofast ven:)

• #16   14. sep 2010 en flatcoatet er jo en udpræget jagthund, så det vil jeg ikke anbefale, måske en golden, men ellers kig forbi min
    hjemmeside , welsh corgi pembroke

• #17   14. sep 2010 super! Flat coated bliver det ikke så.. Jeg var faktisk også inde over corgi på et tidspunkt, men sprang lidt fra da jeg fik af vide at de ikke må løbe ved siden af cykler og lignende, måske en ekspert som du kan fortælle mig om det er rigtigt?

Og ja helt sikkert, jeg vil ikke gå på kompromis med hvordan hunden har haft det. Jeg vil gerne have en tryg god hund fra gode kår, som måske skal væk grundet skilsmisse eller lignende.

• #18   15. sep 2010 ekspert , er nok så meget sagt, men jeg har da nogen erfaring''smil'' at de ikke må løbe efter cykel , ved jeg egentlig ikke, men det er jo ikke lige den hund man behøver at gøre det med, jeg har da cyklet meget lidt med min den 1. corgi, det gik da fint nok, men under alle omstændigheder skal den jo være fuldt udviklet,og så vil je nok få den hd. fotograferet hvis det var.
    men corgien er en lækker race, glad for børn og god på trænings og agillitybanen.så det blir' spændende hvad du finder ud af.

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce