Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning fra DRU til DKK
  • #1   28. okt 2010 Jeg ved ikke hvad prisen er, men du får slettet alle anerne når den flyttes til DKK og så står du med en blank stambog...

• #3   28. okt 2010 Hvorfor vil du det.?
    Når du flytter stamtavlen får hun slettet sine aver og får blank stambog, og hun får avlsforbud.. Så kun kan KUN udstilles i DKK. Intet andet..

• #5   28. okt 2010 tror ikke at de ophæver avlforbudet på chihuahuaen... der er simpelthen "for mange", i forvejen...

• #6   28. okt 2010 Krumme -hunde der hører under KSS får permanent avlsforbud.

Mette -om hunden kan overføres afhænger af flere ting -er opdrætter ekskluderet fra DKK kan hunden ikke overføres, og det samme gælder hvis der er avlsforbud på moren/faren. Der er særlige regler hvis den har DKK-aner.

Så det nemmeste ville være at kontakte DKK, og få dem til at se på om den overhovedet kan overføres.

Og så skal du være indforstået med at hunden får blanke aner samt avlsforbud.
    Den kan udstilles, gå til prøver osv på lige fode med andre DKK-hunde

• #7   28. okt 2010 Du kan godt flytte den over det koster 650 kr hvis du er medlem af DKK . Alle dens aner bliver slettet og du kan ikke få den avlsgodkendt, Alle hunde i gruppe 9 kan ikke få ophævet deres avlsfobud. Det har special klubben bestemt.

Men nogen andre racer kan- har flyttet min den hvide og han kan avlsgodkendes på en speciel udstilling...

• #9   28. okt 2010 Krumme -jeg ville ønske det blev indført for alle racer...

• #11   28. okt 2010 Nu kender jeg jo self ikke alle racer, men umiddelbart tænker jeg at for de antalsmæssigt meget små racer, er der jo ikke såmeget at hente i de små klubber heller, fordi de jo ofte slet ikke er repræsenteret der eller kun i meget lille omfang(?)

Men ja, skal der gøres noget, så er det specialklubberne der skal igang, og det er da noget man kan tage op til generalforsamling e.l.

• #13   28. okt 2010 hmmm jeg har hørt man kan få dispensation( staves) hvis hunden bliver champion??? så kan der måske være tale om ophævning af avlsforbudet????

• #14   28. okt 2010 Bolette -skal gerne indrømme at det ikke er noget jeg har undersøgt nærmere. Men læser men KSS's regler, så er avlsforbudet permanent

• #15   28. okt 2010 ja det har jeg også læst... :O) og regner da os med det er sådan.. men jeg har bare hørt at det KAN lade sig gøre.. jeg har ikk prøvet det hehe men bare hvad jeg har hørt.. :O)

• #16   28. okt 2010 Jeg kan se hvad i mener - for antalsmæssigt store racer. For resten ville det ikke være en fordel at udelukke tilgængeligt (godkendt) materiale.

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #17   28. okt 2010 Avlsforbudet kan ikke ophæves på de hunde der går ind under KSS, som det er tilfældet med Chihuahua, også selvom den skulle gå hen og vinde alverdens priser. KSS har besluttet at lukke helt ned for at overflyttede hunde kan avlsgodkendes.

• #18   28. okt 2010 anna... ja jeg ved godt det er det folk siger.. men der er også nogen der hårdnakket mener at det KAN lade sig gøre..???

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

#19   28. okt 2010 sidder selv i KSS og havde diskussionen med formanden for tre uger siden, og hun sagde også at der er helt lukket. Pga de problemer det har givet tidligere, men jeg skal ikke sige om der bliver givet en godkendelse i ny og næ, men det er ikke noget jeg har hørt om og jeg kunne forestille mig det ville give en del ballade tilmed. Men det er jo ikke mere end et par år siden at der blev lukket for overførsler igennem special avlsgodkendelses arrangementer, kan det er være det de mener?

• #20   28. okt 2010 Bolette -hvis det kunne, ville det jo fremgå af reglerne... Jeg har lige været inde på KSS's side og kigge, og der er ikke nævnt nogen undtagelser.

Så jeg vil vove den påstand at folk der siger sådan er fejlindformerede

• #21   28. okt 2010 uha det skal jeg ikk kunne sige... de siger bare at det kan overvejes hvis hunden bliver champion....

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

#22   28. okt 2010 Skal vi ikke bare sige det sådan, at det er ikke noget jeg mener man skal sætte sin lid til smiley Og vil nok desværre sige til dig Mette at de andre har ret med slettede aner og den slags, så hvis du vil avle (det er jo ikke alle der vil) i DKK så må du købe en DKK hund næste gang. Men hvis man som jeg mest bare er til at udstille eller vil noget helt andet i DKK regi ja så flyt du den bare over.

• #23   28. okt 2010 Nogen der kan forklare en uvidende hvorfor DKK konsekvent vælger at udelukke hunde fra avl, "bare" fordi de kommer fra en anden klub?

• #24   28. okt 2010 Therese -nu er det jo specialklubben der bestemmer om de er udelukket permanent.

Det handler jo nok bl.a. om at DKK ikke kan stå inde for hundens aner, om de har levet op til DKK's krav o.l.

Og for de små racers vedkommende er det jo væltet ind med hunde der skulle overføres... Så kan godt forstå man vælger at sige stop.

• #25   28. okt 2010 Therese> Det er specialklubben under DKK der i hvert tilfælde bestemmer hvilke spilleregler, bestemmelser og regler opdræt af deres race skal have.
    De vurdere ud fra hvad de finder er bedst for racen, og med mange af de populære små selskabsracer opstod der for nogle år siden et boom af overførelser af f.eks. importerede hunde med tvivlsomme stamtavler som først blev overflyttet til en mindre dansk klub, for så til sidst at blive overført til dkk. Så specialklubben har vel vurderet at det bedste for racerne var at lukke helt ned, og dermed ikke ødelægge det kvalitetsmærke en dkk stamtavle ofte er.

• #26   28. okt 2010 Okay, tak for svar.

• #27   28. okt 2010 Nårh okay. Hvis hendes aner bliver slettet, vil jeg selvfølgelig ikke have hende flyttet.
    Fik bare af vide at det kunne lade sig gøre og var ikke sikker på hvordan og sådan, men tak for svarene. Dejligt at der er så mange andre, der ved en masse man ikke selv gør smiley

Kommentér på:
Flytning fra DRU til DKK

Annonce