24.692 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
A38? A38?
hvor meget A38 skal hunde have ved diarre? har en lab. hvalp på 4 mån.
0 synes godt om
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Får den skånekost?
Er der blod i aføringen?
Har du talt med dyrlægen?
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Hvis hunden ellers virker frisk og rask, skal du enten give en skånediæt f.eks. I/d fra Hills eller du kan koge ris og kylling og give hunden i flere små måltider delt ud over dagen. Du kan med fordel faste hunden 12-24 timer, før du begynder med skånekosten.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
Hvis det bare er tynd mave, ville jeg prøve at få fat i en tube ZooLac pasta, den fås hos dyrlæger, dyreforretninger og sikkert også på apoteket.
Jeg har selv maltesere, og hvis jeg har en hvalp med diarre, er det dr. dyr med det samme.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
TS - Når vi har givet det herhjemme (på dyrlægens ordre!), så har det været lidt på "slum".. Vi har blandet risene og A38 sammen så det blev til en slags tyk vælling..
Ved godt at det ikke er det du spørger efter, men jeg vil give de andre ret i at hvis det fortsætter med tynd mave, eller hvis hunden virker mat og ugidelig, så ville jeg også tage en snak med dr dyr.
Men det havde du nok også tænkt dig.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
jun 2008
Så jeg tror på det virker forebyggende, på en eller anden måde.
jun 2008
jan 2008
Om folk har hunde, der kan tåle det, skal jeg ikke gøre mig klog på. Faktum er, at det med garanti ikke har nogen gavnlig effekt. Jo, der er gode mælkesyrebakterier i, men dem bør man give i anden form (f.eks. Zoolac eller Pro-Kolin).
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
Jeg synes også jeg havde hørt det med at de helt ikke måtte få mælkeprodukter, men fik at vide hos vores dyrlæge, at dette ikke angik syrnede mælkeprodukter?? Og så er det at min lille hjerne bare overgiver sig, og tænker: "Så må det være sådan det er!"
Men hvis ikke de har det enzym der skal til at nedbryde mælkesukkeret i fx A38, ryger det så ikke bare ud den anden vej?
Jeg har som sagt altid givet mine det, hvis der har været lidt små-bøvl med maven, og har syntes at det havde en god effekt, men det er selvfølgelig blevet givet sammen med udkogte ris og kogt kylling, så måske det har været alt det andet der har gjort jobbet?
jan 2008
Der er ikke meget mælkesukker i syrnede produkter, så skaden er for det meste ikke stor eller er der overhovedet ikke. Jeg synes dog lige så godt, at man kan købe nogle produkter, der garanteret ikke skader og til gengæld hjælper rigtig godt (probiotikaholdige produkter såsom f.eks. ZooLac eller Pro-Kolin). Så tit har hunden forhåbentlig ikke dårlig mave, så helt fattig bliver man ikke af det ;o)
Mht til at give hver dag... det bør der ikke være brug for, hvis ens hund vel at mærke ikke fejler noget. Vil man gerne give noget dagligt, kan man få probiotika i pulverform til mennesker, som ikke koster spidsen af en jetjager.
Og mælkesukker kommer skam ud i den anden ende, men tager bare en gang diarré med sig.
Her i Norden er vi mennesker meget mærkelige i og med, at vi kan tåle mælk. Normalt (og i den sydlige del af verden) mister man evnen til at kunne spalte mælkesukker, når man er omkring 4 år (samme princip gælder andre pattedyr). Giver du en voksen afrikaner mælk, er du sikker på en omgang diarré.
jan 2008
Min opfattelse er, at A38 i bedste fald ikke skader, men jeg mener ikke, at det er noget, vi skal/bør putte i hundene.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
A38?