{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst hund efter kastration, hjælp.
  • #1   25. sep 2010 Tror du skal gøre alt for at give ham masser succes oplevelser. Leg med ham, hvor han vinder i træk øvelser, ovs. Samt ros ham rigtig meget for alle de ting han gør rigtig.
    Kan give ham en større selvtillid.
    Håber alt godt for jer...


  • #2   25. sep 2010 Lige en ting mere. Det må aldrig ske, at der er en anden hanhund der prøver at ride på ham.... Det kan øgelægge alt for ham

  • #3   26. sep 2010 Vores miniature bullterrier blev medicinsk kastereret. Han var ekstrem sex gal. Efter 2 uger var han ikke længere interessert i hun hunde.
    Desværre fik vi også en uønsket effekt. Han blev utrolig usikker, og ville holde alle hunde på afstand. Han snappede efter alle hunde tæver/hanner som ville snuse til ham. Før i tiden kunne han ellers med alle. Han blev også mere usikker over for mennesker. Han kunne finde på at gø efter en der stod i sin have med en rive, eller nogen der bare gik forbi. Han var fuldstændig ødelagt. Og vi måtte også kæmpe med hans vægt.
    Heldigvis var det kun en kemisk kasteration han fik, men det tog allifevel 14 måneder før han var sig selv igen.
    Han er nu den hund som han var før på godt og ondt smiley
    Efter vi har fået en shar pei tæve, har vi godt nok vores at se til. Vi får ham passet i en stor del af hendes løbetid, da han ellers ikke ville få søvn eller spise.
    Så jeg vil sige til alle der overvejer en kasteration, at de skal prøve mned en medicinsk først, så man kan se hvordan hunden reagerer på det psykisk. Og så må man gøre det op, om evt bivirkninger er det værd.


  • #4   26. sep 2010 Det har noget at gøre med den mandom hunden har tilbage, den bliver øgelagt for altid, hvis der er en anden hanhund der rider på ham. Og så vil hans selvtillid også blive dårlig.
    En hanhund der er blivet kastereret, vil begynde at dufte af en tæve i løbetid


  • #5   26. sep 2010 Det sker desværre indimellem. Testosteron giver jo et "selvtillidsboost", derfor bør man nøje overveje om det er en god ide at kasterere. Min Sigurt er kastereret og det var godt for ham, men jeg brugte også rigtig langt tid på at observere Sigurts adfærd og tænke mig grundigt om.

  • #6   26. sep 2010 Hej Didde
    Kender også til problemet.
    Du kan læse
    http://74.125.77.132/search?q=cache:gYnxZXCbvnAJ:whund.dk/HTML/kastration_sterilisation.htm+kastration+adf%C3%A6rds%C3%A6ndring&cd=3&hl=da&ct=clnk&gl=dk
    Som jeg syntes er spændende læsning.


  • #7   26. sep 2010 Du kan også læse de forslag andre brugere gav mig.
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=385332


  • #8   26. sep 2010 Øv altså :o(
    Desværre så er informationen omkring kastration meget ensidig, så der er desværre en del er oplever det, du gør :o(

    Kastration beskrives som et mirakelmiddel mod mange ting, men der er desværre risiko for nogle alvorlige bagsider, som man jo altså ikke kan vende igen.

    Jeg håber, I kan træne en del af hans selvtillid tilbage.

    Michael C - At en kastrat bliver humpet ødelægger ikke noget for altid. Det er ganske almindelig hundekommunikation. Det skal nok gå med det. Men naturligvis skal man skærme sin hund imod oplevelser, den kan finde ubehagelige.


Kommentér på:
Angst hund efter kastration, hjælp.

Annonce