6.709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Mundkurv til fransk bulldog. Mundkurv til fransk bulldog.

Jeg må efter et utal af forsøg og træning vist snart erkende, med stor sorg og skuffelse, at min hund har det svært med fremmede hunde og mennesker når han er i snor.
Da folk ikke altid forstår sætningen "NEJ, HAN KAN IKKE HILSE, HAN ER IKKE SÅ GOD TIL AT SIGE HEJ, HAN BIDER" så vil jeg anskaffe mig en mundkurv til ham, men kan man det til en fransk bulldog?
Er der nogen der har erfaringer med mundkurv til hans race?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundkurv til fransk bulldog.
  • #2   2. nov 2010 Folk kan vel holde deres snitter væk fra hunden?

Dælme trist hvis han skal have kurv på bare fordi folk ikke forstår et nej =(

• #3   2. nov 2010 Det kan folk desværre ikke.
    Jeg slipper ham aldrig nogensinde, og jeg ved han ikke kan hilse så beder folk om at gå væk, men for fjorten dage siden stod jeg et sted med ham i helt kort snor, der kommer to unge fyre og den ene fyr vil hilse jeg siger: Han kan ikke hilse han bider. Fyren stikker hånden dernede inden jeg når at flytte mig og haps, så sidder taison i hans trøje (ærmet). Fyren skælder så mig ud, og jeg gider ikke mere pis.Det er sket flere gange, ikke at han får fat eller bider men at han bider ud efter folk.

Jeg ved min hund har problemer, men jeg synes ikke jeg vil aflive ham når jeg kan tage forholdregler og sørger for han aldrig får mulighed for at bide.

• #4   2. nov 2010 Pia K. det før mig meget ondt smiley

• #5   2. nov 2010 Mundkurv på en fransk?? det har jeg aldrig set.

• #6   2. nov 2010 Det har jeg - 2 sec smiley

• #7   2. nov 2010 http://www.dog-muzzle-store.com/index.php?main_page=index&cPath=44
    Her er der nogle .:)

• #8   2. nov 2010 har i prøvet at gå til træning?

• #10   2. nov 2010 Nå - det var vi da enige om, Freja:-)))

Men drabelige ser de ud de mundkurve:-((

• #11   2. nov 2010 Kan godt følge dig lidt. Min Tia er heller ikke glad for alle hunde når hun er i snor og det er svært at forhindre løse hunde i at løbe over til hende/os når vi går hende hende.
    Men jeg ville aldrig anvende mundkurv til Tia. Det ville gøre hende mere utryg, men nu er Tia også lidt speciel.

• #12   2. nov 2010 Mange tak for links smiley

Mette O.
    Jeg har talt med nogen forskellige træningspladser, men han må ikke deltage fordi han er aggresiv, så det er svært.
    Vi har gået til privat træning, og gået ture og lejet med så mange hunde som overhoved muligt.
    Han er kastereret. Jeg ved ikke rigtig om han er virkelig usikker, eller om han er meget dominerende. Jeg tror han bliver bange og det er derfor, men det er der blanede meninger om.
    Han elsker de hundevenner han har. Han møder nye så tit vi kan.
    De skal bare være fri og større end ham.
    Men jeg kan jo ikke love folk at han ikke bider og hvem vil ligge hund til det ? ..

• #13   2. nov 2010 Anita Æ
    Jeg kan se hvad du mener, men vil heller give ham kurven på en at miste ham fordi han pludselig bider og ikke består mentaltesten.

• #14   2. nov 2010 Jeg synes det er fint du vil tage dine forholdsregler og folk vil automatisk holde snitterne væk fra en hund med mundkurv.
    Det vigtigste er at vænne hunden rigtigt til mundkurven og så ser jeg absolut intet problem i det. Min hund går med mundkurv pga listehundeloven og den ænser den ikke, han kan stadig snuse og hygge sig med at smage tis som hanhunde jo gør. Kan tilmed cykle med den på uden nogen problemer.
    Masser af ros og godbidder så skal din hund nok lære at forbinde mundkurven med gåutr og kiksere.

• #15   2. nov 2010 Mette: ikke alle problemer kan trænes væk

Tina...: respekt fordi du tager konsekvenserne af at din hund er aggressiv

• #16   2. nov 2010 Vi skændes om det herhjemme. Nicolai vil heller ikke give ham den på, men jeg ville ikke miste ham, eller leve med at han bider nogen.
    Vi købe FB fordi den har en dejlig personlighed, er selsskabshund og en god begynder hund, men vi har desværre ikke været så heldige.
    Jeg elsker ham, han er min skat, men fremmede deler ikke min opfattelse og jeg forstår dem.

