1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Michael F
Michael F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Foder valg Foder valg

Hej alle.

Er ny herinde.

Kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kan skildne godt hundefoder fra hundefoder af okay kvalitet..??
Mine hunde bliver brugt RIGTIG meget og går mange km dagligt så derfor ser jeg foderet som meget vigtigt.

Har haft kik på 2 produkter da jeg måske vil være forhandler (mine egne hunde spiser en del smiley )
1: profine
2: skinners.

På forhånd tak for hjælpen ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder valg
  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    mar 2016

#3   26. mar 2016 Hvorfor ville du ikke fodre med det.?

• #10   26. mar 2016 Skinners består hovedsageligt af ris, havre og ærter - kødandelen er lav - ikke noget jeg ville give penge for.

Og rent faktisk så synes jeg også kødandelen i Profine er for lille, godt nok står den på førstepladsen, men det er kun fordi producenten formodentlig vælger at bruge kartofler og majs i nogenlunde lige store mængder, så kommer de enkeltvis under kødprocentdelen..... Og når kødet i produktet er tørret, hvad er kartofler og majs så - måske også tørret?

Når jeg vælger foder, så vil jeg have en kødandel på mindst 70-80%.

• #11   26. mar 2016 Hvor kan man læse hvor stor kødandel der er i foderet?

• #13   26. mar 2016 For at svare lidt bredere på spørgsmålet - man kigger på ingrediens listen.
    Foderet indeholder typisk forskellig mængder af kød og vegetabilier og evt korn. Det billigste at komme i foderet er korn, og det dyreste er kød. Så andelen af kød kan give et finger peg om kvaliteten af produktet.
    En anden og i mine øjne meget vigtig ting, er kvaliteten af indgredienserne. Er det biprodukter, er der lødigt kød. Er indgredienserne beskrevet - fe.sk kan en betegnelse som animalske produkter jo dække over alt. Fjerkræ lidt mere afgrænset, mens hvis producenten skriver der er kalkun i foderet, så kan de ikke komme kylling i hvis det lige er billigt et stykke tid. Og igen hvordan er kødet - er det biprodukter, er det kød. Eller er det ikke defineret - så kan det igen være en hvilket som helst andel af kalkunen. Så jo mere afgrænset indholdsfortegnelsen er jo bedre kvalitet som regel.

• #14   26. mar 2016 Kirsten R. du skal skelne om der er frisk kød med 65-75 % vand eller det er tørret kød.
    hvid du har et tør foder hvor det færdige foder indeholder 70-80 % kød ligger du mellem 45-50 % protein

• #15   26. mar 2016 Her er de første linjer af ingredienser af det foder vi bruger lige nu.. Der står det har 70% kødandel, men på andre mærker foder, hvor det ikke står, kan jeg ikke helt gennemskue kødandelen.. Men det er vel gode ting der er i, så vidt jeg forstår er det tørrede hele fisk, dvs. ikke "skrald"?

laks (tørret, 24 %), hvidfisk (tørret, 22 %), fersk laks (20 %), kartofler (tørrede, 12 %), kartoffelmel (7 %), æbler (tørrede, 5 %), lakseolie (4 %), gulerødder (tørrede, 1 %), spinat (tørret, 1 %), ærter (tørrede, 1 %),

Der er dog "kun" 32% protein i

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    mar 2016

#16   26. mar 2016 Syntes det er mega svært at finde ingredienslisterne. Har før brugt sportsmanspride (super premium adult) til min hund men maven på den nye kan ikke med det foder og er meget utilfreds med royal canin da min sorte labrador næsten er grå af skel og mat pels. Hælder også mest til Profine af de 2 fodre (jeg mener ikke at det er afgørende at fodre med kornfrit foder)

• #17   27. mar 2016 jamen så passer det også:
    laks (tørret, 24 %), hvidfisk (tørret, 22 %), fersk laks (20 %, lakseolie (4 %) = 70 %
    men fersk laks indeholder ca 75 % væske når det er tørret som det bliver under produktionen så er det 5 % og lakseolie indeholder ikke proteiner kun fedt
    så er der i det færdige foder 51 % kød

Kommentér på:
Foder valg

Annonce