1.855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 80 Svar

Klar til at få hund igen, men hvilken? Klar til at få hund igen, men hvilken?

Ja jeg er jo godt klar over dette ikke er 1. gang denne slags tråd bliver oprettet, håber dog alligevel i gider hjælpe, det er jo jer hundefolk der kender jeres racer bedst smiley - det ville betyde rigtig meget for mig!

Erfaring: Middel: Er opvokset med hund, ellers har jeg haft min egen hund, han blev kun 4, bla. af JRT og Tibetansk spaniel.

Aktivitetsbehov: Gerne stort

Jeg ønsker mig en hund der:
Inteligent.
Skal være lærenem, men gerne udfordrende.
Kærlig, kælen, puttegris, social, men gerne selvstændig.
Den skal elske at lære nye trick, en rigtig cirkushund.
Den skal elske gode lange ture i alt slags vejr.
Den skal nyde agility lige så meget som mig, men den behøver ikke stå øverst på skamlen, det er kun for sjov.

Størrelse:
Lille/Mindre race, max ca. 10 kg.

Pelssleje: Ligegyldigt, lang kort, ru, krøllet smiley

Egentlig synes jeg jeg er meget fleksibel og tror godt jeg ville kunne tilpasse mig rigtig mange racers behov.
Der findes bare så mange skønne skønne hunde!

Vi bor i en lejlighed, tæt på grønne områder, vi har børn i omgangkredsen, og vi regner da også med selv at skulle stifte familie om nogle år.

Håber meget i vil prøve at foreslå nogle racer vi kan se nærmere på, i må også gerne fortælle hvorfor i foreslår som i gør smiley

På forhånd tak og rigtig god aften.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klar til at få hund igen, men hvilken?
  • #1   4. nov 2010 MOPS ! smiley

eller... dvs - min mops ! - Zoe er noget at det mest aktive lille væsen på jorden smiley
    Hun elsker lange ture - ELSKER (!!!) agility og træning !
    Er selvsagt en puttegris af rang indenfor - Super med børn.

Det eneste er de godt kan have brug for dækken om vinteren ,kommer an på hver enkelt smiley

• #2   4. nov 2010 en shelti eller en japansk spids - selvstændige puttegrise, der elsker agility

inden du sagde uner 10 kg ville jeg have sagt border collie

hvad med jack russel som du jo kender lidt til eller dansk svensk gårdhund

• #3   4. nov 2010 Freja: Min kæreste har foreslået mig mops, han er vild med deler og flade snuder smiley
    Og de er jo så lækre, er vild med deres udtryk! Men er de særlig kvikke/inteligente? Ja undskyld jeg spørger smiley
    Hvordan er de at træne med?

• #4   4. nov 2010 Connie: Sheltier og japanske spidser er kunne jeg kigge mere på smiley
    Smukke, smukke hunde er det jo!
    Dans svensk gårdhund kender jeg ikke rigetig.
    Jeg kunne godt forestille mig en JRT, men ved ikke om jeg "tør"..

• #5   4. nov 2010 det eneste minus ved de to er at der skal træning til for at de ikke gøer hver gang nogen går på trappen

jeg vil tro sheltien er den mest gøende af de to

• #6   4. nov 2010 Jeg tænker straks border terrier - dem jeg har mødt, er lynende intelligente.
    Mit intryk er at det er en rigtig skøn hund at arbejde med + en lækker lille familiehund.

• #7   4. nov 2010 Zoe er meget intelligent !!
    Hun er lynhurtig til at forstå nye ting, situationer og trænings områder !

Vi er selv startet til hundetræning her for kort tid siden og vores træner ( som normalt træner brugshunde ) er lidt overrasket over det smiley

Mange tror mopser kun er sofa-hunde - Men Zoe her er alt andet, Hun eeelsker lange ture og er i hvert fald ikke træt efter 30 min smiley hehe

I kunne evt, tage en besøgsrunde til nogle mopse ejere ? Kenneler og se dem i live smiley

• #8   4. nov 2010 Jeg vil foreslå en sheltie... Den er aktiv, men også rigtig kælen.. Super god til agility, men kræver ik voldsomt meget pelspleje, på trods af lang pels.. Den er lærenem, men kan godt være en udfordring...

