{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Anne T
Anne T
Tilmeldt:
31. aug 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Råd søges! ;-))' {{forumTopicSubject}}


Nu skal det lige siges, at jeg udmærket godt er
klar over, at det tager mere end 2 uger at opdrage
ens hund, til som man gerne vil have den smiley !

Nr 1!
Vores hund elsker at bide! Hun bider både under leg som
selvfølgelig er klart nok at hvalpe gør, men hun bider også
når vi bare sidder/ligger og nusser med hende og
endda også når vi er ude og gå tur.
Og det er ved at være så træls!
Hun bider i ens fødder, ben og arme og gør det også ved
vores gæster.
Vi har prøvet alt, hvad vi kan komme i tanke om.

* Siger nej på en høj og bestemt måde til hende og gør:
* Ignorerer hende
* Lægger hende ned i hendes "skammekrog" i hjørnet
* Giver hende noget af hendes legetøj
* Tage stille og rolig fat rundt om hendes mund

Men intet hjælper! Hun bliver simpelthen bare ved og ved..
Burde det ikke virke bare en smule nu? Eller kan jeg virkelig
forvente at det kommer til at tage lang tid?

Nr 2!
Fra første dag har vores hund være så god til at lave sit
besøg udenfor, når vi var ude og gå med hende..
Men her de sidste par dage, er hun begyndt at stoppe med
at lave besøg udenfor, nu gør hun det KUN indenfor..
Vi kan have gået en rimelig god lang tur, rundt ude på græs
plænerne og med det samme vi kommer ind, så sætter
hun sig ellers hvor hun vil, og laver det hun skal.. Hun er
desuden begyndt at gøre det, i sofaen og på vores tøj der ligger inde i soveværelset og det har hun ALDRIG gjort før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges! ;-))'
  • #3   20. sep 2010 Med hensyn til bideriet - Hvis i har nået at afprøve alt det på 2 uger, så kan jeg godt forstå det ikke virker. Hvis man skal afprøve hvilken metode der virker er man (Efter min ening) nødt til at give hver metode minimun 3 uger, hvor man ikke gør andet end det - Altså ikke noget med at blande metoderne sammen, og gøre det ene den ene dag, og noget andet den næste dag.

    Når hun bider, siger i nej i en venlig og bestem tone, og går fra hende. på den måde lærer hun, at hvis hun gør det, så går i og hun får intet opmærksomhed ud af det. Skæld-ud og tag fat i hende, gør det nærmest værre, da hvalpen ofte opfatter det som leg.

    Med hensyn til tisseriet - Hvad gør i når hun gør det indenfor?


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #5   20. sep 2010 Lillen: Det skal du ikke tænke på, kunne sagtens forstå hvad du skrev ;-))
    Men tak for rådet, det må vi lige prøve at gøre og håbe på at det hjælper..

    Tanja J: Vi siger nej til hende og lægger hende hen i skammekrogen,
    men hvis vi når at se, at hun er i gang tager vi hende med udenfor.


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #6   20. sep 2010 Vi var forresten lige ude og gå med hende, så med det samme vi kom ind,
    tissede hun på gulvet.. 1 min efter satte hun sig op i sofaen og sked..
    Vi sagde nej til hende og satte hende ud på altanen hvor hun sked færdig..
    Vi tager hende ind igen, da hun var færdig og satte sig op i sofaen igen,
    og sked 3 gange.


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #7   20. sep 2010 Problemet er jo bare at vi går ture med hende efter de ting, men alligevel
    gør hun det først når vi kommer ind igen.


  • #8   20. sep 2010 Hvor langt går i ? Kun ned på det nærmeste græsareal og bliv der. For lange ture kan stresse hvalpen så hun ikke får gjort hvad hun skal.
    Ud hver gang den her sovet , leget , spist.
    Ros , og evt en lille lækker godbid.
    Jeg tror årsagen til begynder på det indendørs er i går for langt.
    Nu skal hun forfra og på samme sted hver gang.


