3.940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Foder til allergi hund. Foder til allergi hund.

Hej alle. Min hund havde sidste måned noget svamp mellem poter og i ører. Hun rådede mig til at købe royal canin skin support, men jeg er ikke meget for at fodre min hund med korn produkter i.

Har i nogle gode erfaringer med andet foder? Det er jo ikke sikkert min hund er allergi hund, men følger jo som regel de råd min dyrlæge giver mig. Jeg kan bare IKKE lide royal canin.

Håber på nogle erfaringer fra jeg:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til allergi hund.
  • #1   28. okt 2010 det kan være svært, når man ikke ved om det er allergi... eller en anden ting, som hunden fejler.. og hvis det er allergi, så kan det igen være allergi overfor en masse ting.. jeg ville nok starte med Hills Z/D ultra, hvis hunden får det bedre, og der er tale om allergi, så kan det tyde på foderallergi, og så skal man så igang med udelukkelsesmetoden, og se hvad det er den ikke kan tåle.... men så skal der kun fodres med Z/D og intet andet... overhovedet.. men igen.. svært hvis man ikke ved om det er allergi.

• #2   28. okt 2010 mod svamp i ørerne ville jeg bruge Brentan 2% creme fra apoteket og ellers sprøjte både ører og poter med 2Cure fra VetCur Biotec.

Fodermæssigt - finde et foder uden korn - Der er efterhånden mange gode på markedet.

• #3   28. okt 2010 min har døjet.. og døjer med poterne pga hårsækmider... og de følgesygdomme det medfører.. får BARF og har prøvet 2cure fra Vetcur Biotec... det gjorde ingen forskel overhovedet..

• #5   28. okt 2010 vi bruger wolfsblut og min den ene h ar allergi mod støvmider og lagermider.

• #6   28. okt 2010 Wolfblut har også en allergilinje smiley

• #7   28. okt 2010 Hold da op en masse svar. Tusind tak allesammen. Jeg vil tjekke lige af det i har foreslået:)

• #9   28. okt 2010 Har været inde og læse lidt, og umiddelbart tror jeg at vi satser på at købe acana:)
    Tak for jeres svar.

• #13   28. okt 2010 hunde med allergi skal ikke have foder med fisk i.

• #14   28. okt 2010 applaws er også uden korn

• #15   28. okt 2010 Casper: Det er da noget af en påstand? Hvad vil du så foreslå allergihunde skal have?

En allergihund skal vel have foder uden de allergener den reagerer på?

Så hvis hunden kan tåle fisk er det da super at give en allergihund fisk !!

• #16   28. okt 2010 CASPER: Sikke noget sludder at sige, hvorfor mon dyrlægerne anbefaler laks til allergi hunde.! Har selv en allergi-hund og hun fodres med Laks og hun er fuldstændigt stoppet med at kløe sig. Det der kan være problemet er at ofte reagerer hundene på korn, kylling, okse svin. Find en fremmed protein kilde som lam, hjort, hest, and, fisk. Ellers så ring til Nina på Københavns dyrehospital, hun ved hvad det handler om, hun ved ALT om allergi/ foder.!!!

Allergi foder: ARDEN GRANGE ELLER HILLS D/D..

• #17   28. okt 2010 Den påstand jeg kommer med her kommer faktisk fra flere dyrelæger, der er en ting i fisken der gør at det kan frembrovokere allergien.
    jeg skriver bare hvad vi får at vide, men igen så har alle dyrelæger hver deres mening.

og en anden ting camilla hills er en af de producenter der får dårligst karakter. Den ligger i den nederste kategori.

http://www.dogfoodanalysis.com/

• #18   29. okt 2010 Casper: Mange dyrlæger, selvf. ikke alle, men mange, taler uden at have et hak forstand på allergi og foder til allergihunde og for at fremme deres egen dyre tørkost.

Når man har en hund der er allergisk over for korn, svinekød, kød fra kvæg, vildt, and etc. så er der ikke meget tilbage at vælge mellem.

Her er fisk en god fødekilde for at få variation ind i kosten.

Min dyrlæge indrømmer blankt at han intet har min hund kan tåle og han overlader alt der har med hendes kost at gøre til mig.
    Han har ikke forstand på råfordring men er ikke afvisende over for noget som helst så længe hunden trives.

Hellere holde munden lukket end at udtale sig om noget han ikke har forstand på ... Og respekt for det ... :o)

Apropos at du gentager dyrlægers ord som der ikke er hold i, så er Hills jo et af de produkter rigtig mange dyrlæger sværger til og nu det produkt du advarer mod :o)

= Man skal altså ikke stole blindt på en dyrlæges ord når disse udtaler sig om noget som ikke ligger inden for deres kompetenceområde.

Hundefoder er faktisk et af de områder de har mindst forstand på og det er ikke en ret stor del af deres uddannelse ...