• #9   4. nov 2010 Løwchen =)

De er såååå lærevillige, venlige og energiske =)

Dejlige små størrelser =)

• #10   4. nov 2010 cavalier, japansk spids, shelti, parson russel, jack russel, dansk svensk, dværgpinscher, tjekkisk rottehund, puddel, mops, fransk bulldog - tja er ved at være blank lige =)

• #11   4. nov 2010 Malteser:-)

Inteligent - det er malteseren
    Skal være lærenem, men gerne udfordrende - det er den også, du ender under malteserens ulveklo, hvis du ikke passer på:-)
    Kærlig, kælen, puttegris, social, men gerne selvstændig - det er den bestemt også, den elsker at være, hvor du er, putter gerne under dynen, men hvis den bliver fornærmet, så må du gøre en indsats for at få den "god" igen.
    Den skal elske at lære nye trick, en rigtig cirkushund - malteseren elsker at lære noget nyt, men du skal være god til at rose, for de fleste maltesere er ikke godbidfikserede
    Den skal elske gode lange ture i alt slags vejr - mine maltesere elsker lange gåture (dvs 5-7 km), og hvis man bare får dækken på, er vejret underordnet.
    Den skal nyde agility - der har vi så lige et problem, malteseren er ikke egnet til spring o.lign., men mine elsker de andre ting indenfor agility.

• #12   4. nov 2010 Freja: Det lyder jo helt klart interessant, jeg fejede manden af og grinte: Ku du se en agility mops? haha men man skal da aldrig sige aldrig, bare den synes om det..

Sari: Måtte lige google, og den kender jeg faktisk ikke en eneste af!
    Så den er også værd at lære at kende, har helt klart mod på endnu en terrier smiley

Sheltien: hvem har erfaring med hvor gøende den er?
    Har ikke noget imod at en hund gør, men har desværre nogle naboer der skal tages hensyn til jo..

• #13   4. nov 2010 her er Zoe på Agility banen smiley

(link fjernet) hehe

• #14   4. nov 2010 Nina: Uha hvad er det for en fisk? Den ser sød ud!

Du vil altid være i mit hjerte min skat:
    Ja hvorfor mon vi ikke kan bestemme os smiley

• #15   4. nov 2010 Jeg tænker en Chinese Crested powder puff.
    Den skal dog børstes og klippes i hovedet.
    Men den er utrolig intiligent meget kælen, dog mere selvstændig end den hårløse variant. Den elsker at være aktiv, de er super til agility.
    De er ikke de helt nemmeste at træne da de er meget intilligent og derfor keder sig hurtigt derfor kræver det noget mere af ejeren.
    Den elsker at lære nyt hvis man lære den det på en sjov måde og den elsker kunster.

For mig lyder det som en hund der vil passe på det du skriver.

• #16   4. nov 2010 Jeg er enig med dig Karen. Tror også Powder Puffen er et godt valg smiley

• #17   4. nov 2010 Freja: Haha det er jeg vild med!
    Hvornår gør en mops? Har den ikke svært ved at være alene?
    (hvor er man egentlig fordomsfuld)

• #18   4. nov 2010 Karen: Hmm, de er ikke lige min.. smag smiley eller min kærestes, den ser lidt for forsigtig ud.

• #19   4. nov 2010 Mille - Nej Zoe har ingen problemer med at være alene - Som med alle andre racer gælder det bare om lidt træning og at hunden er mentalt og fysisk træt så den kan slappe af når man går smiley nogen siger 4 timer - Jeg har dog ingen kvaler ved at lade Zoe være alene hjemme i 6-7 timer - Hun sover når jeg kommer hjem og er afslappet smiley

Mopsen er af gammel tid en "vagthund" - Så den KAN godt gø som alarm - men det kan i mange tilfælde trænes med - Aldrig trænes helt væk, men det kan mindskes meget smiley

• #20   4. nov 2010 Dansk svensk gårdhund, japansk spids, sheltie kunne være et bud.