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #9   20. sep 2010 Vi har forskellige små græsplæner hvor vi går, og samme steder hver gang..
    Eller få gange lader vi bailey selv vælge, hvor hun vil gå hen.. Vi går nok
    max 10min medmindre hun har gjort det hele inden.. Vi har prøvet at rose med
    godbidder, men hun vil ikke have dem.. Vi klapper hende og roser hende bare,
    Det skal siges, at vi har skældt hende ud indimellem og lagt hende i skammekrogen.. Det kan måske også være årsagen så?


  • #10   20. sep 2010 I må aldrig skælde hende ud for at gøre det indenfor - Og heller ikke "lægge" hende i skammekrogen.
    Det gør bare at hun blive utryg ved at tisse/pølle. Hun tror hun får skæld ud for at tisse/pølle - ikke for at gøre det indefor, men bare for at gøre det...
    Ignorer når hun gør det indenfor, og ros helt vildt når hun gør det ude...


  • #11   20. sep 2010 Og som de andre også skriver, så gå det samme sted hen hver gang. Når hun har gjort hvad hun skal, kan i gå en lille tur...

  • #12   20. sep 2010 Samme sted og bliv der, til hun gør et eller andet. Helst et roligt sted uden for mange forstyrelser. Bag en busk, eller hvor i nu kan finde et roligt sted. En lille hvalp skal normalt et eller andet når den har sovet,mm.
    Gå roligt ned med den, og bliv der til der sker noget. Om det er 5 min eller 30 min , er ligemeget. Bare bliv stående på samme stedog en område på 5-6 m i diameter. Helst ikke oversået med hundelort fra andre.
    Hun stresser, det læser jeg af hun ikke vil tage godbiden. Hvis ellers hun normalt er glad for den godbid.


  • #13   20. sep 2010 Lige en anden ting... Hvad bruger i som "skamme-krogen" ?

  • #14   20. sep 2010 Når hun er nede og skal noget, så ingen leg, eller træning. Helt ro på. Sig evt en komando på når hun gør noget. Evt tisse.
    Jo mindre ting der tager hendes opmærksomhed fra hvad hun skal jo bedre.


  • #15   20. sep 2010 Skammekrog og skæld ud kan du bruge på dig selv. Hunden ved ikke hvorfor du skælder ud, men bliver bare utryg. Når der sker uheld, så roligt hunden ud, og vent lidt med og gå ind igen. Den har muligvis lagt det den skal af med indendørs, men lærer dermed den skal ud med det.
    Jeg har med held lagt en af Kia,s egen pølse ud på græsplænen så hun fandt ud af at de hørte til udendørs.


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #16   20. sep 2010 Jeg forstår godt det i skriver.. Synes bare det er underligt, at hun lige pludselig bare begynder og opfører sig sådan.. Men tak for alle rådene, skal nok have dem i baghovedet og begynde at gøre det, og så håbe på at hun snart stopper igen.. Skammekrogen er bare i et af vores hjørner inde i stuen..

  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #17   20. sep 2010 Kan dette måske også skyldes, at vi ikke har haft så meget tid til hende?

  • #18   20. sep 2010 Hvalpe kræver tid. masser af tid. Så ja. Men pas på med og byde hende så meget, så hun stresser.Det er derfor hun begynder og gøre det indendørs. Hun skal have ro, når hun skal. Det har hun indendørs. Nu skal i sørge for hun får den ro udendørs, så hun lægger det derude.



  • #19   20. sep 2010 En af de vigtigste ting ved hundeopdragelse er jo at være konsekvent.

    Det betyder at I altid reagerer på samme måde overfor bestemt handlinger.

