{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Ny hund og ''vennerne'' (halv lang) {{forumTopicSubject}}

Haii jeg er den lykkelige ejer af en Rottweiler hvalp ved navn Simba som er ca. 5 mdr, nu og er self ekstrem glad for ham og self skal han da også præcenteres for vennerne og de er vilde med ham og synes han er en rigtig sød hund og de skændes nærmest om hvem der ska sidde ved ham i sofa'n :o)

Men her forleden skulle jeg ind og besøge en veninde og vores fælles kamarat og overnatte og der kom Simba med self:) MEN jeg sagde at han ska IKKE ave så meget menneske mad da han ellers for tyndmave så man virkelig kan se på ham at han har mave pine, det var også helt okay og jeg sagde at de skulle spørge mig først om han nu måtte få det de nu havde i hånden.
MEN så skete det AFTENS MADEN vi skulle have spagetti med kødsovs da vi kun gad noget nemt og der var masser af kødsovs tilbage, min kamarat (som jeg nu kun vil kalde min venindes kamarat) gav ham HELE gryden og fik lov at spidse det hele og det så jeg ikk før den var tom!!!! og han blev ved med at give ham forskelligt mad som IKKE ER TIL HUNDE og self blev jeg gal og skældte ud og sagde hvis der sker noget tørre han op! hans eneste kommentar var: Han er en Rottweiler han kan holde til det!! OG DET HAR MED RACEN HVAD AT GØRE?!?!?!?!?!, og det endte galt Simba blev stille, først troede jeg bare han var træt og ville hvile sammen med os andre i sofa'n men så satte han sig der hvor min venindes kamarat plejer at side og fik mave kramper og kastede op liiiige på hans sidde plads, han blev sur og sagde jeg skulle tørre op, det ville jeg ikk da jeg mente det var hans skyld og derfor ham der måtte tørre op da han ikk kunne acceptere de simple ting jeg havde sagt!!

Var jeg fair eller dum? det var det første spørgsmål...

men hvordan skal jeg forberede mig på sådanne situationer i fremtiden for det bliver jo nok ikke sidste gang i hans liv han kommer med ud og ska overnatte ude??? og jeg syntes ellers selv jeg havde gjordt klart at man skulle spørge mig inden man gav Simba noget...
er det forkert at sige sådan for han blev sur på mig..

håber der er nogle som kan svare mig for min veninde mente jeg var ret hård:(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hund og ''vennerne'' (halv lang)
  • #1   26. okt 2010 Det lyder godt nok underligt. Lyder ikke som om dine venner er ret gamle, når de/han ikke kan respektere, hvad du siger. Men hvis du skal sove ude med hunden en anden gang, må du jo bare holde øje med den HELE tiden, hvis du ikke kan stole på dem du er i rum med.

• #2   26. okt 2010 Jeg var skredet!

Din hund, dine regeler!
    Jeg plejer at sige at hvis hunden bliver syg får de regningen fra dyrlægen, det plejer at få folk til at tænke en ekstra gang over det..

• #4   26. okt 2010 Mikala aka Møgkosten N : ja han ar heldigvis fået det bedre men an var desværre lidt tynd mave stadig og har haft ringet til dr. dyr og han sagde bare at jeg skulle prøve i et par dage vor han bare fik sit foder så det kunne komme ud af systemet og hvis det ikk hjalp skulle jeg komme ind.. men det behøves heldigvis ikke :o)

Tut og Andersen * : jeg troede også at den såkaldte kamarat kunne forstå at man respektere hinanden og hvad man siger... der står at han er 28 på hans sygesikring men jeg er i tvivl

• #5   26. okt 2010 jeg var også overrasket men det var også første gang vi var henne hos ham (altså sammen med Simba) men det har da OVERHOVEDT IKKE noget med racen at gøre om vad den kan tåle og ikke tåle !!!

min første hund var en schæffer/boxer blandings tæve og de eneste 2 ting hun ikke kunne tåle var æg og tomater men derfor kan jeg da ikk sige de andre hunde af samme blanding ikk kan tåle det :S

• #6   26. okt 2010 Naja H: Tror også lige du skal tjekke det sygesikringsbevis igen smiley Ej men var godt nok også blevet sur hvis nogle af mine venner havde gjort det. Så syntes absolut ikke du overreagerede

• #7   26. okt 2010 hvis det var mig og jeg havde haft blade med og en af mine venner havde givet ham en hel gryde mad når jeg havde sagt nej så var jeg flippet total ud .. kunne han ikke fatte hvad jeg sagde var jeg nok taget hjem gad da ikke min hund skulle blive syg pga en spade der åbenbart ikke fatter en skid.. jeg hader sådan noget ..

-jeg synes bestmt ik du var for hård jeg havde noget flippet total på ham når jeg havde set a han gav min hund mad uden at få lov ..

han har jo ingen respekt for dig og dine meninger

• #8   26. okt 2010 Brugte et lille fint trick den gang jeg havde lucky, som jo også stort set var med overalt. og Familien der lystigt fodrede ham med alt muligt "godt" for det kunne deres hunde jo godt tåle.

Blev til sidst så træt af det at jeg 3 stive uger ca 5 gange dagligt af 3-5 minutters varrighed øvede med ham at han kun måtte tage ting på min komando. kodeordet/komandoen blev "gris" da især mormor havde det med at sige værs´go når hun gav ham noget så det ville være dumt at indlære sammme komando.

Og Det lykkes og hold da fast hvor var det dejligt at tage ham med når jeg vidste at han ikke kom hjem og overbrækkede /sked det hele.

Men synes det var langt nemmere at opdrage min hund til ikke at tage imod noget uden tilladelse frem for at lære hele familien at de ikke måtte give ham det.

• #9   27. okt 2010 sabrina

det var ski da smart smiley

Kommentér på:
Ny hund og ''vennerne'' (halv lang)

Annonce