1.038 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Foder valg Foder valg
Hej alle.
Er ny herinde.
Kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kan skildne godt hundefoder fra hundefoder af okay kvalitet..??
Mine hunde bliver brugt RIGTIG meget og går mange km dagligt så derfor ser jeg foderet som meget vigtigt.
Har haft kik på 2 produkter da jeg måske vil være forhandler (mine egne hunde spiser en del )
1: profine
2: skinners.
På forhånd tak for hjælpen ??
0 synes godt om
mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Og rent faktisk så synes jeg også kødandelen i Profine er for lille, godt nok står den på førstepladsen, men det er kun fordi producenten formodentlig vælger at bruge kartofler og majs i nogenlunde lige store mængder, så kommer de enkeltvis under kødprocentdelen..... Og når kødet i produktet er tørret, hvad er kartofler og majs så - måske også tørret?
Når jeg vælger foder, så vil jeg have en kødandel på mindst 70-80%.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Foderet indeholder typisk forskellig mængder af kød og vegetabilier og evt korn. Det billigste at komme i foderet er korn, og det dyreste er kød. Så andelen af kød kan give et finger peg om kvaliteten af produktet.
En anden og i mine øjne meget vigtig ting, er kvaliteten af indgredienserne. Er det biprodukter, er der lødigt kød. Er indgredienserne beskrevet - fe.sk kan en betegnelse som animalske produkter jo dække over alt. Fjerkræ lidt mere afgrænset, mens hvis producenten skriver der er kalkun i foderet, så kan de ikke komme kylling i hvis det lige er billigt et stykke tid. Og igen hvordan er kødet - er det biprodukter, er det kød. Eller er det ikke defineret - så kan det igen være en hvilket som helst andel af kalkunen. Så jo mere afgrænset indholdsfortegnelsen er jo bedre kvalitet som regel.
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
hvid du har et tør foder hvor det færdige foder indeholder 70-80 % kød ligger du mellem 45-50 % protein
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
laks (tørret, 24 %), hvidfisk (tørret, 22 %), fersk laks (20 %), kartofler (tørrede, 12 %), kartoffelmel (7 %), æbler (tørrede, 5 %), lakseolie (4 %), gulerødder (tørrede, 1 %), spinat (tørret, 1 %), ærter (tørrede, 1 %),
Der er dog "kun" 32% protein i
mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
laks (tørret, 24 %), hvidfisk (tørret, 22 %), fersk laks (20 %, lakseolie (4 %) = 70 %
men fersk laks indeholder ca 75 % væske når det er tørret som det bliver under produktionen så er det 5 % og lakseolie indeholder ikke proteiner kun fedt
så er der i det færdige foder 51 % kød
Foder valg