Hvad jeg har lært om allergihunde og foder er noget jeg har lært af dem som har erfaring og kompetence inden for dette. Oftest mennesker som har haft eller har allergihunde og så de desværre meget få dyrlæger der har forstand på dette område :o)

Ifølge den viden som dyrlægerne Kia var ved da hendes allergi startede har, skulle min hund i dag være død efter at have levet 2 forfærdelige år hvor den dgl. skulle have medicin for at kunne holde ud at være til ...

Ved at gå imod disse og deres manglende viden har jeg nu en strålende sund allergihund som ikke har behov for medicin andet de 0-5 gange om året hun får et udbrud (hun fik udbrud dgl. hvis hun skulle følge dyrlægernes kostråd).

Vi har mange meget dygtige dyrlæger i DK og mener selv min nuværende dyrlæge er en af DK' bedste :o) Meen man skal stadig tage det de siger, når det kommer til ting som ikke ligger inden for deres kompetenceområde, med et gran salt :o)

• #19   29. okt 2010 CASPER: Nu kan jeg ikke lige åbne dit link, men nu er der stor forskel på hvilke at Hills produkter/ serien man bruger. Hills har en alminde allround serie som man kan købe i dyreforretninger og så har de en dokumenteret diet til alle former for sygdomme til hunde og katte, lige så vel som Royal canin har.! Den specielle serie til syge hunde, kan man KUN købes hos dyrlægen. Og de er dokumenteret at de virker til de syge hunde, og ja der er dokumenteret at deres allergi-foder hjælper på allergi-hunde. Så deres foder til syge hunde ligger blandt de bedste foder typer, da de er de eneste der kan dokumtere at det virker, det er osse derfor at dyrlægerne vælger at bruge dokumenteret foder som Hills, Royal canin og specific. Nu er der stor forskel på om dyrlægen har en videregående uddannelse som allergi-ekspert/diætist eller om de er almindelig dyrlæger. Mange dyrlæger ved ikke ret meget om allergi/foder. Der skal man ha fat i eksperterne, som er Flemming Christensen i Bagsvær eller Nina på Kbh dyrehospital, de har osse en dermatolog, eller Billle Ruwald. Der er osse mange som sætter deres hunde på Barf, og nogle hjælper det på, andre gør det ikke. Dyrlægerne anbefaler heller ikke Barf, da det ikke er dokumenteret at det virker.! Der er rigtig mange kloge hoveder der siger at Barf er det eneste rigtige, men mange af dem ved ikke helt hvad de snakker om, og jeg hoppede selv i fælden og prøvede det. Med det resultat at min hund begyndte at bide hul omkring hele numsen og det samme skete der for en del andre hunde som jeg kender med allergi. Jeg vælger selv at snakke med uddannet folk fremover som ved ALT om allergi.!

• #20   3. dec 2010 Det kan godt lyde som om din hund er allergiker.

Hvis din hund er allergisk overfor lagermider kan man prøve at skylle foderet før man giver hunden det - dette skal selvfølgelig være hvis hunden spiser op med det samme.
    Ligesom mennesker kan man blive utrolig irriteret i slimhinderne, hvis støv mm. ryger i øjne, næse og mund.

Du siger du ikke er glad for at give din hund korn - men i nogle fodertyper har ris og majs været igennem en hydrolyserering, der gør at det er skånsomt overfor hunden. Det er foder som f.eks. Z/D Ultra og Z/D Low.

Andre fodertyper du kan prøve er Specific Allergy Management og D/D.
    Og hvis du skal være HELT fri for korn er der selvfølgelig også de andres forslag. Der findes også et foder der hedder GO! Natural uden korn.

Vælger du BARF skal du være opmærksom på din hunds daglige
    indtagelse af protein. Får hunden for meget protein kan det bevirke at dens hud bliver irriteret.

• #21   14. dec 2010 Hvis hunden reagere på korn så find et foder med kartoffel i. Hills har et foder der hedder Z/D low med hydoliseret kylling og kartoffel. Arden Grange har et foder med Kartoffel og hvid fisk. Men i følge diætister/dyrlæger, så er det sjælden kornprodukterne de reagere på, det er proteinkilden man skal være opmærksom på, og der er rigtig mange hunde som ikke kan tåle et foder med kylling. Det der osse er vigtig er at de får de rigtige olier i foderet, der er der Viacutan og EPA olie den er i en søvflaske og de kan kun købes hos dyrlægen.
    Men for at være helt sikker på hvad hunden kan tåle, skal man lave udlukkes metoden, hvor hunden KUN får det samme foder i 8 uger, INGEN godbidder KUN det foder som man vil afprøve om hunden kan tåle, så kan man lige så stille udlukke de forskellige fodertyper/proteinkilder/kornprodukter, men husk at den rigtige olie er meget vigtigt! Også hvis man barfer.!!

Kommentér på:
Foder til allergi hund.

Annonce