• #21   4. nov 2010 Freja: Lige en mere: Kan den lugte noget? Altså kan den finde in mad i græsset? haha altså den kan jo godt pruste lidt og den har jo en ret flad

• #22   4. nov 2010 Jeg kender en løwchen, og jeg selv er til brugshundene med høj intelligens og aktivitetsniveau (lhasaerne på min profil er svigermors) - og jeg er VILD med den hund..

Han er superlet at træne, har megen energi, vil gerne lære og behage, leger og laver spilopper.. Og når turen er gået krøller han sig sammen på ens skød og bliver kælet for =)

Jeg skal helt sikkert have en løwchen engang =D

• #23   4. nov 2010 Hahaha Ja for fanden smiley
    Jeg gik spor med Zoe idag og hun nød det !

Hvis der er noget der aldrig går forbi Zoe så er det mad - Og når jeg kaster hendes aftensmad ud på gulvet er hun som en støvsuger
    Og hvis jeg skulle have kastet en af godbidderne ind under noget så skal hun nok fortælle mig at den er der smiley

Bare rolig smiley De lugter fint smiley

• #24   4. nov 2010 Nina: Ja det lyder da dejligt må jeg sige smiley Skal da klart undersøges nærmere!

Freja: Okay, så tror jeg da lige jeg må sige undskyld til min stakkels kæreste smiley - uvidenhed længe leve..

Uhh det er svært, er vandt til terrierens stædige sind, på godt og ondt, tror måske jeg ville savne det..

• #25   4. nov 2010 Altså jeg har lige fået en Boston Terrier, den er heelt fantastisk, helt klart en race jeg vil anbefale smiley

• #26   4. nov 2010 Men det skal siges - Det er ikke alle mopser der er så aktive som Zoe, Så kik godt efter hvalpens forældre, Er de aktive, Hvordan er deres vejrtrækning og vægt, og selvfølgelig resten af deres sundhed, mht til hårsækmider osv smiley

• #27   4. nov 2010 Mille ja de er lidt specielle i udsenet.

Men ellers som Connie siger en Japansk spids, de er skønne.

• #28   4. nov 2010 Hehe jamen alt er relativt - Zoe er stædig som en rottweiler - Men det er igen ikke alle mopser der er sådan smiley

• #29   4. nov 2010 Dværgpinscher! :o)

• #30   4. nov 2010 Boston terrieren tror jeg også ville være super... vi har selv en og hun er bare en dejlig lille pige.
    Intelligent, lærenem, elsker at blive udfordret, masser af energi, ik bange for noget, elsker at behage, elsker at putte og elsker krammere.

• #31   4. nov 2010 Karen: De er godt nok smukke!

Freja: Har hørt mange ikke vil ud i regnen eller hvis det er koldt?
    Ja nu jeg har en rigtig ægte live mopse ejer må jeg jo lige spørge smiley

• #32   4. nov 2010 Hahah smiley Nice !

nej Zoe er ligeglad med regn, blæst, storm, vind, sne osv - Hun har dog brug for dækken når det er rigtig koldt - Men har hørt om mopser der slet ikke har behov for det - Så det er vist forskelligt smiley

• #33   4. nov 2010 * Ann-Sophie & De Røde Hunde *
    Den er næsten for lille smiley

Bostonen er faktisk også lidt lækker i det smiley

• #34   4. nov 2010 Og ja - Ellers er Boston Terrieren også et super bud smiley :)

• #35   4. nov 2010 Hanne: Nemlig.. livlige, aktive, og MEGET lærenemme smiley Og rigtige putte/hyggegrise..

