{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

hunde høm høm {{forumTopicSubject}}

nu er jeg hundepasser for min brors hund, og har ellers ikke hund, jeg samler jo selvfølgelig efterladenskaber op i den fine sort neutrale pose, men jeg kan ikke lade være hver gang jeg bukker mig ned efter en høm høm tænke på hvad andres holdning er til det...

er det klamt,
naturligt,
osv

ja og så syns jeg der er alt for få skraldespande rundt omkring, nøj jeg har gået langt med en lortepose i hånden...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde høm høm
  • #1   4. okt 2010 Det er helt naturligt.

Selvf. er det klamt men et nødvendigt onde ved at have hund :o)

• #2   4. okt 2010 Lene: Det klamt og respektløst at efterlade dem men ja det sku for dårligt for der er alt for lidt skralde spande rundt omkring hvilket jeg ser ved at folk smider deres poser med bæen i på jorden så var det måske bare bedre ikke at samle op så den kunne gå i sig selv. Men det jo også dumt. Jeg samler op når jeg går steder hvor der er fortove osv. men når de løber ud over markerne og gør det der gør jeg ikke

• #3   4. okt 2010 Har det fint nok med det, men synes det er SÅ træls at der mangler skraldespande. Jeg HADER at bære på lorteposen hele vejen rundt, men hvis jeg ved jeg skal samme vej tilbage, ligger jeg den tit lidt gemt af vejen og tager den med på tilbagevejen smiley

• #4   4. okt 2010 jeg har oplevet at stå og samle op hvor to meget unge piger stor og fnisede og sagde ad ad. men altså, de sys vel det er mere ad hvis jeg lagde den ligge og de kunne træde i den.

• #5   4. okt 2010 Vend den om( altdå ikke lorteposen) og se sådan på det. du signalerer ansvarsfuld hunde ejer, når du går og dingler med en pose i hånden.
    Ikke alle, samler nemli op. Men det er grundejeren der skal samle din hunds lort op, når den lander på fortovet. Så gør ham en tjeneste, og saml den op.

• #6   4. okt 2010 Jeg synes ikke det er mere klamt end at skifte en lorteble - eller en voksenble.. Eller gøre toiletter rene.. Eller tømme et fyldt bækken.. Eller noget andet hvor man er i kontakt med afførring.. Jeg har dog tit tænkt på - at jeg vil have mig en spritflaske i lommen når jeg går tur og samler bæ op.. Vasker altid fingre hvis jeg samler dem op ude i haven (også selvom jeg ikke er i direkte kontakt med afførringen) så er det jo egentlig lidt "underligt" ikke at gøre det når jeg er ude på gåtur..

har lige været i Ørestad (Amager) og DET er fine forhold for hundeejere nede i den store park.. smiley Masser af hundestativer med høm høm poser og skraldespande..! smiley

• #7   4. okt 2010 Doggymom: vi har så en grundejer der smider lort på fortorvet bevidst. Naboens hund skider nemlig tit på hans lille græstykke der vender ud mod fortorvet så hver gang han slår græs tager han skovlen og smider alle hømmerne på fortorvet inden han går igang. Det er bare pisse irreterende for alle andre der kommer forbi for det en hel forhindringsbane og undgå en lort når han lige har slået græs og hvis man siger det til ham så siger han så kan de bare lade være med at lade hundene skide på mit stykke jord. Hmm,. okay så skal det bare gå ud over alle os andre!?

• #8   4. okt 2010 Rotterne: haha. ved ikke helt hva jeg skal synes om det men det er da lidt sjovt smiley

• #9   4. okt 2010 han skal fjerne dem fra sit fortov.

• #10   4. okt 2010 Doggymom: Ja men det han ligeglad med. Han har endda også selv hund så synes jeg bare det endnu mere latterligt et eller andet sted

• #11   4. okt 2010 jeg syns nu ikke at det er rart at rende rundt med den pose i hånden...
    og ja hvor er der mange der ikke samler op, det er klamt...

rotterne... haha hvor er du ond...

trine jeg samler osse kun op, hvis det er steder hvor andre osse går, men i en busk eller lige i kanten af en gør jeg ikke, der kan den få lov til at ligge og gøde...

rænne... god idè det har jeg slet ikke tænkt så... godt nok har jeg barnevogn med, men vil ikke lægge hømmeren på vognen...

• #12   4. okt 2010 trine hvad med at tage en skovl og smide dem tilbage haha... aj... men så kunne han da sætte et hegn eller en låge eller noget op

• #13   4. okt 2010 Lene: Det på den anden side af hans hæk der er et ca. halv meter bredt græsstykke så tror jeg ikke lige han gider sætte hegn op for. hehe. kunne være man skulle gøre det smiley Eller så skulle jeg gøre som Anne og lade mine hunde skide der uden at samle op men så kommer der bare flere lorte forhindringer for mig selv næste gang han skal slå græs

• #15   4. okt 2010 Jeg har et fast princip! Jeg samler op efter min hund HVER gang, af to årsager, den første er at jeg selv bliver flintrende tosset, hvis jeg kommer til at træde i det, den anden årsag er på grund af smittefare. Og jeg er sprøjtende ligeglad med fnisende teenagere, jeg vil ikke lade nogen efterladenskaber lille efter min hund.

