{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Hvorfor få hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hvis man ikke gider at gå 100% ind i det, syntes jeg har set flere der ikke chipper selv om folk gør dem opmærksomme på det, ja for hvad skal de det for når folk køber hvalpene af lige vel. Jo fordi det står i loven !! Hvorfor er det så svært at forstå, ja det koster penge men hvis du kun får hvalpe for pengenes skyld, så´lad vær, du bliver aldrig rig af det.

Ja undskyld det sure opstød, det måtte bare ud smiley øv øv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor få hvalpe
  • #1   6. okt 2010 bliver så harm smiley

  • #2   6. okt 2010 og så koster det jo heller ikk en bundegård at få hvalpen chippet.. hels ærligt, man skal alligevel til undersøgelse med hvalpene, og se skal have ormekur, så kan ikke se hvad problemet er... det vel max 2 min pr hund at blive chippet...

  • #3   6. okt 2010 Helene C: Ja det er sørgeligt og tør slet ikke tænke på hvad de bliver fodret med når det nu ikke må koste noget


  • #4   6. okt 2010 ja det er jo det.. min hund kunne godt klare sig på det lidt billigere, og havde det super godt, men til hvalpe, ville jeg nu nok også starte med godt..

    Men heldigvis er det ikke alle hunde ejer der gør det sårn med deres hvalpe..
    Jeg kan ikke rigtig andet end at ryste på hovedet over det, og håber at folk tænker sig om når de køber hvalp. Jeg vil i hvert fald råde folk til at hvis de køber en hund unden tavle at de sørger for at hvalpen er chippet, vac og har fået ormekur, inden den forlader hjemmet..


  • #5   6. okt 2010 Ja man kan kun håbe at der ikke er nogen der støtter sådan et opdræt smiley

  • #6   6. okt 2010 det er der sikkert, og det tror jeg at man aldrig helt får bugt med, desværre... der vil altid være nogen som ikke overholder loven..

  • #7   6. okt 2010 Tjaaaa..... jeg fatter slet ikke , der er nogen der gider få hvalpe.... he he
    Når endelig hunden er blevet parret..... skal man have en masse ting parat til fødslen....
    Når hunden har født skal man lige tage 1 uges tid fri fra arbejde.
    Så skal man tørre madrester...pis og lort op efter 5-7 hvalpe i 8 uger.
    Så skal de til dyrlæge ... ormekure ...chip .... vacc.

    Og til sidst sidder man og tuder , fordi hvalpene skal sælges og man er blevet helt vild med dem , og helst vil beholde allesammen selv....

    Nææææ... jeg egner mig ikke til at få hvalpe... *GG*


  • #9   6. okt 2010 Jeg glæder mig over min tæve skal have hvalpe og til de 8 uger med pasning og hygge. men sørger også for gode og blivende hjem til dem. og at de vil være klar med alt ved afrejse.

    Men kan ejg mærke det påvirker min tæve for meget, får hun hellere ikke flere.

    jeg e r også typen der hellere vil give lidt mere for en hund og vide den har haft en go og ordenlig opvækst.

    forstår heller ikke folk der laver hvalpe bar e for at tjene pengen på dem.


  • #10   6. okt 2010 Jamen tæven vil jo SÅ gerne prøve at blive mor. Desuden er det jo godt for den, den bliver både roligere, den får ikke kræft, den bliver først rigtig voksen når den har fået hvalpe og så er det jo så hyggeligt.



    (ironi kunne godt have sneget sig ind i ovenstående)

    Mange triste hundeskæbner kunne være undgået hvis folk gad bruge øverste etage og tænke ud over deres egen næse.


  • #11   7. okt 2010 Anne Julie F: roligere og ingen kræft ?? Kan være Micha skal med i hundepark når hun kommer i løbe tid, så kunne jeg også tjene lidt penge til nyt tøj smiley

    (ironi kan forkomme)


  • #12   7. okt 2010 Kristina :Det lyder som en vildt godt plan. Kunne være jeg skulle gøre det samme med Asta, nu har hun jo godt nok epilepsi, men skidt pyt.

    *g*



Kommentér på:
Hvorfor få hvalpe

Annonce