{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Mine forældres hund og min svoger blev for en uges tid siden overfaldet af mine forældres genbo's 2 schæfere, dette kan i læse mere om i dette link:
(link fjernet)

Min søster går så i klasse med genboens søn, som idag fortalte hende at hans far havde sagt at hvis han så mine forældres kat på deres grund igen, ville han sende sine hunde efter den, og han ville ikke stoppe dem før de havde fat i katten.
Igår aftes kom katten så ind, og kunne næsten ikke gå på det ene bagben, det er hævet op så det er næsten 3x størrer end normalt, de synes at det ligner et sår hun har på benet, men de kan ikke røre hendes ben. De sidder derfor hos dyrlægen nu, og håber at få svar på hvad der er sket med katten.
Min mor har ringet til politiet idag og fortalt dem hvad sønnen til genboen har fortalt min søster. De kan stadig intet gøre, men fortalte min mor at de havde snakket med hendes genbo, som havde fortalt dem at de havde givet hende deres forsikringsnummer osv. Men det har de IKKE. Politiet sagde så at de stadig ikke kunne gøre noget, de kan først gøre noget når hundene har overfaldet 3 gange og det er blevet meldt, så kan hundene muligvis blive aflivet, indtil da kan de ikke gøre andet end at give dem bøder og påbud.
Jeg mener bare ikke at det kan være rigtigt at de ikke kan føle sig trygge hverken når de går ture eller bare er på deres egen grund.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? (Sorry det blev så langt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #2   11. okt 2010 næ det er godt nok en træls situation de står i smiley
    Men der vel ikke så meget andet at gøre end at melde dem hver gang de gør noget forkert.
    Katten er de nok nødt til at lære at være inde indtil hundene er væk
    Gå med jeres hund hver gang den skal i haven - eller sæt et stort hegn op - evt. med stød i - så skal de da nok lære at holde sig væk

• #3   11. okt 2010 Mht. katten, så er der ikke noget at gøre hvis den befinder sig på naboens grund og hundene angriber den.

Angående hundene generelt og hvordan de løber løst rundt på andre folks grunde og i andre folks huse, hvor de så oven i købet optræder aggressivt, så er det vel hver gang, ikke at ringe til naboen, men at ringe til politiet, så de kan komme og afhente kræene og give naboen en bøde. 500 kr. hver gang løber vel op og så kan det lokale politi ved selvsyn se at det er et problem.

Nu bor jeg ude på landet hvor der gælder andre love end i byområder, men var det herude, så fik ejeren en advarsel og kunne han gentagne gange ikke finde ud af at holde hundene af min grund eller gik de efter vores gårdkatte, så var det nok den nærmeste jæger jeg ringede til næste gang - ikke fordi jeg overhovedet har reageret sådan, de gange naboernes hunde har været inde og hilse på, men de har så heller ikke opført sig på den måde.

• #5   11. okt 2010 hmm. med den nye hundelov skal der da ikke 3 tilfælde til eller er jeg ved siden af?

• #6   11. okt 2010 Martin: Ja men som jeg har forstået det er det politiets afgørelse af hver enkelt hund der afgør om den skal aflives, have mundkurve påbud eller om der bare ikke sker noget. Synes da det utrolig at de håndterer sådan en sag så ringe!

• #7   11. okt 2010 Nu er det vel heller ikke helt sikkert at det er hunden der har haft fat i katten? Den kan vel også være ramt af en bil? Eller have lavet noget andet.? Måske en anden hund?

• #8   11. okt 2010 Margit: Nej men nu tænker jo også at de 2 schæfere har angrebet mennesker! Så burde der ski da ske noget

• #9   11. okt 2010 Tak for jeres svar alle sammen. Det med katten er mine forældre informeret om, og de vil så finde ud af om de vil holde den inde, eller hvordan de vil tackle det.
    Katten har været hos dyrlægen, som konstaterede at den var blevet bidt, og den har fået en pencillin kur.

Maiken: Min svoger gik med mine forældres hund, og blev overfaldet af genboens 2 schæfere. Og det er anmeldt, men de kan/vil som skrevet i linket ikke gøre andet end at give dem en bøde, et linepåbud, og informere dem om at de skal have dem forsvarligt lukket inde hvis de er i haven.

Karin: Min mor har meldt dem flere gange men der sker intet, mine forældres hund er i hundegård om dagen når vejret er til det, og så går de ture med ham, og det var på en aftentur de blev overfaldet.

M. I: De er blevet meldt hver gang. Men som skrevet sker der intet.

Og som skrevet, vil politiet ikke aflive hundene før de har angrebet 3 gange, hvor det bliver meldt. Min mor er blevet opereret i skulderen 2 gange, og hendes højre arm kan hun ikke bruge optimalt, så hun tør ikke at gå med sin hund mere, i frygt for at blive overfaldet igen. Og dette mener jeg ikke kan være rigtigt..
    Efter overfaldet, går de altid 2 sammen når de går tur, og de har altid en stor kæp med til at forsvare sig med hvis genboens hunde kommer igen.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce