757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Foder valg Foder valg

Hej alle

Ved der bliver skrevet mange tråde om foder, og kigger da også jævnligt med i det, men det med foder er altså en jungle, så nu spørger jeg lige lidt smiley

Vil gerne have lidt råd til hvilket foder der kunne være optimalt til mine to drenge. Vil foretrække at de kan få samme foder selvom den ene er fin vægtmæssigt og den anden gerne må tage en lille smule på.
Ham der skal tage på, er lidt kræsen, og spiser helst foder med ret små bidder.

den anden er noget nær altædende og har aldrig været et problem

derudover, vil der jo selvfølgelig være en fordel, hvis foderet ligger i et fornuftigt prisniveau, da jeg som studerende ikke har en formue at bruge på foder smiley

og i forhold til pels, som de har rigeligt af, er det så bedst at vælge et foder med fisk, eller tilskud af fx lakseolie som de får nu.

Så ønsket er et foder af god kvalitet til fornuftig pris smiley Det burde vel kunne lade sig gøre smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder valg
  • #1   26. okt 2010 Jeg fodrer med Royal Canin som jeg er rigtig glad for!! Munthe var også enormt kræsen da hun var yngre og vjeg prøvede rigtig mange forskellige slags foder før jeg fandt det her.. De har et specielfoder til kræsne hunde som hedder Royal Canin Sensible.. Du kan altså købe det almindelig til ham der ikke er kræsen og sensible til ham der er.. Sensible er en smule dyrere end det almindelige, men ikke ret meget.. Du kan også vælge at fodre begge to med det til de kræsne.. Så er der da ikke nogen der føler sig snydt.. Jeg har selv en lille hund og jeg ved godt at foderet er en smule dyrt i indkøb men de skal virkelig ikke have ret meget så sådan en sæk holder længe.. Hvis du så spæder op med godbidder og div ører og ben så er det ikke dyrt!
    Min får virkelig flot, glinsene og blød pels af det..
    Men hvis jeg var dig ville jeg prøve at bestille en lille pakke hjem eller hende en gratis prøvepakke med dyrlægen og så se om de kan lide det.. smiley

Du får sikkert mange andre svar men det er i hvert fald min erfaring...

• #2   26. okt 2010 CAmilla:
    har tidlgiere prøvet med et par varianter fra RC men det har ikke været nogen stor succes, for diablo (den kræsne) spiste kun liiige det han skulle.

Jan:
    Har også prøvet en enkelt variant af eukanuba men heller ingen succes. kan ikke huske hvilken variant det var sådan lige på stående fod

DKK tavlesnob:
    Er udemærket klar over at pris og kvalitet hænger sammen, og at de samtidig ofte skal have mindre af foder af høj kvalitet grundet bedre optagelse, og vil da gerne undgå for meget fyldstoffer og biprodukter.
    Og i forhold til disse ting, tænkte jeg, at der var nok nogen der kendte et bestemt foder, der var af god kvalitet og til en fornuftig pris.

De skal jo selvfølgelig ikke mangle noget, men da jeg ikke ved alt om foder og kender alle mærker, hører jeg gerne på andres erfaringer ud i denne jungle smiley

Især folk der har erfaringer med kræsne hunde smiley

• #3   26. okt 2010 Karina J - Har du også prøvet den der Sensible?? Den alm ville Munthe heller ikke spise.. smiley

• #5   26. okt 2010 Camilla:
    de har prøvet hvalpefoderet da de var små, og mener det var den til yorkie de prøvede.
    Men måske er det sensible der skal til. men hvordan ser indholdet ud i det?

J K
    De fik hills da de var små, det gled nogenlunde ned. Måske jeg skulle prøve en af deres varianter igen? Synes bare hurtigt det bliver meget dyrt. og er ikke helt inde i hvad indholdet i deres foder er.
    De har smagt nogle smagsprøver fra olivers, og han var ikke voldsomt imponeret. han spiste det, men jeg tror mest det var fordi det var nyt.

• #6   26. okt 2010 De er lidt mindre og så er de lidt mere fedtede.. det er lidt svært at forklare smiley Min dyrlæge sagde dengang at det var lidt blødere og mere fedtet og smagte bedre og det var derfor..
    Ved ikke om man kan få Sensible hvalpefoder, men prøv evt at spørge...

