{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.765 visninger | Oprettet:

Tisse træning af lille hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG smiley

Jeg har en lille hund på 5 måneder, hun hedder Nova og er blanding mellem en chihuahua og en PK.
Jeg har siden start forsøgt at lære hende a tisse osv når vi går ture. Det går nogle gange ok andre gange ikke godt.
Jeg får at vide at 3 ture om dagen burde være nok, så har lavet den rutine at vi går om morgenen, når jeg kommer hjem fra skole og sidst om aftenen.

Hun kan bare ikke holde sig, nogle gange virker det som om hun bare tisser for at tisse, altså med lille mængde, og meget små lorte .
Har i erfaringer med dette, er der eventuelt noget jeg kan gøre, for vil gerne at hun bliver stueren..

Mvh Rine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisse træning af lille hund
  • #1   24. sep 2010 Tre ture for en hvalp, er ikke meget hvis den ikke samtidig har en have at komme ud i.
    Når man tissetræner, går man faktisk slat ikke særlig meget ( det kan man gøre når hunden har tisset osv ). Hvis ikke du har have, så find en græsplæne i nærheden, hvor du bare lader hunden snuse rundt. Helst et sted hvor der ikke bliver luftete så mange andre hunde- og samme sted hver gang. Lad hunden få den tid den skal bruge og lad vær med have travlt.

• #2   24. sep 2010 I skal bestemt ikke regne med at en hvalp på 5 mdr kan holde sig så længe. Så igang med renlighedstræning igen:
    Ud ca hver 2. time dagen igennem og evt. også en ekstra tur om natten, og gerne hen til et bestemt tissested, så hun lærer hvad der skal ske. Ros når hun gør hvad hun skal udenfor og ignorer uheld indendørs.
    Efterhånden kan I godt sætte større intervaller på, når der ikke længere kommer uheld inde.

• #3   24. sep 2010 Okay, tak for jeres svar - der er ikke andet for, vi må mere ud så:)

• #4   24. sep 2010 Nej der er ikke andet for. Og hellere gøre en ekstra indsats nu end at det går hen og bliver en dårlig vane. Pøj pøj smiley

• #5   24. sep 2010 Ja 3 ture er for lidt. Enzo er 5 måneder og han er ude 5-6 gange om dagen. Og nogle gange tisser han endda 2 gange på turen, men kun hvis han har fjollet meget rundt på en længere tur.

smiley

• #6   24. sep 2010 Igor ( på 4½ mrd ) er endnu ikke begyndt at tisse på turene- han gør det desværre stadigvæk kun i haven. Det er fint nok- så længe han ikke gør det indenfor

• #7   24. sep 2010 De helt små hunde kan være endog MEGET svære og få renlige, så der skal meget tålmodighed og ros til.

Jeg vil sige ud mindst hver anden time også ellers være på "stikkerne" hele tiden så du kan nå, at fange det når den begynder, at sætte sig.

• #8   27. sep 2010 Hvis du skal igang med at træne meget intensivt og forfra igen, så for at gøre det nemmere for dig selv og din hund, synes jeg at du skal vælge en afgrænset grønt område eller en græsplet du bruger ca hver 2. time hvor du inden du går ud med vovse siger "ud og tis" og hele vejen ud af døren eller ned af trappen indtil du har sat hende på græsplænen, gentag det en massegange og skamros hende.. Det med at hun får fornemmelsen af at det er positivt at hun tisser på græs (noget som ikk findes indenfor), forbinder hun hurtigt med, at sådan noget sker udenfor.. Min lille chihuahuahvalp var renlig allerede da han var 13-14 uger, fordi jeg brugte den her metode...

Hver gang vi skal ud og gå nu går vi ned på den her grønne plet og tisse og laver på kommando nærmest og når dette er gjort går vi vores tur bagefter med god samvittighed:)

• #9   27. sep 2010 Skal lige siges at jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske og på en arbejdsdag er væk hjemmefra ca. 9 timer, hvor han INTET laver derhjemme i mellemtiden smiley

• #10   27. sep 2010 Mange tak for jeres svar alle sammen smiley Nova og jeg går nu meget mere, det er tydeligt at mærke at det hjælper, så det er bare skønt. Sørger for at gå som jeg hele tiden har gjort, nu supplerer jeg ved også at gå lige efter hun er vågnet fra lur, og når det ca er 3 timer siden sidste tur. Det virker rigtig godt.

Kommentér på:
Tisse træning af lille hund

Annonce