    Når I sidder med hvalpen, og hun begynder at bide, så ville jeg prompte stoppe al kontakt og forlade hende.
    Ikke nappe hende, skælde ud, bide igen, eller andet, men stoppe kontakten ved at lave et meget lukket kropssprog og fjerne mig helt fra hunden. Når hun så opfører sig pænt igen, kan det sjove fortsætte.
    Hun er en lille hvalp, og vil derfor gerne lege og være sammen med jer. Derfor er fjernelse af kontakt en god måde at opdrage på, da det er noget af det med højest værdi for hende, og det ophører når hun opfører sig dårligt.

    Mht. renlighedstræningen er det meget normalt at det går op og ned. Desuden regner det jo også en del i øjeblikket, det kan måske også have noget at sige?

    I skal øge intervallerne, og så blive ude til hun har gjort det hun skal. En god ting er at finde nogle faste steder. De fleste hunde har steder hvor de foretrækker at gøre det ene og det andet, og det har jeres sikkert også.
    Samtidig ville det være en god ide at lære hende at tisse på kommando, så I kan sørge for at hun får tisset af.

    Hvis hun kan for en uge siden kunne nøjes med at gå hver 4. time, skal I nu gøre det hver 2. time. Det er meeeget normalt at der er tilbageskridt.

    Og alt det der med skammekroge og skideballer ville jeg droppe, det komemr man ingen vegne med..

    Til gengæld er det brugbart og sundt for alle parter at lære hvalpen at gå i kurven og slappe af og sove, så I kan bede den gå derhen når den trænger til noget ro og hvile.. Alt bliver hurtigt stressende og overvældende for en lille en..


  • #20   20. sep 2010 Kurven må bare ikke bruges som straf, men som et afslapningssted, hvor man er i ro.

  • #21   20. sep 2010 Brug hjernen,
    er det til mig?

    Jeg mener heller ikke det skal være en straf, håber heller ikke jeg skriver så det kan tolkes sådan?..

    Men jeg synes det er godt at lære hunden at man kan få "helle" og slappe af i kurven, og at det er et sted hvor man er rolig og hviler.
    Og så synes jeg det er praktisk at give det en kommando så man kan bede hunden gå derhen (og slappe af)..
    Jeg mener på ingen måde kurven bør bruges som straf.


  • #22   20. sep 2010 Nej, til TS.

  • #23   20. sep 2010 Ok godt, skulle bare være sikker på at jeg ikke blev misforstået smiley

  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #24   20. sep 2010 Jeg bruger ikke kurven som straf.. Og hun bruger ikke engang kurven normalt.
    Hun vil hellere ligge oppe ved os, eller nede på gulvet..

    Men ja desværre er en hvalp nok en smule for krævende, end jeg havde forventet. Er også kun vant til en voksen hund hjemmefra..
    Burde nok have tænkt mig noget mere om, inden jeg tog ud og anskaffede mig en. Synes bare det er dejligt med sådan en hund i huset.


  • Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #25   20. sep 2010 Vi*

  • #26   20. sep 2010 Det tegner ikke godt at du allerede nu har tvivl omkring dit køb ?
    En hvalp ER krævende - De frøste gange måneder er ligeså sjove og hyggelige som de er irriterrende og krævende !
    Og først når hvalpen bliver mere voksen i sind kan du se at ALT det arbejde du har lagt i denne hund kan betale sig da du DER får en følgesven der er hele verden værd for dig.


  • #27   20. sep 2010 Selvom at jeg kan nikke genkendende til alle disse gode råd, har jeg dog haft en lidt anden tilgang til tingene med mine hunde.

    Mht. tisseriet, så prøv at samle noget af tisset op med sådan børne-snot-sluger (kender ikke lige det professionelle navn for dette apparat, men det kan bl.a. købes på apoteket) og dryp noget ude på græsplænen som I ønsker hun forsørger på. Hun vil kunne genkende sin egen duft og tænke "her er jeg tryg ved at tisse, for det har jeg jo gjort før". Det har virket vidunderligt på min egen tæve og hende jeg fik rådet fra.

