Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A38?
  • #1   24. okt 2010 Har diarren stået på længe?

Får den skånekost?

Er der blod i aføringen?

Har du talt med dyrlægen?

• #2   24. okt 2010 Den skal ikke have A38 eller andre mælkeprodukter ! De indeholder mælkesukker, som hunden ikke kan omsætte og som i sig selv kan være årsag til diarré.

Hvis hunden ellers virker frisk og rask, skal du enten give en skånediæt f.eks. I/d fra Hills eller du kan koge ris og kylling og give hunden i flere små måltider delt ud over dagen. Du kan med fordel faste hunden 12-24 timer, før du begynder med skånekosten.

• #3   24. okt 2010 Hvis det er rigtig diarre (tynd ildelugtende afføring der varer ved), så ville jeg kontakte dyrlægen.
    Hvis det bare er tynd mave, ville jeg prøve at få fat i en tube ZooLac pasta, den fås hos dyrlæger, dyreforretninger og sikkert også på apoteket.
    Jeg har selv maltesere, og hvis jeg har en hvalp med diarre, er det dr. dyr med det samme.

• #4   24. okt 2010 Maj-britt - Hvis A38 ikke er godt for hunde, hvorfor er det så det de fleste dyrlæger foreslår sammen med ukogte ris og kylling mod tynd mave?

TS - Når vi har givet det herhjemme (på dyrlægens ordre!), så har det været lidt på "slum".. Vi har blandet risene og A38 sammen så det blev til en slags tyk vælling..

Ved godt at det ikke er det du spørger efter, men jeg vil give de andre ret i at hvis det fortsætter med tynd mave, eller hvis hunden virker mat og ugidelig, så ville jeg også tage en snak med dr dyr. smiley
    Men det havde du nok også tænkt dig. smiley

• #6   24. okt 2010 han virker ikke syg. og det er da ikke tis agtig. men det er heller ikke formet;)

• #7   24. okt 2010 vil selvfølgelig også gå til dyrelæge, hvis det bliver ved. men man behøver jo ikke male fanden på væggen og man kan vel prøve nogle "husregler" først. han har kun haft det et døgnstid.

• #9   24. okt 2010 Herhjemme får begge drenge A38 hver eneste morgen, og har gjort det siden de var hvalpe. De får nu 110 gram hver morgen.

• #11   24. okt 2010 Jeg har aldrig oplevet problemer med deres maver. Tværtimod. Har kun oplevet problemer en eneste gang, hvor min store drenge havde lagt sig i noget vådt koldt vasketøj i en del timer (slangen var knækket, og han var alene hjemme). Min mors får det også og har heller aldrig haft problemer med maven.

Så jeg tror på det virker forebyggende, på en eller anden måde.

• #13   24. okt 2010 Heidi--Jeg har ihvertfald kun gode oplevelser med det. smiley

• #14   24. okt 2010 Tja... denne dyrlæge incl. de kolleger jeg har på min arbejdsplads anbefaler i hvert fald ikke A38. Det er et faktum, at hunde ikke har det enzym, der kan nedbryde mælkesukker. Om hunden bliver rask på trods af A38, kan da godt være, men det er i hvert fald ikke på grund af det.

Om folk har hunde, der kan tåle det, skal jeg ikke gøre mig klog på. Faktum er, at det med garanti ikke har nogen gavnlig effekt. Jo, der er gode mælkesyrebakterier i, men dem bør man give i anden form (f.eks. Zoolac eller Pro-Kolin).

• #16   24. okt 2010 Maj-Britt - Havde slet ikke opdaget at du er dyrlæge. smiley Så sidder man her og spiller klog.. Pinligt!
    Jeg synes også jeg havde hørt det med at de helt ikke måtte få mælkeprodukter, men fik at vide hos vores dyrlæge, at dette ikke angik syrnede mælkeprodukter?? Og så er det at min lille hjerne bare overgiver sig, og tænker: "Så må det være sådan det er!"
    Men hvis ikke de har det enzym der skal til at nedbryde mælkesukkeret i fx A38, ryger det så ikke bare ud den anden vej?
    Jeg har som sagt altid givet mine det, hvis der har været lidt små-bøvl med maven, og har syntes at det havde en god effekt, men det er selvfølgelig blevet givet sammen med udkogte ris og kogt kylling, så måske det har været alt det andet der har gjort jobbet?

• #17   25. okt 2010 Fie: Det går nu nok ;o) Min pointe er lidt, at man ikke nødvendigvis er alvidende, bare fordi man har været inde og vende på KVL :o)

Der er ikke meget mælkesukker i syrnede produkter, så skaden er for det meste ikke stor eller er der overhovedet ikke. Jeg synes dog lige så godt, at man kan købe nogle produkter, der garanteret ikke skader og til gengæld hjælper rigtig godt (probiotikaholdige produkter såsom f.eks. ZooLac eller Pro-Kolin). Så tit har hunden forhåbentlig ikke dårlig mave, så helt fattig bliver man ikke af det ;o)

Mht til at give hver dag... det bør der ikke være brug for, hvis ens hund vel at mærke ikke fejler noget. Vil man gerne give noget dagligt, kan man få probiotika i pulverform til mennesker, som ikke koster spidsen af en jetjager.

Og mælkesukker kommer skam ud i den anden ende, men tager bare en gang diarré med sig.
    Her i Norden er vi mennesker meget mærkelige i og med, at vi kan tåle mælk. Normalt (og i den sydlige del af verden) mister man evnen til at kunne spalte mælkesukker, når man er omkring 4 år (samme princip gælder andre pattedyr). Giver du en voksen afrikaner mælk, er du sikker på en omgang diarré.

• #19   25. okt 2010 Heidi: Ja, det har været "god latin", at A38 hjalp p dårlig mave. Mange opdrættere giver også hvalpene det (det går nu nok, da hvalpe godt kan nedbryde mælkesukker).

Min opfattelse er, at A38 i bedste fald ikke skader, men jeg mener ikke, at det er noget, vi skal/bør putte i hundene.

• #20   25. okt 2010 Maj-Britt: Jeg vil dog lige sige, at jeg også godt kan finde på at give mine hunde (både voksne og evt. hvalpe) A38 om sommeren. De får det, når vi andre tager os en is, og de er vildt glade for sådan en skålfuld A38 på en varm sommerdag:-)

Kommentér på:
A38?

Annonce