{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Når man skal flytte..? {{forumTopicSubject}}

Vi overtager en lejlighed fra 1/11 og skal selvfølgelig have malet inden. Vi håber på at få nøglerne lidt før så vi ka få malet, og så evt. flytte ind i weekenden før mandag d. 1/11.

Mit første spørgsmål er så:
Skal vi tage Enzo med over i den nye, når vi skal til at male, så han kan undersøge stedet, og ikke mindst haven (som han ikke er vant til at have). Eller vil han bare gå i vejen?

Og det andet spørgsmål:
Når dagen så kommer hvor vi skal til at flytte ind, skal han så med derover fra starten. Eller skal han blive hjemme indtil det meste er flyttet?

Det jeg tænker på her er, om han bliver stresset over at være i den gamle lejlighed, når folk hele tiden kommer og går og der bliver mere og mere tomt i lejligheden.
Men måske kunne det være, at det var bedst, hvis han bliver flyttet fra en tom lejlighed, over i en ny hvor alle de velkendte ting er?

Hvis han derimod er i den nye fra starten, bliver han måske forvirret og går i vejen når tingene skal sættes på plads.

Det skal lige siges at min kæreste kommer til at være i den nye lejlighed hele dagen for at guide dem der kommer med møblerne. Han er nemlig skadet lige for tiden, og ka derfor ikk hjælpe med at flytte vores ting.

Enzo er ikk bange eller utryg ved nye steder, han går i gang med at undersøge lige med det samme.

Jeg har tænkt meget over det de sidste par dage, og er ærlig talt meget i tvivl.

Jeg håber der er nogle der har nogle forslag til hva der kunne være bedst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal flytte..?
  • #1   2. okt 2010 Da vi flyttede var Simba med ved første læs og var så det nye sted hele tiden , men vi havde også planlagt det sådan at min svigerdatter skulle være ved ham hele tiden og havde derved ikke andre opgaver.

    Vi havde først planlagt , at han skulle ud og passes hos noget familie , men da Simmer kom til skade med skulderen dagen før valgte jeg , at han ikke skulle væk fra mig.

    Så mit råd vil være , at få en til at passe hunden ellers syntes jeg der skal sættes en mand fast på hunden hvis den skal være med.
    Simba tog iøvrigt hele flytningen fint uden stress , netop fordi der var koblet en på som kunne hygge , nusse , gåtur osv hele tiden


  • #2   2. okt 2010 Kan han ikke være et andet sted hvor han er tryg mens i flytter, hos dine forældre eller noget. Da det som du selv skriver er stressende for hunden, uanset om den er det ene eller andet sted. I kan godt tage ham med over i den nye lejlighed et par gange inden I flytter, men vil ikke anbefale at han der er en hel dag, mens i maler.

  • #3   2. okt 2010 Han har kun prøvet at blive passet hos svigerforældrene, men de kommer og hjælper med at flytte den dag. Min ældste og mellemste bror kommer også og hjælper så der kan han desværre heller ikk være. Min mor og stedfar har en gammel hund og da Enzo er meget vild, ville det bare slet ikk gå at sende ham over til den gamle fyr.
    Men som sagt, kommer min kæreste til at være i den nye lejlighed hele dagen og kan jo derfor sørge for at Enzo ikke går i vejen og få ham til at falde lidt ned.
    V har endnu ikke oplevet en hel masse forskellige ting med ham da han kun er 5 måneder, men han er ikk en hund der normalt bliver forvirret eller bange for noget. Han elsker når der kommer gæster men forstår oss godt de kommandoer vi giver ham, f.eks pas lige på, flyt dig, rolig, bliv her, bliv. Og hvis nu hans ting kommer med som det første har han jo dem at bruge tid på.


  • #4   2. okt 2010 Disen var 6 måneder, da vi flyttede og vi havde ikke mulighed for at være det nyse sted før på selve dagen. Hun kom med min far på arbejde mens lejligheden blev tømt og så tog vi hende med, da vi kørte ud til det nye. Der gik jeg en lang tur med hende mens tingene blev båret ind og da flyttefolkene så kørte kom jeg tilbage med hende og hun var der mens vi gik og satte på plads.

    Der var ikke det mindste bøvl med hende, men jeg havde syntes, det var irriterende at skulle rende og passe på en hund mens folk farer ind og ud af dørene også selvom den kan høre efter


  • #5   2. okt 2010 Det er familie der kommer og hjælper os. Det vil sige bilen bliver læsset, afsted over i den nye, tingene sætter på plads og så tilbage efter et nyt læs. Min kæreste kan ingenting. Han kan ikk stå op, så han har ikk mulighed for at hjælpe mig bagefter med at sætte på plads, og da jeg naturligvis ikk kan løfte rundt på sofaer osv selv, skal tingene sættes hvor de ska stå inden næste læs hentes.

    Men vil det være bedst at jeg finder et sted hvor Enzo ka være indtil alt er i den nye lejlighed og så hente ham når vi er kommet på plads?


  • #7   2. okt 2010 Jeg har en svigerinde som er gravid (Så hun ska naturligvis ikk løfte tunge ting og på andre måder belaste kroppen), så hvis hun ikk ska arbejde den dag, vil hun uden tvivl gerne holde Enzo med selskab mens vi andre flytter. Det må jeg lige se på når vi ved hvornår vi ka få lov at få nøglerne.

  • #8   2. okt 2010 At tage ham med frem og tilbage er ikk en mulighed for os. Han er begyndt at kaste op ved bykørsel, så det ville simpelthen være synd.

  • #9   2. okt 2010 Nu kender jeg jo ikke jeres omstændigheder, men hvis din kæreste alligevel ikke kan noget, har han så ikke mulighed for at være hos nogle andre med hunden noget af tiden? Kommer lige i tanker om, at før jeg afleverede Disen til min far, var jeg faktisk i en af mine venners lejlighed med hende et par timer mens lejligheden blev synet.

  • #10   3. okt 2010 Når i maler skal i nok ikke tage ham med. Hunde og maling er en dårlig kombination. Tro mig, jeg taler af erfaring *GG*. Ikke også Gizmo, som stjal en pensel med den mest mørkeblå maling han kunne finde og som resultat havde blå tunge og snude i et stykke tid *GG*. Heldigvis kom der ikke noget på gulv eller andet, men det kan sagtens ske smiley

  • #11   3. okt 2010 Min kæreste er nødt til at være i den nye lejlighed så han ka fortælle folk hvor de ska stille de ting de kommer med. Jeg ska jo selv med frem og tilbage, så jeg ka ikk stå for det.
    Men jeg tror nu vi tager ham med når vi sla male, for ellers kommer han først til at se lejligheden når vi flytter ind i den.


  • #13   3. okt 2010 Ja han kan godt være i haven. Den er nu ikk så stor men der er plads nok til at han kan fjolle rundt. Men der er jo ved at blive koldt nu. Men heldigvis er den nye lejlighed meget tæt på den gamle, så vi ka altid smutte hjem med ham, hvis det bliver irriterende at have ham der.

Kommentér på:
Når man skal flytte..?

Annonce