    Mht. bideriet, så kender din hvalp nok ikke kommandoen nej endnu og med god grund. Hun er jo ikke så gammel endnu. Prøv evt. at gøre som andre hvalpe og hunde ville gøre og pib/hvin. Det vil gøre hende opmærksom på at nu gør det ondt, således som hendes egen mor har gjort overfor hende. Efterhånden kan I komme kommandoen nej på, men indtil videre forstår hun det jo ikke. Træn Nej! med noget andet, f.eks. med bestemte ting i huset hun ikke må tage, hvor I også via kropssproget lærer hende kommandoen.

    God fornøjelse og til de lidt tarvelige kommentarer du har fået, så lærer vi alle sammen hele livet.


  • #28   20. sep 2010 jeg har selv måtte det med at pibe (høj lyd) for at lære Loui ikke at nappe... her har det virket hvor alt andet ikke gjorde

  • #29   20. sep 2010 Så det her var bare en " sig det er okay at jeg sælger min hund" tråd ? smiley

    hvor sørgeligt!!!


  • #31   20. sep 2010 øv og det så derfor vi andre har svært ved at købe hund smiley

  • #32   20. sep 2010 ...KVINDER!
    ...BØRN!

    Det er vidst godt den er til salg allerede, så den kan komme ud til en familie der gider den stakkels lille hund.


  • #33   20. sep 2010 hmmm jeg er målløs .
    TS søger råd og hun har fået mange rigtige gode råd .
    som jeg synes hun skulle prøve af .
    men det mener TS åbenbart er for besværligt .
    men tager den nemme løsning at sælger hvalpen .
    ser sgu ingen steder at nogen har rådet hende til at sælge den .

    ja jeg mangler simpelhen ord arme hvalp . godt den bliver solgt ..


  • #34   20. sep 2010 Bonnie
    Ja, og underligt nok ulejliger hun sig med at lave et indlæg om råd :-S


  • #35   20. sep 2010 Rænne - FP i november smiley !

    ja enig .
    hun havde vel håbet på vi havde skrevet at der var noget galt med hvalpen og vi synes hun skulle komme af med den ..


  • #36   20. sep 2010 Anne T vil du ikke selv være sød at svare på hvorfor du vælger at oprette en tråd hvor du søger hjelp for derefter at sætte vovsen til salg?? så slipper man for gætterierne.

  • #37   20. sep 2010 Anne T du burde skamme dig!!! Håber virkelig ikke du køber en ny hund, for det magter du tydeligvis IKKE...
    Håber den finder et godt hjem med nogle kyndige hundefolk, der har sat sig ind i tingene og ved hvad det kræver at have hund, for det gør du bestemt ikke smiley


  • #38   20. sep 2010 Nu er I vist lidt grove!! I det mindste opdagede hun det efter 2 uger (de har haft den siden den var 7 uger gammel da moderen døde) og ikke mens den var i teenageårene! Nu får den chancen for at starte påny og hos en familie der rent faktisk har tid. Havde hun blot ladet hunden være umulig i ½ til helt år, ville den nok ikke have samme chancer som idag.
    Vi lærer alle undervejs og jeg er sikker på at hun blot skal starte med succeser, før hun nogensinde kaster sig ud i at anskaffe sig en ny hvalp.

    Anne T: Har du hørt opdrætter om de kan hjælpe dig med at sælge hende til en god familie?


  • #39   20. sep 2010 Syns´ helt ærlig ikke vi er grove.. Er så træt af alle de *biib* som anskaffer sig dyr, uden at have sat sig ind i tingene overhovedet!!
    Der sælges uhyggelig mange hunde pga. ejere der ikke aner en dyt om hvad det vil sige at have hund.. Og der må man sige at trådstarter er et førsteklasses eksemplar...


Kommentér på:
Råd søges! ;-))'

Annonce