{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

hunde høm høm !!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens....
måske dette indlæg kan virke liiiddttt tosset, men jeg vil komme med en opfordring til jer der IKKE samler efter jeres hunde, når de har besørget.....
Jeg er som sagt gartner, og går og passer nogle offentlige parker mm. i Gentofte..... DAGLIGT enten træder eller kommer jeg med hænderne, i kontakt med hundelort (har altid hansker på meeennn alligevel).....
jeg behøver vel ikke fortælle jer at det IKKE er en fornøjelse, på den måde, nærmest at være ekspert i bæ...
Jeg må indrømme at det er mig en gåde hvordan folk kan være så ligeglade med det, for jeg går ikke ud fra at de selv samme mennesker der ikke samler op, synes det er specielt lækkert at træde eller endda lægge sig i en hundelort (solbadning er meget brugt i disse parker)....
efterhånden er problemet så stort, og der er så mange klager, at jeg kunne forestille mig, at man en dag simpelthen forbyder hunde i offentlige parker..... og det er vi vel ingen der ønsker ?? !!
Så til jer dette måtte tilkomme.... vær søde at samle op!!!!

P.S. til jer der er gode til at samle op..... være lige så søde at smide dem i skraldespande..... det er lige træls at samle din hund`s efterladenskaber op....om den er i pose eller naturel....
P.P.S dette problem gælder ikke kun Gentofte.... men sikkert hele landet.

på forhånd tak !!!
Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde høm høm !!!
  • #1   9. jan 2006 Kan kun give dig ret...!!! Vi er for dårlige til det generalt...må vi dog bare blive bedre til det..??? Hope so... Godt indlæg!!! :o)

• #2   9. jan 2006 Hørt. Det er lidt træls, når man selv altid samler op, og så ser at andre ikke gør. Plejer gerne at have en ekstra høm høm pose i tasken, som jeg så giver dem, hvis de er på vej væk, så har de nemlig ingen undskyldning

• #3   9. jan 2006 Jeg kan finde på at gå over og gi' folk en pose hvis jeg ser de ikke samler op :o)

Synes det er noget svineri folk ikke samler op efter deres hunde, jeg gør det ALTID ( med mindre han er hoppet helt ind i en busk, hvilke han næsten altid gør )

• #4   9. jan 2006 jeg har altid poser med.. og trasker gerne med den fyldte pose heeeeeeeeeeele vejen hjem hvis jeg ikk kommer forbi en skraller... sådan er det jo at have hund.. -ikk????

• #5   9. jan 2006 reese... hvilke parker hvad??? hvis du mener hvor jeg arbejder ?? !! jeg går om sommeren primært i Hellerup strandpark (rosenhaven og staudehaven) ellers er det øregårdparken...hvidøre park...ellers er det andre mindre anlæg i Gentofte Kommune....

Lykke

• #6   9. jan 2006 nu skal vi ansatte i Gentofte kommune af princip opføre os ordentlig overfor borgerne..... meeeen jeg har en kollega der har for vane at råbe " hovsa frue, tror deres hund tabte noget ".....det må vi.... ikke meeeennnn det kan være svært at styre sig når man passer, pylrer og plejer en smuk ( og meget dyrt anlagt) Staudehave 37 timer om ugen.... for så at se folk lade ders hunde skide i den.... og på trods af forbud mod det, lade den firbenede løbe frit rundt og trampe de smukke blomster total ned...bruge blomsternavneskiltene som bidepinde osv. osv..... det er som en rød klud for mig.... fordi jeg opfatter det som total respektløst overfor mit arbejde, og andre brugere af parken, der jo har lige så meget ret til at nyde stedet,.... uden at vade i bæ....
    det skal derudover siges at der ER et hundepose stativ hvor folk ganske GRATIS kan tage poser og samle op efter hunden.....

Lykke

• #7   9. jan 2006 Dorthe...LOOOOOLLLLL ha ha ha ha....

Lykke

• #8   9. jan 2006 Ja tak det kunne være rart hvis folk ville samle op. Det er simpelhen noget svineri.
    Lige en lille historie:
    Det var en vinter da jeg var barn. Jeg var på vej til skole og skulle af en grusvej med is og sjap. Uhellet var ude og jeg faldt og jeg landede med hånden i en hundebæ. Det var ikke særlig hyggeligt. Jeg havde godt nok hansker på. MEN alligevel......

• #9   10. jan 2006 hæ hæ.... Reese....jeg har arbejdet 2 år i Bernstorff.... så du har nok set mig der engang.... jeg havde til tider mine egne Grand Danois tøser med på job i den kanon fede park.....som det jo er.....

Lykke

• #10   10. jan 2006 Dorte G..... nå jammen så skal du høre en rigtig gartner hundeprutte historie.... en af mine kolleger gik en dag med en buskryder ( en maskine der med snore der suser ryndt, er god til at fjerne ukrudt og græstotter, græsslåmaskinen ikke kan nå )..... dengang brugte vi hjelm med netvisir monteret...nå men han tøffer rundt med den maskine ..... og slask plask splat...rammer han en hundelort....så den står i en kaskade omkring ham..... han bliver BLANDT ANDET ramt .....i munden....med det resultat .... at han må " ofre" sin frokost ...... behøver jeg at fortælle at han i rasende fart blev kørt hjem i bad....
    den lille episode gjorde at vi idag bruger plastikglas visir....
    meeeen i kan godt se hvorfor vi i det grønne fag...ikke er vilde med de folk der ikke samler op efter deres hunde...

Lykke

• #11   10. jan 2006 Reese...du lufter nok på den tid...hvor gartnerne har fået fri....

Lykke

• #12   10. jan 2006 ikke for noget, men det er altså lovpligtigt at samle op efter sin hund, min svorger er politimand ig fortalte det for nylig

• #13   10. jan 2006 Ja, hvis alle nu bare samlede op efter sig, havde vi nok en del mindre sygdomme hos vores hunde.
    Får det simpelthen så dårligt, hvis jeg har glemt pose, kender i ikke det.

• #14   10. jan 2006 Godt indlæg Lykke.

Jeg sad for nyligt og tænke det samme. Jeg er postbud, og er ofte også i uheldig kontakt med hunde efterladenskaber.

Ikke nok med at det bare er noget svineri, og ulovligt.
    Så er efterladenskaber den største grund til hjertelunge-orm/parvovirus og andre smitsomme sygdomme hos vores hunde... selvom ens hund er vaccineret, kan en lille hvalp godt blive syg af smitte-faren...
    Så selvom det er helt inde i krattet, er det stadig en god ide at samle op...

Kommentér på:
hunde høm høm !!!

Annonce