• #36   4. nov 2010 Mille ja japaneren er smuk, jeg er helt væk i dem og får hvalp på mandag:-D
    De er en rigtig lækker hund, og de vil arbejde i alt slags vejer.
    Syntes du skal se mere på dem.

• #37   4. nov 2010 Cavalien passer, efter min mening, perfekt på dine ønsker.

En meget selvstændig hund, men samtidig et kæmpe nussehoved der følger dig i tykt og tyndt. En meget taknemmelig race, der er nem at træne med og nyder hvert minut af livet generelt.

• #38   4. nov 2010 Har du overvejet en FT Cocker...? Den er præcis som du beskriver...

• #39   4. nov 2010 Hvis du vil vide mere om racen kan du sende mig en pb.

• #40   4. nov 2010 Karen: Det vil jeg helt klart gøre smiley

Amalie: Er bange for om den har for mange skavanker, den er kær!
    Men er den ikke, MEGET nem?

Sara; Hvor stor bliver den? Hvis den passer på min beskrivelse må jeg da lige se nærmere på den smiley

• #41   4. nov 2010 Mille - Har i bil ? smiley
    Mere fordi - Så er der sikkert mange ( inkl mig ) der gerne vil sætte hund og erfaring til rådighed smiley
    Så kan du jo tage ud og besøge de forskellige hunderacer der er blevet forslået og se dem "live" smiley

• #42   4. nov 2010 Australian Silky terrier
    En lille hund som rigtig gerne vil gøre sin ejer glad. Lærenem, hurtig, velegnet til agility. Langpelset, uden underuld, dvs. allergivenlig. Pelsen skal selvfølgelig børstes jævnligt, men ellers er der ikke de helt store ben i den. Det er en hund som skal lære at tingene kun skal siges en gang. Finder den ud af at den kan vente med at komme til man har kaldt på den 100 gange, så kommer den først når der er kaldt 100 gange.
    Det er en stor hund i en lille krop. Kan nemt være i en taske, men vil også elske at røre sig. Ikke en rigtig skødehund, men vil alligevel gerne være nær og blive nusset.
    En hund som knytter sig meget til en person og hoppe og gøre sig til for at please sin ejer. Men den har også terrierns stædighed..
    En fræk lille charmtrold.

• #43   4. nov 2010 jeg tænker dværgpinscher når jeg læser din beskrivelse smiley

• #44   4. nov 2010 Freja: Har desværre ikke bil, men kan da bevæge mig rundt i tog og bus smiley

Anne: Okay, endnu en race jeg ikke kender, dejligt at få udvidet sin horrisont, det lyder som en dejlig lille terrier smiley

• #45   4. nov 2010 Okay smiley Men det kunne jo være en ide at tage lidt rundt og se de racer i overvejer smiley

• #46   4. nov 2010 Hvad med en Shiba? smiley

• #47   4. nov 2010 Guuud ja - Shiba´en passer også meget godt ? smiley !!

• #48   4. nov 2010 Shiba? Passer den måske? Den er jo så smuk!

• #49   4. nov 2010 Så vidt jeg lige kunne se, så er der ikke nogen, der har foreslået en Schipperke. Den passer også til alle ønskerne.

• #50   4. nov 2010 Pyrenærisk hyrdehund?
    Toller retriever?
    Sharpendoes?
    Cotton de tulear?
    Cocker spaniel er heller ikke et dårligt bud?

• #51   4. nov 2010 Koiiker hondje? (staves?)
    kelpie?

• #52   4. nov 2010 Susanne: Tænkte det samme Schipperker er en rigtig dejlig lille race

• #54   4. nov 2010 Tak tak, i har nærmest forvirret mig endnu mere smiley
    Men dejligt, så er der et udgangspunkt i min søgen!

