{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal skifte foder?
  • #1   10. apr 2011 ja, halvt af hver i en uges tid.

  • #2   10. apr 2011 Jeg har lært at når man skifter forder så tager man 25% af det nye foder i 2 dage så tager du 50% i 2 dage så tager du 75% i 2 dage og så skifter du over.

    Men som sunshine skriver det kommer an på årsagen, især hvis du skifter fordi din hund ikek kan tåle det den får nu.


  • #3   10. apr 2011 Hun kan godt tåle det hun får nu, vi har bare fundet noget andet som er bedre (:

  • #4   10. apr 2011 Jamen lige nu får hun Optiaml Balance Puppy fra Brugsen :S

    Og hun skal over på noget der hedder ProBiotic Live Puppy.


  • #5   10. apr 2011 ORV det foder I skifter over til ser ikke så godt ud håber det er iorden at jeg smider lidt info til dig mht foder selvom det ikke var det du spurgte til.

    Jeg personligt er overbevist om, at hunde (alle racer og blandinger) skal have meget kød og at det er en gammel myte at hunde kan få proteinforgiftning af for meget kød, det har absolut intet på sig.

    F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)


    Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:

    -Ingen vegetabilsk biprodukter. (Det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).

    - Ingen animalske biprodukter. (Det er f.eks. næb og fjer og andet affald).

    - Ingen affaldsprodukter og genbrugsprodukter.

    - Ingen gluten. (Gluten er et protein som er meget vanskelig for en hundemave at fordøje. Den kan være årsag til inflammation i fordøjelseskanalen og kan, i værste fald ødelægge den så hunden udvikler en utæt tarm. Da den ikke er et nødvendigt næringsstof for hunden, hvorfor så bruge den og løbe risikoen?
    Korn et kulhydrat som ikke nødvendigvis er af det onde i hundens kost. Altså det er ikke kun billigt fyldstof, der får dem til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet. Tvært imod er den en god energikilde og kan som sådan være gavnlig i hundens kost. Men der findes alternative kulhydrater end dem med gluten - f.eks. brune ris der har en fibertype som kan gavne hundens fordøjelse og søde kartofler).

    -Ingen soya fibre. (Soya fibre er et lav kvalitets fuldstof og kendt for at forårsage allergi).

    - Ingen hvede. (Hvede er mistænkt for at være den hyppigste allergen hos hunde).

    - Ingen kunstige farvestoffer og smagsforstærker.

    - Ingen hormon- og konserveringsmidler. (BHT/BHA/Ethoxyquin).

    - Ingen sukker og salt.

    - Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber).

    - Ingen rendering.


    Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.

    Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet.

    Du kan evt. tage et kig på Petcurean NOW! Kingsmoor Pure, wolfsblut, acana, orijen og fish4dogs.


Kommentér på:
Når man skal skifte foder?

Annonce