{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

udgifter i en hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har efter mange overvejelser valgt at jeg vil anskaffe mig en chihuahua.
Jeg vil dog sætte mig lidt ind i tingede før jeg får en hund, da dette vil blive min første.
Derfor vil jeg gerne spørge jer om hvilke udgifter der er ved at få en hvalp i ca kroner.
hvor mange vacc. skal de have, skal de have flere ormekure osv.

Jeg ved selvfølgelig godt at den kan blive syg og det kan man jo ikke vide, at den skal have foder og udstyr og træning. Men alt det med dyrelæge osv. kan jeg ikke helt gennemskue.

håber på svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udgifter i en hvalp?
  • #1   4. nov 2010 Altså når du får hvalpen hjem skal den en tur forbi dyrlægen og lige tjekkes. Det koster jo forskelligt, men jeg giver omkring 600 kr
    den skal have en snor, halsbånd, sele, hundetegn, seng, legetøj.... meget forskelligt men det koster jo altså lidt....
    hundefoder.. også meget forskelligt..
    hundeforsikring 1500 ca.. en gang om året...
    træning... også meget forskelligt hvad de forskellige steder tager...
    en transport kasse er også en smart ting... den koster vel ca 3-500 kr......

    ja.... det var hvertfald noget af det. der er helt sikkert mere....


  • #2   4. nov 2010 der findes faktisk ret mange tråde om det... så du kan bare prøve at søge...... så sakl du nok finde svar

  • #3   4. nov 2010 det er svært at give et godt svar...for dyrlægeregninger svinger meget landet over....

    men hvalpen skal have to vacciner med en måneds mellemrum (hvis du køber den når den er 8 uger). det er typisk som 8 ugers og som 12 ugers hvalp...nogle opdrættere har dog givet en vaccine og så skal du give når hvalpen er 12 og 16 uger....derefter er det en gang om året.

    med mindre du finder orm i hvalpens afføring skulle det ikke være nødvendigt at give ormekur, hvis opdrætter har passet hvalpen med ormekure...hvis ikke ville jeg købe hvalpen et andet sted




  • #4   4. nov 2010 (link fjernet)

  • #5   4. nov 2010 Når du får hvalpen, bør den være chippet og vaccineret første gang. Jeg mener, vi så har givet omkring 300 for 2. vaccine samt et tjek af, at alt er, som det skal være. Derefter skal den have et sundhedstjek og vaccine en gang om året - det koster ved os lige over 500. Ormekur får mine dyr kun, hvis de har orm.

    Derudover er der af fast udgift forsikringen på ca. 1500 kr. om året og alt det andet er jo SÅ individuelt.


  • #7   4. nov 2010 det er altså langt fra sikkert at hvalpen har fået første vaccination og har den er det ofte en hvalpevaccination, så den alligevel skal have to vaccinationer med 4 uger mellem

  • #8   4. nov 2010 Seng - min 250,-
    hundetegn min 60,-
    2 vacc ca 300,-
    legetøj ca 250,-
    snor + halsbånd ca 250,-
    forsikring 1900,- årligt
    Træning 800,- for en sæson

    3800 i alt. + chip og vacc hvis den ikk er blevet det. ca (1200)

    blot et eksempel, kan nok gøres lidt billigere.


  • #9   4. nov 2010 jeg har en to hunde som skal til dyrelægen idag og ha' deres vaccine, bernhard skal ha' sin årlige vaccine, og lærke skal ha' hende nr. 2 vaccine, plus bernhard skal ha' tømt sine analkirtler, jeg skal give små 1000 kr for dem begge, med sundhedstjek i næstved smiley

  • #10   4. nov 2010 Min den er også ansvar, udvidet ansvar, sygeforsikring og sos hjælp.

  • #11   4. nov 2010 og livsforsikring smiley

  • #13   4. nov 2010 tusinde tak for hjælpen, det var rigtig dejligt med lige et lille overblik over hvad den skal have af vacc osv..

  • #14   4. nov 2010 Har lige læst med . smiley
    Skal hunden også have en vaccination når den (præcis) er 16 uger ?


  • #15   4. nov 2010 Charlotte: Som Connie også beskriver, så vurderer mange dyrlæger, at den vaccine, der gives til 8-ugers hvalpe IKKE er nok sammen med vaccinen som 12 ugers og derfor gives der også en vaccine, når de er 16 uger. Oplevede det selv med min Luna, der var vaccineret hos opdrætter som 8 ugers.

  • #16   4. nov 2010 Jeg har læst alle beskeder nu.

    Jeg synes ikke der er nævnt noget som helst svar omkring ormekur. Jeg mener af dem der er medlem af dansk kennelklub, skal have givet hvalpene den første vaccine, chipmærkning og ormekur, ca. 3 gange, ved ikke om dette stemmer.

    Men da jeg fik min første hund, fik vi sundedsbog med til hende så vi kunne se alt hvad hun havde fået, så hun var helt perfekt.

    Men ham vi lige har fået, han var langt billigere. Så vi (min mand og mig) besluttede han skulle kontrolleres for diverse sygdomme, og hvordan han generelt så ud af en hvalp at være. dette viste sig at være en meget fin hvalp, så bestilte vi tid til vaccine, som han havde fået den første af, samtidig ville dyrlægen sikre sig den ikke havde orm, så vi skulle også have en prøve med.

    ugen efter dette havde han ekstrem dårlig mave, så en tur til dyrlægen igen.

    så kom tiden hvor han skulle vaccineres, og de skulle undersøge hans afføring han havde orm. Vi havde dog fået ham privat så den havde vi næsten regnet ud.

    Men der havde vi haft ham en måned og alt i alt gav dette 1800 hos dyrlægen, hvis mave problemerne ikke havde været der kunne det have været 1000 det er en undersøgelse vaccine og ormekur.

    Men jeg synes du skal prøve at se hos forskellige kenneler/opdrætteres hjemmesider og så hvilke værdier de ligger vægt på at give deres hunde.

    Men rigtig mange held og lykke herfra.


  • #17   4. nov 2010 jeg har svaret i mit første indlæg om ormekur.

    og nej hos dkk forlanges ikke den første vaccination...om de 3 ormekure gør, er jeg faktisk i tvivl om...jeg giver dem altid og ikke fordi der er en regel om det.

    tilgengæld vaccinere jeg ikke hvalpene....efter min mening er der ingen grund til at hvalpen skal vaccineres allerede der, da den forhåbentlig da er dækket ind af en nyvaccineret mor

    alle uanset om de er i klub eller ej skal tilgengæld chipse deres hund og registrere dem hos Dansk hunderegister


  • #18   4. nov 2010 Jeg har været hos 2 forskellige dyrlæger med mine 2 hvalpe og begge steder har de revaccineret én gang efter den første, som hvalpene har fået som ca 8 ugers.

Kommentér på:
udgifter i en hvalp?

Annonce