Pia: Ja jeg har lige set lidt klip på youtube, og tager alt i mig jeg måtte ha' sagt om mopsen smiley

• #55   4. nov 2010 Jeg ville helt klart anbefale kooikeren (kooikerhondje)! Det er en mindre hund, er meget alsidig, intelligent og meget lærenem, men samtidig en rigtig puttetrold. De er generelt stille og rolige indenfor men elsker at komme udenfor og få læst dagens avis smiley Sheltien har en tendens til at gø ret meget, så det ville jeg måske overveje en ekstra gang eftersom du bor i lejlighed

• #56   4. nov 2010 Jeg har også en mops og det kan varmt anbefales. Jeg vil ikke skrive så meget andet, for jeg er 100 procent enig med Freja Og Rullepølsen. Milo er fuldstændig på samme måde, det er simpelthen nogle skønne hunde:-) Vores hundetræner syntes også Milo er meget klog, lidt for klog nogle gange, han regner hvert fald lynhurtigt ud, hvordan han kan snyde:-)

• #57   4. nov 2010 en Jack Russel.

de er skønne og kan lære mange tricks og elsker at behage.

• #58   4. nov 2010 Jeg ville nok også ha sagt en JRT, Parson eller den jeg selv har en dansk/svensk gårdhund. Mange af de dansk/svenske er tjekket for det ene og det andet, så der kan man da tjekke forfædrene ud på hundeweb... Hvis du vil ha mere at vide om den dansk/svenske kender jeg en der kan hjælpe dig.

• #59   4. nov 2010 Og det har så faktisk været en cirkus hund...

• #61   4. nov 2010 Rita!! Hørt! Vildt lækker race der bare kan det hele!! Jeg har haft en mellem pudel, det er en fantastisk race, som desværre er meget undervurderet!

• #62   4. nov 2010 Chinese Crested powder puff eller en puddel

• #63   4. nov 2010 Mille
    Ja, der er nok mange racer man ikke kender og så er det jo rart når nogen kan hjælpe en med at få udvidet sin horisont.
    Men ja, det er en rigtig dejlig lille terrier.

• #64   4. nov 2010 Min første tanke var også en puddel.

• #66   4. nov 2010 Jeg tænker straks pomeranian. Det du beskriver der, er min louie.

• #67   4. nov 2010 Mille hvis du synes en cavalier er for nem så har du i hvert fald ikke mødt min *LOL* Ja han er super lærenem men han er også stædig og har sin egen vilje smiley

• #68   4. nov 2010 Pomeranian? Den er jo også en lækker sag smiley
    Har set på til agility, de er seje til det!

Øhm puddel er jeg også til, men min dumme mand er på tværs hvad angår for "damede" racer..så det begrænser

Hvem kan lige skitsere forskellen på DSG og JRT?
    Altså det udvendige..

Jeg er vild med jack russell, men den kræver jo en del, og min tanke var at hvis jeg lagde lige så mange trænings timer i en anden race ville jeg få en mere rolig hund..
    Jeg var så vild med min gamle, som var meget JRT af sind, han var umulig, irriterende og fantastisk! - min aller bedste ven, han var en sand plage i teenage tiden, men udviklede sig til den bedste hund!
    Men er ikke helt sikker på om jeg orker det igen smiley

• #69   4. nov 2010 Tilslutter mig pudel:)

• #70   4. nov 2010 Siger det igen Boston Terrier smiley Utrolig lærenem og livlig hund, slet ike så meget "terrier" temp, som navnet måske antyder.. fantastisk dejlig hund

• #71   4. nov 2010 Ja når jeg læser hvad du skriver tænker jeg på en welsh corgi cardigan, umiddelbart passer den på alle punkter. Den eneste ulempe er at det ligger til racen at gø men dette kan fralæres hvis man starter med det samme fra hvalp af.

• #72   4. nov 2010 Nadja: Haha jeg ved det jo ikke, men man hører gang på gang at det bare er den nemmeste hund, og den anbefales til begyndere smiley
    Så måske det bare er dens faktisk ret gode rygte!