• #7   26. okt 2010 Det er det her smiley Og faktisk også derfra jeg plejer at bestille smiley

(link fjernet)

• #8   26. okt 2010 Camilla: de er 1½ år så det er lang tid siden de skulle ha til hvalpe smiley
    Men vil lige kigge lidt mere på det, og se om jeg kan finde noget om indhold osv smiley

Andre bud og erfaringer er selvfølgelig fortsat velkomne smiley

• #9   26. okt 2010 Og det er hvad der står om det smiley

Stimulerer appetitten hos meget kræsne hunde Fra 10 måneder og resten af livet Udvalg af eksklusive, naturlige aromaer. En anelse mere fedt (omega 6), særligt udvalgte ingredienser. Foderpille med specielt udviklet størrelse, konsistens og form. Perfekt konservering takket være en beskyttet atmosfære i lufttætte poser, barriere med neutral gas. Ingredienser: Ris, tørret fjerkrækød, animalsk fedt, majsgluten, hydrolysat af animalske proteiner, roetrævler, vegetabilsk proteinisolat L.I.P.*, gær, mineraler, frugto-oligosakkarider, fiskeolie, sojaolie, natriumpolyfosfat, taurin, DL-methionin, L-carnitin. Velafbalanceret tarmflora Gæringsdygtige fibre medvirker til at bringe tarmfloraen i balance. Frugto-oligosakkarider og roetrævler. Forebygger Tandsten, og giver blank pels.

• #11   26. okt 2010 J K:
    Tak for det. Vil bare gerne snart finde det foder der bare fungerer. for det er bare rigtig træls, at han ikke rigtig vil tage lidt på, fordi han kun lige spiser det han skal for at vedligeholde vægten.
    De Har heldigvis ikke sart mave, men vil også undgå for mange skift, og derfor tænkte jeg, at nogen kloge herinde nok havde nogle erfaringer så jeg ku nøjes med at afprøve et forskellige produkter istedet for rigtig mange

• #13   26. okt 2010 J K:
    Ja det er enormt frustrerende. og også derfor jeg henvendte mig herinde, for det kan jo ikke passe, at der ikke er andre der har samme problem som mig smiley
    og det er rart med andres erfaringer for at undgå at skulle afprøve mange mange produkter. smiley

• #14   26. okt 2010 CAmilla:
    Tusind tak fior link osv, det er gemt, og så vil jeg ligge kigge lidt nærmere på det, og måske få mig en prøve på det og se om det glider ned smiley

• #15   26. okt 2010 Jan h: har du et link på det UniQ ?
    For prisen ser fornuftig ud, og så vil jeg gerne lige se lidt på hvad der i foderet samt hvor store foderpillerne er osv

• #16   26. okt 2010 Jan: mange tak, jeg kigger lidt nærmere på det smiley

• #17   26. okt 2010 Jeg anbefaler WolfsBlut. Det absolut bedste jeg har prøvet, og har ellers prøvet en del efterhånden (RC, Bosch organic, acana, iams, real nature osv, osv, osv)

• #18   26. okt 2010 Dkk: jeg har tænkt på barf, men flytter snart i mindre lejlighed hvor jeg ikke vil ha ret meget fryserplads. Så ved ikke helt hvordan det sku lade sig gøre.

Danielle: nogle bestemte varianter fra wb der er bedst? og hvad med størrelsen på foderpillerne?

• #19   28. okt 2010 Årh for pokker....fik lige startet en tråd inden jeg læste her....om foder ! :o)
    Martha har prøvet lidt forskelligt...nu får hun da-doo med fisk. Hun spiser det....for at blive mæt....men har lige været syg, og derfor på skånekost, bestående af kogt ris med kogt kylling. ALDRIG har hun spist SÅ meget...helt ekstemt hvad hun kunne have i sig. Så nu overvejer jeg at supplere tørfoder tilsat evt. lever, kylling, grøntsager, ris o.a.
    Nogen der har erfaring med det ???

Kommentér på:
Foder valg

Annonce