• #17   2. nov 2010 Mange tak Vivi og Ellen P smiley

• #18   2. nov 2010 Det forstår jeg godt :o)

• #19   2. nov 2010 Tina - Super at du tager ansvar -

og husk - en hund har ikke brug for tusind legekammerater - og hvis han ikke kan med nye hunde, så stop med at udsætte ham for dem smiley :)
    Lad ham lege med dem han nu kan og undgå resten smiley
    Det er ikke sjovt da vi alle gerne vil have en udadvendt hund der leger med alle men ja... nogen gange er man uheldig smiley

Thumps up til dig . også bed kæresten klappe i smiley hehe

• #20   2. nov 2010 Hvis vil anbefale jer at kontakte en god adfærdsbehandler som kan hjæple jer af med problemet, kan se at han er en ung hund så syntes at det er for tidligt at kaste håndklædet i ringen. Uden at kende jeres hund kunne det tyde på at han er angst aggrasiv, hvilket kan være lidt svært at arbejde med hvis man ikke ved hvad man laver. At jeres hund ikke kan med andre hunde syntes jeg ikke I skal fokusere på i starten, nærmere det at han bider ud efter mennesker. Syntes der er fint at i tager ansvaret på jer og køber en mundkurv, men det kræver også en del træning så hunden ikke ser det som en straf, når den for den på.
    Men som sagt jeres hund er ung, så det burde kunne trænes væk.

• #22   3. nov 2010 Ja det er da synd at han skal have mundkurv på.. min i mine øjne er hunde nu engang lige så forskellige som mennesker - og jeg synes da det er en god løsning du kommer med.. det er jo ikke fordi det gør ondt på ham at have mundkurv på, og han kan jo stadig snuse rundt smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #24   21. dec 2010 Jeg har lidt samme problemstilling. Vi har 2 franske på 3 og 4 år, begge hanner. De har altid leget godt sammen. Den ældste har fået Addisons syge og får prednison og noget andet medicin . Det er ca. 3 uger siden, og siden da har de stort set ikke kunnet være sammen , de kommer op at slås så snart de ser på hinanden, det er specielt den mindste som er en stor dreng på 17 kg, der er den der vil bestemme. Det er altså ikke let at have sådan et par stykker i samme hus. De er et par dejlige hunde når de er hver for sig og er ikke agresive over for andre mennesker og hunde. Så vi har fået vores sag for. Er der nogen der kan hjælpe?

• #25   22. dec 2010 Nu skriver du ikke om dine hunde er neutraliseret, men ud fra hvad du fortæller kunne jeg ikke forstille mig at de var. Det er meget naturligt det der sker(ikke at det hjælper dig på nogen måder), den yngste kan mærke/fornemme at den ælste er svag(på grund af sygdom) derfor prøver den at overtage lederskabet. Det er sandsynligvis derfor at de ikke kan sammen mere. Med hensyn til hvad du kan gøre er noget mere begrænset, du kan holde dem adskildt, lade dem slåd til de finder ud af hvem der bestemmer(anbefaler jeg ikke, da de kan komme tilskade) eller neutralisere den yngste, men det er ikke nogen sikker løsning da han er 3 år men er der chance for at det vil virke.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2009

#26   22. dec 2010 Nej de er ikke neutraliseret/kastreret. Jeg har også forsøgt at afrette den yngste lidt, det er ham der er den agresive. Ikke fordi jeg slår ham eller noget i den retning, jeg niver ham lidt i ørene og nakke skindet. Men så bliver han lidt sur på mig (knurrer) selvom han er meget knyttet til mig.
    Han har som lille hvalp været to forskellige steder , inden vi fik ham. Han har også haft det meget svært med at være alene hjemme, men det er blevet bedre. Jeg har også tænkt på at få ham aflivet, det er måske den eneste udvej.

• #27   22. dec 2010 Når du går med tanken om at aflive ham vil jeg anbefale at du får ham kastreret(meget hurtigt) og ser om det ikke har en effekt da aflivning er sidste udvej. Men ellers tror jeg heller ikke at der er så meget andet at gøre, desværre.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2009

#28   22. dec 2010 Ja, det kan godt være jeg skal gøre det først. Jeg kan simpelthen ikke forstå at det bliver så volsomt så hurtigt. Sidste torsdag var de sammen alene uden problemer. I dag er de nødt til at være totalt adskildt. Så snart Gustav(den yngste på 17 kg) ser Moss (ham der får medicin 12kg) rejser han børsterne , og hvis vi ikke står ved siden af ham, går det galt. Moss kommer slet ikke i nærheden af ham mere. Jeg har bare tænkt på om den Addison medicin kan gøre at der udskilles en anden duft en den Moss plejer at lugte af. Det er lidt underligt at det kommer så hurtigt. Jeg kommer i tanke om at doseringen af Addison blev sat op til det dobbelte i sidste uge. Jeg må vist hellere lige spørge dyrlægen igen.

• #29   23. dec 2010 Jeg ville under alle omstændigheder ikke lade dem være alene hjemme sammen, du ved aldrig hvad der kan ske. Så når de skal være alene hjemme så ha dem i hver deres rum. Better safe then sorry

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2009

#30   23. dec 2010 Mange tak for hjælpen, håber i alle må få en rigtig god jul og et godt nytår.
    Er der nogen der ved om man kan købe den lidt specielle buldog mundkurv et eller andet sted her i DK?

• #31   23. dec 2010 Har kun set dem over nettet.

Kommentér på:
Mundkurv til fransk bulldog.

Annonce