• #73   4. nov 2010 Aleksandra: Den er jeg faktisk også lidt lun på!
    Men er generelt forelsket i ruhårede, frække terriere smiley

• #74   4. nov 2010 Som Nadia skriver er de meget lærenemme, men de er helt sikkert små selvstændige individer der ikke er bange for at gå forrest eller sige fra smiley

Cavalieren er meget nem, men uden at miste personlighed og væsen smiley

• #77   4. nov 2010 Mille det er også en nem hund, men med personlighed og stædighed, min gamle herre ved godt hvad han vil og ikke vil det er helt sikkert *LOL*

Men om det er en hund for dig kan kun du selv sige, Den passer i hvert fald på de ting du kræver og det er ikke en meget gøende hund.

Den japanske spids er også en lækker hund, men den er en spids hund og er meget egenrådig, jeg synes det er en dejlig hund, men alt for stædig til mig personligt, har en jeg lufter nogen gange om ugen og han er sku stædig *LOL*

• #78   4. nov 2010 Nadja: Hvordan er den mht pelspleje og fældning?
    Mande siger det er en dame hund, han er skide irriterende!

• #79   4. nov 2010 Hvis du vælger en jack russell, så se dig godt for. de har mange arvelige sygdomme, men opdrætterne vil ikke undersøge deres avlsdyr. Pas på indavl, der er rigtig megt af det i racen. En indavlsprocent på 14 til 48 er ikke unormalt. Der er desværre ingen avlsrestriktioner på jack russells, så nok derfor de mange sygdomme

• #80   4. nov 2010 Jeg ville sige en Jack russel

De er hurtige, itellegente, addrætte, bestemt også udfordrende og så synes jeg de er enormt chamerende smiley

Welsh corgi er også søde men ved ikke hvor adrætte de er?

Kan desværre ikke anbefale en gravhund selvom jeg gerne ville smiley

Nu kan jeg se alle ikke er af helt samme opfattelse som mig, men min veninde har en mops - den har sådan set energi nok, og det er rigtig sød og venlig hund, meen intellegent det kan man sgu ikke kalde den - den er dum som en planke -.-

• #81   4. nov 2010 maj-britt:
    Ja nu mistede jeg jo min gamle der havde en diskus, jeg er overbevist om at det var arveligt smiley
    Derfor svor jeg faktisk at jeg ikke skulle have hund igen!
    Men denne gang ser jeg mig bestemt bedre for smiley - tak for dit gode råd..

• #82   4. nov 2010 Løvgreen: Nu er der jo smuttere inden for alle racer. Både med udseende og inteligens.

Mille: Jeg har lige solgt en hvalp som ville have været den perfekte hund for dig.
    Superkælen, 10 min om at lære fri ved fod, krudt i røven udendørs og rolig inde. Sin egen mening om tingene, men stadig fornuftig og nem at arbejde med. Super adræt og udholdende.
    Og så er han jo af verdens bedste race Tibetansk Spaniel

• #83   4. nov 2010 Lotte N (Tibbehvalpe født 23/3)
    Ihh altså de er jo også bare fuldstændig fantastiske!
    Min gamle var jo også en blanding deraf smiley og lignede en del..
    Havde faktisk slet ikke medtænkt tibben smiley fyyhaaa, det gør jeg lige! Tak..

• #85   4. nov 2010 Rita V: det er faktisk skide irriterende!
    Tror jeg har sagt noget lig. det samme..
    Nu er det også mig der kommer til at stå for træning osv, men han skal desværre være enig smiley - bearbejdes skal han!

• #86   4. nov 2010 Ja og så kan du endda få tibben i lige akkurat den farve du har lyst til. Hvis bare den som hvalp lærer at elske træning på en positiv måde, vil den forblive ivrig efter at lære nyt.
    Mine egne har både gået til lydighed og agility. De har heller aldrig haft problemer med at følge de store på turene.

Kommentér på:
Klar til at få hund igen, men hvilken?

Annonce