Foder til allergi hund. Foder til allergi hund.
Hej alle. Min hund havde sidste måned noget svamp mellem poter og i ører. Hun rådede mig til at købe royal canin skin support, men jeg er ikke meget for at fodre min hund med korn produkter i.
Har i nogle gode erfaringer med andet foder? Det er jo ikke sikkert min hund er allergi hund, men følger jo som regel de råd min dyrlæge giver mig. Jeg kan bare IKKE lide royal canin.
Håber på nogle erfaringer fra jeg:)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 112
Fodermæssigt - finde et foder uden korn - Der er efterhånden mange gode på markedet.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
sep 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 81
sep 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 81
Tak for jeres svar.
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 27
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 147
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.312
En allergihund skal vel have foder uden de allergener den reagerer på?
Så hvis hunden kan tåle fisk er det da super at give en allergihund fisk !!
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
Allergi foder: ARDEN GRANGE ELLER HILLS D/D..
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 27
jeg skriver bare hvad vi får at vide, men igen så har alle dyrelæger hver deres mening.
og en anden ting camilla hills er en af de producenter der får dårligst karakter. Den ligger i den nederste kategori.
http://www.dogfoodanalysis.com/
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.312
Når man har en hund der er allergisk over for korn, svinekød, kød fra kvæg, vildt, and etc. så er der ikke meget tilbage at vælge mellem.
Her er fisk en god fødekilde for at få variation ind i kosten.
Min dyrlæge indrømmer blankt at han intet har min hund kan tåle og han overlader alt der har med hendes kost at gøre til mig.
Han har ikke forstand på råfordring men er ikke afvisende over for noget som helst så længe hunden trives.
Hellere holde munden lukket end at udtale sig om noget han ikke har forstand på ... Og respekt for det ... :o)
Apropos at du gentager dyrlægers ord som der ikke er hold i, så er Hills jo et af de produkter rigtig mange dyrlæger sværger til og nu det produkt du advarer mod :o)
= Man skal altså ikke stole blindt på en dyrlæges ord når disse udtaler sig om noget som ikke ligger inden for deres kompetenceområde.
Hundefoder er faktisk et af de områder de har mindst forstand på og det er ikke en ret stor del af deres uddannelse ...
Hvad jeg har lært om allergihunde og foder er noget jeg har lært af dem som har erfaring og kompetence inden for dette. Oftest mennesker som har haft eller har allergihunde og så de desværre meget få dyrlæger der har forstand på dette område :o)
Ifølge den viden som dyrlægerne Kia var ved da hendes allergi startede har, skulle min hund i dag være død efter at have levet 2 forfærdelige år hvor den dgl. skulle have medicin for at kunne holde ud at være til ...
Ved at gå imod disse og deres manglende viden har jeg nu en strålende sund allergihund som ikke har behov for medicin andet de 0-5 gange om året hun får et udbrud (hun fik udbrud dgl. hvis hun skulle følge dyrlægernes kostråd).
Vi har mange meget dygtige dyrlæger i DK og mener selv min nuværende dyrlæge er en af DK' bedste :o) Meen man skal stadig tage det de siger, når det kommer til ting som ikke ligger inden for deres kompetenceområde, med et gran salt :o)
mar 2008
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 85
Hvis din hund er allergisk overfor lagermider kan man prøve at skylle foderet før man giver hunden det - dette skal selvfølgelig være hvis hunden spiser op med det samme.
Ligesom mennesker kan man blive utrolig irriteret i slimhinderne, hvis støv mm. ryger i øjne, næse og mund.
Du siger du ikke er glad for at give din hund korn - men i nogle fodertyper har ris og majs været igennem en hydrolyserering, der gør at det er skånsomt overfor hunden. Det er foder som f.eks. Z/D Ultra og Z/D Low.
Andre fodertyper du kan prøve er Specific Allergy Management og D/D.
Og hvis du skal være HELT fri for korn er der selvfølgelig også de andres forslag. Der findes også et foder der hedder GO! Natural uden korn.
Vælger du BARF skal du være opmærksom på din hunds daglige
indtagelse af protein. Får hunden for meget protein kan det bevirke at dens hud bliver irriteret.
mar 2008
Men for at være helt sikker på hvad hunden kan tåle, skal man lave udlukkes metoden, hvor hunden KUN får det samme foder i 8 uger, INGEN godbidder KUN det foder som man vil afprøve om hunden kan tåle, så kan man lige så stille udlukke de forskellige fodertyper/proteinkilder/kornprodukter, men husk at den rigtige olie er meget vigtigt! Også hvis man barfer.!!
Foder til allergi hund.