Kat i vores have ? {{forumTopicSubject}}
Ja vi er jo så heldige at være flyttet i hus (lejet).
'Problemet' eller rettere sagt spørgsmålet er så.
Min hund vil gerne snakke med katte, og naboens kat render inde i vores gård og have, dog er den ikke så vild med hunde, så den hvæser og puster sig op ligeså snart den ser Shieva.
HVIS det nu skulle ske at katten angreb Shieva (skal lige siges at hun er en bangebuks), skal vi så selv betale for dyrelæge besøget ? Eller skal naboen det, når det nu er på vores grund?
Og HVIS det nu skulle ske at Shieva 'blev skør i bolden' og angreb den kat, så den evt døde, eller skulle til dyrelægen, skal vi så betale for det ?
Jeg håber selvfølgelig ikke at der sker nogen af dem noget, men det er jo rart at vide HVIS der nu skulle ske noget uventet
Mange tak på forhånd.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kommer din hund til at skade katten (på jeres grund) er det katteejers ansvar (hold katten på egen grund).
Hvad der IKKE er tilladt, er at forudsætteligt pudse hunden på katten velvidende at hunden vil gøre skade; det er nemlig ulovligt at bruge hunden som våben - også på egen grund.
Men på jeres grund falder ansvaret på katteejer =)
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 379
Så jeg tænkte mere på hvad jeg skulle gøre hvis den kat angreb hende..
Men håber at hun kan 'mande sig op' og jage den væk, så katten tror det er en 'farlig' hund der bor i haven, og ikke vil derind igen, så ingen kommer til skade
Men hvem ved, måske kan Shieva også lære den at ikke alle hunde er farlige ;O)
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Til gengæld siger selskaberne også at vi naturligvis ikke hæfter for evt. skade på vores grund. Men skulle katten gøre dem noget er der heller ikke noget der dækker??? Underligt....
Kat i vores have ?