• #16   4. okt 2010 Jeg samler op hvergang ( Stor glorie over hovdet) OG jeg tager lorteposen med hele turen rundt :o) Selvom jeg kommer forbi flere skraldespande.
    Vi har haft et kæmpe "lorte-problem" i vores by og JEG vil ikke beskyldes for at lade den ligge, så posen er min faste følgesvend :o)

Om folk synes det er klamt eller ej, det er jeg egentlig ret ligeglad med. Har man anskaffet sig en hund, kan man også samle op efter den....

• #17   4. okt 2010 Jeg hader at samle op, mengør det aligevel, vil gerne prøve at være en god hundeejer

• #18   4. okt 2010 Rotterne - Bruger du andres skraldespande da ???
    Jeg ville nu også blive sur smiley

• #19   4. okt 2010 Rotterne - Okay, ja - det skulle man sgu heller ikke gøre hos mig smiley
    Jeg har heldigvis heller ikke oplevet der endnu.

• #21   4. okt 2010 Jeg synes det er klamt hvis man ikk samler op. Vi bor i et område med boligblokke og en masse skønne græsarealer, men de er fyldt med hundelort. Og det er virkelig irriterende at man ikk ka gå på græsset, uden at glo ned for at undgå at træde i det. Og udover det, er sådan en lort jo vældig interessant for hvalpe (måske oss voksne hunde?)

• #22   5. okt 2010 Ser jeg andre hundeejere samle op, tænker jeg ansvarlige hundeejer.

Selvfølgelig er det ikke lækkert at samle høm høm op, men det hører med til at have hund.
    Det er heller ikke lækkert at skifte en lorteble, men det hører også med tl at have en baby smiley

• #23   5. okt 2010 Der er lige en ting jeg ikke helt forstår her. Der er nogle af jer der sige at i ville blive tossede hvis der var en der smed en pose (med lort) i jeres skraldespand. Hvorfor i alverden dog det? Når skraldespanden står ude og man ikke skal helt om i haven feks. så kan det da ikke gøre noget. Jeg mener. Det er en SKRALDESPAND vi taler om her. Jeg ville ikke have noget som helst imod det. Hellere det end at de lader lorten eller posen ligge.

• #24   5. okt 2010 Findes der ikke nogle let nedbrydelige poser? Jeg synes nogle gange det er åndssvagt at jeg bruger plastik til at samle noget op, der forsvinder ved næste regnbyge?

• #25   5. okt 2010 Margit: enig

Stine: ja det har jeg også tænkt på flere gange men har ikke undersøgt om det findes men det skulle man da næsten tro

• #26   5. okt 2010 jeg prøvede at google det og fandt disse

(link fjernet)

(link fjernet)

så bare i kompostbunken med dem

• #27   5. okt 2010 Lene: arg. det findes jo. dem burde alle købe. Tror jeg skal have fat i sådan nogen

• #28   5. okt 2010 Jeg samler op alle de steder, hvor der går folk, og jeg binder som regel posen fast på snoren. Jeg gør det ikke på "vores" mark eller i buske,
    Men jeg bliver tosset, når man kommer til et grønt område, hvor børnene spiller fodbold, og de så skal hoppe og danske mellem hundelorte... og jeg er IKKE bleg for at kommentere det, hvis jeg ser det.
    Jeg går sjældent på villaveje og i byen, så har aldrig brugt andres skraldespande. Jeg tror ikke, jeg kunne få mig selv til at putten den i en fremmed spand, men jeg ville til gengæld ikke have noget imod, at folk smed i min, når den står ved vejen og alligevel skal tømmes...
    Og så tror jeg i øvrigt, at det bliver mere og mere normalt, at folk samler op. Jeg ser i hvert fald rigtig mange, som samler op efter sig.
    Det kan da godt være lidt klamt at skulle samle op efter en stor hund, for det er jo ikke små knaldinger, der kommer ud af dem smiley
    Og nogle gange kan de sku ikke være i én hånd smiley men så må der bare 2 poser til... Og så er der lige det med "tynd mave". King lider ALDRIG af tynd mave, men som lille hvalp havde jeg ham med ind i gågaden i Odense - King stoppede og var nødt til at komme af med noget. Jeg nåede ikke at få ham ind til siden, så det blev lige midt i gågaden. Selvfølgelig tog jeg poserne frem, men det der kom var så tyndt, at jeg ikke havde en chance for at samle op... Så jeg gik væk derfra med "røde ører" smiley

Kommentér på:
hunde høm høm

Annonce